Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Algemeen
"descramblen"
danismid:
Ik heb een vraagje, stel ik hoor op een frequentie scramble. Hoe zou ik dit dan hoorbaar kunnen maken, is daar iets van een programma voor. Dat je bijvoorbeeld je scanner aansluit op de line in van je computer en dat dat programma het dan voor je descrambled. Bestaat er zoiets of heb je dan echt zo'n oud descrambler apparaatje nodig? Ik weet dat scramble eigenlijk nooit meer gebruikt word maar ik zou het toch wel leuk vinden om te weten. :)
exLid057:
scramble word nog wel gebruik, op HF kom ik het nog wel eens tegen, daar gebruiken de vissers het nog wel wel eens
danismid:
ok, dat zou best wel kunnen maar daarvoor heb ik niet het bereik. ;) Wel leuk trouwens!
BlackBox:
--- Citaat van: "danismid" ---Ik heb een vraagje, stel ik hoor op een frequentie scramble. Hoe zou ik dit dan hoorbaar kunnen maken, is daar iets van een programma voor. Dat je bijvoorbeeld je scanner aansluit op de line in van je computer en dat dat programma het dan voor je descrambled. Bestaat er zoiets of heb je dan echt zo'n oud descrambler apparaatje nodig? Ik weet dat scramble eigenlijk nooit meer gebruikt word maar ik zou het toch wel leuk vinden om te weten. :)
--- Einde van citaat ---
Check dit eens en het wordt nog wel gebruikt...sporadisch.
danismid:
--- Citaat van: "BlackBox" ---
--- Citaat van: "danismid" ---Ik heb een vraagje, stel ik hoor op een frequentie scramble. Hoe zou ik dit dan hoorbaar kunnen maken, is daar iets van een programma voor. Dat je bijvoorbeeld je scanner aansluit op de line in van je computer en dat dat programma het dan voor je descrambled. Bestaat er zoiets of heb je dan echt zo'n oud descrambler apparaatje nodig? Ik weet dat scramble eigenlijk nooit meer gebruikt word maar ik zou het toch wel leuk vinden om te weten. :)
--- Einde van citaat ---
Check dit eens en het wordt nog wel gebruikt...sporadisch.
--- Einde van citaat ---
Hoe werkt dit programma? Als ik het start krijg ik een klein schermpje en dan kun je de frequentie instellen of op de knop close drukken, verder niks. Ik snap er niks van. :|
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie