Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Algemeen

ontvangst

(1/3) > >>

Marcel1965:
Hallo,

Ik heb een vraagje over mijn nieuwe scanner.
Ontvang ik over het hele land of alleen de regio.

Wij wonen in de regio bergeijk.

Gr,

Marcel

Dani2001:
In de meeste gevallen ontvang je in je directe omgeving maar in uitzonderlijke gevallen kan je ook wel eens wat ontvangen van de andere kant van het land, bijvoorbeeld zendamateurs.

Meestal is dat bij bepaalde weersomstandigheden.

maar ook de sterkte van de zender is bepalend of jouw scanner het vanaf een bepaalde afstand oppikt  en ook op welke hoogte jouw antenne staat.

Jos Budel:
Als je de mogelijkheid hebt om een antenne buiten op hoogte te plaatsen, zal je duidelijk meer ontvangen.

Marcel1965:

--- Citaat van: Jos Budel op 17 juni 2025, 19:28:48 ---Als je de mogelijkheid hebt om een antenne buiten op hoogte te plaatsen, zal je duidelijk meer ontvangen.
--- Einde van citaat ---

Zijn die antennes met of zonder kabel

Marcel

Noordzee:
Uiteraard wel met een kabel die in verbinding moet staan me jouw scanner.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie