Frequenties > Overige

Weerstation op 864Mhz

(1/2) > >>

exLid057:
Hoi Alle

 Zins een week heb ik een weerstation die werk op de 864Mhz nu is mijn probleem eigelijk, dat ik hem nu op me dak heb staan dat er geen goed signaal naar het ontvangst station komt terwijl in de gebruikaanwijzing staat +-50 meter.

 Waar kan dit aan liggen, heb alles volgens de gebruikaanwijzing gedaan

Discriminator:

--- Citaat van: lpz-nl13161 op 26 mei 2012, 21:21:47 ---Zins een week heb ik een weerstation die werk op de 864Mhz nu is mijn probleem eigelijk, dat ik hem nu op me dak heb staan dat er geen goed signaal naar het ontvangst station komt terwijl in de gebruikaanwijzing staat +-50 meter.
--- Einde van citaat ---

Die 50 meter is net zo'n leugen als de 5 km bereik voor PMR-portofoons. Dat werkt alleen met direct zicht. Zodra er een obstakel tussen zit, werkt het niet meer. Als je dak van gewapend beton is, vormt dat een prima afscheiding tussen zender en ontvanger.

exLid057:

--- Citaat van: Discriminator op 26 mei 2012, 21:27:57 ---
--- Citaat van: lpz-nl13161 op 26 mei 2012, 21:21:47 ---Zins een week heb ik een weerstation die werk op de 864Mhz nu is mijn probleem eigelijk, dat ik hem nu op me dak heb staan dat er geen goed signaal naar het ontvangst station komt terwijl in de gebruikaanwijzing staat +-50 meter.
--- Einde van citaat ---

Die 50 meter is net zo'n leugen als de 5 km bereik voor PMR-portofoons. Dat werkt alleen met direct zicht. Zodra er een obstakel tussen zit, werkt het niet meer. Als je dak van gewapend beton is, vormt dat een prima afscheiding tussen zender en ontvanger.
--- Einde van citaat ---

Dat is me duidelijk Rene, als ik nu zeg maar de 433 Mhz neem lukt het dan wel ?

Hunter:

--- Citaat van: lpz-nl13161 op 26 mei 2012, 21:43:42 ---Dat is me duidelijk Rene, als ik nu zeg maar de 433 Mhz neem lukt het dan wel ?
--- Einde van citaat ---

Koptelefoons, zendamateurs... Werking evenmin gegarandeerd :)

Heb zelf een weerstation (lees: binnen- en buitenthermometer) op 433MHz en dat werkt redelijk. Enige tijd terug viel de verbinding steeds weg maar volgens mij kwam dat eerder door de vorst dan andere verstoringen, maar een goede werking kan natuurlijk per locatie verschillen.

exLid057:
Het gekke is nu dat ik af en toe wel signaal binnen krijg,maar het signaal valt wel vaak weg, even er langs heen lopen en weg is het weer.

 Erg jammen dat het niet werk zo. Ik bel dinsdag maar eens even de leverancier eens kijken of die mijn nog kan helpen, zo niet dan haal ik hem weer van dak.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie