Auteur Topic: VHF 90L (vh Oliebestrijding  (gelezen 2221 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Harold

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
VHF 90L (vh Oliebestrijding
« Gepost op: 10 augustus 2022, 12:10:41 »
Luisteraars,
De laatste tijd heb ik een paar keer iets opgevangen op marifoonkanaal 90L, omgeving Lelystad.
Het was tot nu steeds te kort om eea echt goed op te maken, deels was in t engels, deels in het nederlands.

Zou dit kanaal gebruik kunnen worden bij de aanleg van het nieuwe winsmolenpark? of door de baggeraars van het volgende deel van de MarkerWadden?

Ik zal proberen nog eens wat langer op te vangen.
Harold,
Scheepvaart, Marifoon, Scanners etc

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: VHF 90L (vh Oliebestrijding
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2022, 12:17:36 »
Ook ik hoor er regelmatig iets op in de verte. Zal denk ik uit de Rijnmond komen en de gesprekken zijn hoofdzakelijk Engelstalig.

Offline Harold

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Re: VHF 90L (vh Oliebestrijding
« Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2022, 12:02:37 »
Net even gechecked op de dijk in Lelystad, thv de Maxima Centrale.
Inderdaad gebruiken ze dit kanaal voor de vaartuigen en de coordinatie met een Centrale Post (ik weet nog niet waar die zit).

Het betreft de aanleg van dit windpark https://windplanblauw.nl/windplanblauw/waar-komt-het-windpark/
en dan uiteraard die in het Ijsselmeer ;-)

(bij de communicatie van zo juist was een duiker te water bij BU13 (zie kaartje), vanaf het werkschip Zeeleeuw)

Dus, zouden we kunnen concluderen dat de bestemming als Duplex kanaal olie bestrijding vervallen is?
Harold,
Scheepvaart, Marifoon, Scanners etc

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: VHF 90L (vh Oliebestrijding
« Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2022, 12:08:50 »
Dus, zouden we kunnen concluderen dat de bestemming als Duplex kanaal olie bestrijding vervallen is?

Dat lijkt mij een juiste conclusie.

Citaat
De Nederlandse administratie kan, indien zij dit noodzakelijk acht, de kanalen 10, 67 en 73 tevens aanwijzen voor gebruik voor communicatie tussen scheepsstations, luchtvaartuigen en stations aan de wal die betrokken zijn bij gecoördineerde SAR-operaties en operaties ter bestrijding van milieuvervuiling.