Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Scanners en Ontvangers

Advies gevraagd

(1/3) > >>

mssmit107:
Dag allen,
Ik zal me eerst even voorstellen: Ik ben Martijn en heb sinds 2004 een UBC3300XLT. Op zit prima ding, maar ik zou wel willen upgraden.

Wat is handig?

Ik luister voornamelijk luchtvaart, maar onbekend maakt onbemind, dus misschien dat met een nieuwer model er veel meer interessants is om te luisteren.
Daarnaast vind ik een USB aansluiting handig voor zowel PC aansluiting als laden handig.
Programmeren vanuit de PC is wel een harde eis. Geen buromodel want ik wel hem graag mee kunnen nemen.
Alpha tagging wil ik ook graag.
En gratis software zou fijn zijn.

Ik heb gekeken naar UBC125XLT (op Amazon DE staat de Albrecht 125 voor Eur 150,--) dus lekker betaalbaar en volgens mij voor luchtvaart prima.
En aan de andere kant van het spectrum een 3600XLT. Met een beetje zoeken vind je die voor Eur 429,-- (NXDN en DMR geactiveerd)

Maar misschien is er wel een middenweg, zoals bv de nieuwe Uniden 160D ? Of andere merken zoals icom?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Alvast dank.

www.SemafoonWinkel.nl:
Voor luchtvaart is de 125 de meest gebruikte/ultieme scanner.
Zeker met de RH771 antenne is dat een mooie aanvulling.
Wanneer je lang wil luisteren, eventueel een backpack gebruiken.
Gratis PC programmeren via USB kan ook.
Ook voldoende kanalen, wij leveren ze voorgeprogrammeerd, heb je zeker nog 150 kanalen over.
DMR/NXDN Kan, maar hangt van je woonplaats/eisen/budget af.

3600 Kan ook, maar is ook overkill voor luchtvaart. DMR/NXDN heb je niet nodig.
Daar komt ook een opvolger voor.

160D Even negeren. Is een ander model dan voor de EU gaat uitkomen.
Maar ook overkill voor luchtvaart, DMR heb je niet nodig.
Prijs en levertijd n.n.b.
Software is ook niet gratis.

mssmit107:
Dank voor je bericht en je advies.

De reden dat ik de 3600 aanstipte is dat er dan wellicht meer is om te luisteren, ik bedoelde de 3600 niet voor alleen luchtvaart.

Mocht het toch bij luchtvaart blijven dan lijkt me de 150XLT (of de Albrecht; scheelt hoop geld) een goede optie.

Ik heb even op je site gekeken maar het lukt me niet om via de zoekfunctie of via het menu je assortiment scanners te vinden.

Misschien doe ik iets fout?

Wassenaar:
https://www.semafoonwinkel.nl/Scanners

www.SemafoonWinkel.nl:

--- Citaat van: Wassenaar op 28 december 2024, 07:41:23 ---https://www.semafoonwinkel.nl/Scanners
--- Einde van citaat ---

Thx ;-)

De 3600 heb ik deze week verwijderd, komt binnenkort de UBCD160/260 voor in de plaats.
De 160 lijkt vwb uiterlijk op de 125 maar is dan met o.a. DMR en meer kanalen.
(alles wat nu wordt aangeboden zijn import versies uit de US, met andere functies).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie