Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Scanners en Ontvangers

UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.

<< < (3/131) > >>

Erik:

--- Citaat van: Xarioga op 27 februari 2017, 23:39:37 ---Vandaag de "Record" funtie uitgeprobeerd.

De scanner ingesteld bij "Instellingen -> Replay options" op maximale opname tijd van 240 sec. Hierna deze laten scannen op custom 8 om te kijken of ik wat kon vangen. Record mode aangezet dmv. "Functie + Record" toets in te drukken. Nu gaat de scanner elke keer als de squelch open gaat alle Data en Spraak gegevens opnemen op de Micro Sd card. Dit gaat heel goed. Ik hoor keurig de audio het zij normaal of encrypt. Tevens laat hij ook als het digitaal is, keurig de "Tgid, Color code, Unit id, Time slot, Site, Net, Modulatie en Freq" zien. Bij het terug luisteren, kan je op 1 van de onderste 3 witte toetsen drukken om het afspelen te pauzeren. Nu kan je op je gemak alle opgevangen data gegevens noteren.

Als voorbeeld, had ik vanavond bij mij in Leidschenveen op "Custom 8" een encrypted ontvangst op ( Ik verstond er dus niets van ) :

Gebruiker helaas dus onbekend.
Freq : 469.4500 MHz
Net : 0
Site : 0
Tg id : 1802
Unit id : 1741
Modulatie : Fm
Color code : 14
Timeslot : 2

De komende dagen maar eens kijken of ik ook nog wat zinnige opnamens kan maken op mijn werk.

Woord vervolgd :)
--- Einde van citaat ---

Heb dit signaal al eens eerder bij station Laan van NOI opgepikt

Xarioga:
De volgende vraag van ( Verbindelaar ) die bij mij was binnengekomen betreft de "Opname functie".

Hier bij de uitleg :

1 ). Druk op de "Menu" ( Linker zijkant benedenste zwarte knop ) toets, en scroll naar Settings, en bevestig.
2 ). Scroll naar "Replay Options" en bevestig.
3 ). Scroll naar "Set Replay Duration" en bevestig.
4 ). Kies hier hoe lang een opname bestandje mag worden.
      ( Ik weet nog niet of na die opname tijd er automatisch een nieuw bestandje gemaakt wordt ).
5 ). Laat de scanner het gewenste kanaal of ingestelde band aftasten.
6 ). Druk nu op de "Functie" ( Linker zijkant bovenste zwarte knop ) toets, en druk vervolgens op de "Replay/Record" toets.
      ( Nu geeft hij aan, "Recording Started" met daaronder de Datum en Tijd. Bevestig dit dan weer.

Nu neemt de scanner al het audio, en de mee gegenereerde data informatie op.
om de opname te stoppen, volgt u weer stap ( 6 ), en staat er nu "Recording Stopped". Bevestig dit dan weer.

Nu komt de scanner met de melding dat er ( 0 ) of meerdere audio file(s) zijn opgenomen, en of je die wilt opslaan. Bevestig dit dan weer.

Voor terug luisteren van de audio, en het zien van eventuele mee gegenereerde data zoals Tgid, Id, Time Slot etc. doe het volgende.

7 ). Volg stap 1 en 2.
8 ). Ga naar "Review Recordings" en bevestig dit.
9 ). Kies het gewenste Audio/Data bestand, en bevestig.
10 ). Kies "Play Session" en bevestig.

Nu speelt de scanner het gewenste bestand af, en zal je de audio horen, en de gevonden data in het scherm zien.

Zie ook mijn berichtje hier boven met de data gegevens zoals ik eerder gevonden had.

Druk op 1 van de onderste 3 witte toetsen, om het afspelen te pauzeren, zodat u de gevonden gegevens kan overnemen die in het scherm staan.
Nogmaals op 1 van de onderste 3 witte toetsen drukken zorgt ervoor dat het afspelen weer verder gaat.

Na het afspelen, kun u op de "System" toets drukken om de scanner weer te laten aftasten.
Als u weer opnieuw wilt opnemen, dan gaat u weer van af stap ( 6 ) verder.

Ik heb nog niets hiermee van uit de software gedaan, dus daar kan ik nog niets over vertellen.

Xarioga:
Er is weer een update van de Butel Arc Software Build 11. :)

ARC536 BASIC 2.0
ARC536 PRO 2.0
ARC536PRO 2.0 Manual addendum

Xarioga:
Nog even met de nieuwste Butel software ( 2.00 build 11 ) naar de recording gekeken, maar deze laat dus niet alles zien. Wat wel op de scanner te zien is.
Zie de image. Ik mis hier het modulatie type, de Frequentie en het Timeslot.

Xarioga:
Hierbij nog de Scanner Screen dump. Hierop zie je wel alle gegevens staan tov. de Butel Pro Software.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie