Auteur Topic: SDS200E Gebruikersuitleg  (gelezen 12336 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline alpha1

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 224
Re: SDS200E Gebruikersuitleg
« Reactie #15 Gepost op: 29 mei 2020, 07:47:32 »
Heb de link gevonden:

http://www.uniden.co.jp/english/product/Scanners/sentinel_uehp_sds100e.html

Wat is er anders aan die versie van Sentinel?

Wat ik gelezen heb,is dat het met de usa sentinel wel conncet,maar bij lezen/schrijfen dat de  frequenties database die op je pc opgeslagen is corrupt raakt.

Ik heb dan ook de usa versie verwijdert en de europese versie op mijn pc staan

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: SDS200E Gebruikersuitleg
« Reactie #16 Gepost op: 29 mei 2020, 08:22:11 »
Link naar zeer uitgebreide informatie over de scanner: http://new.marksscanners.com/SDS/100_200.shtml

Offline Lex_Michanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: SDS200E Gebruikersuitleg
« Reactie #17 Gepost op: 30 mei 2020, 16:13:14 »
Ik heb eindelijk één buitenantenne omhoog gekregen. D130 discone ontvangt in elk geval veel meer nu. Even met de ftp zitten kloten, maar die accepteert mijn login gegevens niet. Terwijl ik toch echt het goede invoer... Dat vergt nog wat klooien dus.

Offline Lex_Michanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: SDS200E Gebruikersuitleg
« Reactie #18 Gepost op: 30 mei 2020, 19:01:23 »
Zojuist iemand gehoord die aan het zenden was vanaf 80km ten westen van Wenen op kanaal 14 van de 27mc. Hij werkt prima dus!

Offline shortwave

  • Raamambtenaar
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
  • Beter 10 antennes in de lucht dan op de grond..
Re: SDS200E Gebruikersuitleg
« Reactie #19 Gepost op: 5 juni 2020, 17:38:48 »
dat zegt helaas nog niet veel daar er verschrikelijk veel condities waren.. zelfs een breinaald pakt dat nog op..  let op ik zeg dus niet dat je antenne slecht is of presteert alleen dat je iemand op cb ver weg hoort tijdens skip  :)
Uniden.SDS200E/Logper
Sdrplay-Sirio/SD1300/N
Sdrplay-Miniwhip
Yeasu FRG100/MLA-30.
nooelec-sdr/COL1090/5-H Vinnant Adsbexchange  :)

Offline questor

  • Network & Systems Engineer (*IX/Linux)
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 85
    • QRM-ID (in aanbouw)
Re: SDS200E Gebruikersuitleg
« Reactie #20 Gepost op: 5 juni 2020, 18:59:18 »
dat zegt helaas nog niet veel daar er verschrikelijk veel condities waren.. zelfs een breinaald pakt dat nog op..  let op ik zeg dus niet dat je antenne slecht is of presteert alleen dat je iemand op cb ver weg hoort tijdens skip  :)

Correct! Sporadische E-seizoen is begonnen. Op 50/70/144 MHz worden leuke afstanden behaald!
Radiozendamateur (PE1MR) & breedbandluisteraar (VLF-EHF)
Navtex | Marifoon | Utility
Satelliet | Packet Radio | APRS | HF Digimodes

Offline Lex_Michanner

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 35
Re: SDS200E Gebruikersuitleg
« Reactie #21 Gepost op: 6 juni 2020, 00:42:46 »
dat zegt helaas nog niet veel daar er verschrikelijk veel condities waren.. zelfs een breinaald pakt dat nog op..  let op ik zeg dus niet dat je antenne slecht is of presteert alleen dat je iemand op cb ver weg hoort tijdens skip  :)

Ik ben buiten gaan staan met een breinaald, maar nu heb ik alleen een trui ontvangen... Werkte met de scanner dus beter!  :P

Offline shortwave

  • Raamambtenaar
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
  • Beter 10 antennes in de lucht dan op de grond..
Re: SDS200E Gebruikersuitleg
« Reactie #22 Gepost op: 6 juni 2020, 21:35:16 »
;D lol  pas maar op met die breinaald . ze geven onweer af  ;D
Uniden.SDS200E/Logper
Sdrplay-Sirio/SD1300/N
Sdrplay-Miniwhip
Yeasu FRG100/MLA-30.
nooelec-sdr/COL1090/5-H Vinnant Adsbexchange  :)

Offline PE2ROB

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 68
Re: SDS200E Gebruikersuitleg
« Reactie #23 Gepost op: 13 juni 2020, 13:56:44 »
Hallo ik ben nieuw hier.
Heeft iemand voor mij een voorbeeld file (type .hpe voor Sentinel en/of .hpd voor Arc536pro) voor een SDS100 of 200 ?
Dan lijkt me wat makkelijker om de structuur te leren begrijpen en zou daar flink mee geholpen zijn.
Ik zit niet op FB (waar deze files te halen zijn) vandaar.
Bedankt zover!
73 Rob PE2ROB
ICOM R7000 - ICOM R8600 - UBC125XLT - SD200E - SDS200E - SDS100E - AOR AR DV1 - AOR AR DV10 - SDRPLAY DX - VX30N - VX50N

Offline questor

  • Network & Systems Engineer (*IX/Linux)
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 85
    • QRM-ID (in aanbouw)
Re: SDS200E Gebruikersuitleg
« Reactie #24 Gepost op: 13 juni 2020, 16:08:38 »
Hallo ik ben nieuw hier.
Heeft iemand voor mij een voorbeeld file (type .hpe voor Sentinel en/of .hpd voor Arc536pro) voor een SDS100 of 200 ?
Dan lijkt me wat makkelijker om de structuur te leren begrijpen en zou daar flink mee geholpen zijn.
Ik zit niet op FB (waar deze files te halen zijn) vandaar.
Bedankt zover!

Ha Rob, zoiets: http://sigint.overwatch.net/Configs/sds200e.hpe ?
(wel goede browser gebruiken, sommige downloaden niet, maar geven het bestand meteen weer)
Radiozendamateur (PE1MR) & breedbandluisteraar (VLF-EHF)
Navtex | Marifoon | Utility
Satelliet | Packet Radio | APRS | HF Digimodes

Offline PE2ROB

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 68
Re: SDS200E Gebruikersuitleg
« Reactie #25 Gepost op: 13 juni 2020, 16:54:50 »
Bedankt Questor voor de snell reactie!
Hier kan ik wat mee (zag ook lijstje uit Gouda ;D)
73 Rob PE2ROB
ICOM R7000 - ICOM R8600 - UBC125XLT - SD200E - SDS200E - SDS100E - AOR AR DV1 - AOR AR DV10 - SDRPLAY DX - VX30N - VX50N

Offline PE2ROB

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 68
Re: SDS200E Gebruikersuitleg
« Reactie #26 Gepost op: 18 juni 2020, 18:49:25 »
Ik heb de SDS200 binnen en heb al wat fav. lijsten aangemaakt mede dankzij Questor.
Sentinel gebruik ik voor sw updates en ARC536 voor de mutaties en Proscan voor remote over ip
Ik heb een fav. lijst aangemaakt die exact hetzelfde is als van mn 125XLT .
En beiden op een actieve splitter op een Diamond VX :(30 aangesloten.
resultaat:
De 125XLT is veel sneller met scannen daardoor mist de SD200 nog al wat berichten!!
De SDS200 scant ongeveer 3 a 4 analoge frequenties per seconden.
Wat mij ook opvalt is het zachte audio met namen in de AM ,dat is wel jammmer.
Is er iemand die al een FTP verbinding heeft gemaakt met de SDS200 en zo ja welk programma ,met WINSCP
krijg ik helaas geen verbinding (FTP settings wel aan gepast in de SDS200)
Dit zijn wat opmerkingen tot nu en het kan zijn dat alles nog niet helemaal goed staat.
73 Rob PE2ROB
ICOM R7000 - ICOM R8600 - UBC125XLT - SD200E - SDS200E - SDS100E - AOR AR DV1 - AOR AR DV10 - SDRPLAY DX - VX30N - VX50N

Offline questor

  • Network & Systems Engineer (*IX/Linux)
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 85
    • QRM-ID (in aanbouw)
Re: SDS200E Gebruikersuitleg
« Reactie #27 Gepost op: 19 juni 2020, 07:48:03 »
Ik heb de SDS200 binnen en heb al wat fav. lijsten aangemaakt mede dankzij Questor.
Sentinel gebruik ik voor sw updates en ARC536 voor de mutaties en Proscan voor remote over ip
Ik heb een fav. lijst aangemaakt die exact hetzelfde is als van mn 125XLT .
En beiden op een actieve splitter op een Diamond VX :(30 aangesloten.
resultaat:
De 125XLT is veel sneller met scannen daardoor mist de SD200 nog al wat berichten!!
De SDS200 scant ongeveer 3 a 4 analoge frequenties per seconden.
Wat mij ook opvalt is het zachte audio met namen in de AM ,dat is wel jammmer.
Is er iemand die al een FTP verbinding heeft gemaakt met de SDS200 en zo ja welk programma ,met WINSCP
krijg ik helaas geen verbinding (FTP settings wel aan gepast in de SDS200)
Dit zijn wat opmerkingen tot nu en het kan zijn dat alles nog niet helemaal goed staat.

Ha Rob, mijn ervaring is dat het scannen van analoge frequenties beduidend sneller gaat als je elk 'voorkeuzekanaal' op Analog zet. De detectie van 'Auto' voor Digitaal/Analoog is toch vaak een paar honderd ms. Daarnaast schijnt het uit te maken als je de "kanalen" in een department/system sorteert op  frequentie (waarschijnlijk heeft dat te maken met de SDR ASIC?). Het probleem van het AM-volume (ik luister zelf weinig luchtvaart) kun je oplossen door per kanaal de 'Volume offset' aan te passen naar bijv +1 of +2.
FTP werkt, maar let erop dat read-only via het anonymous account gaat en read/write door het account wat je kunt aanpassen via het menu. Ook verbinden veel FTP programma's zoals Filezilla met Passive FTP ipv Active FTP. Dat gaat niet werken op de SDS200. Altijd Active FTP gebruiken. Daarnaast kan het zijn dat WinSCP SFTP probeert als eerste? Ik ben niet zo bekend met dat programma.
Radiozendamateur (PE1MR) & breedbandluisteraar (VLF-EHF)
Navtex | Marifoon | Utility
Satelliet | Packet Radio | APRS | HF Digimodes

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: SDS200E Gebruikersuitleg
« Reactie #28 Gepost op: 19 juni 2020, 16:47:55 »
FTP werkt, maar let erop dat read-only via het anonymous account gaat en read/write door het account wat je kunt aanpassen via het menu.

Zeker omdat een relatief nieuw model is, verbaast het me dat de scanner via FTP communiceert. Gezien de gevaren van dit protocol had ik SFTP (secure FTP) verwacht.

Offline questor

  • Network & Systems Engineer (*IX/Linux)
  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 85
    • QRM-ID (in aanbouw)
Re: SDS200E Gebruikersuitleg
« Reactie #29 Gepost op: 19 juni 2020, 19:30:22 »
FTP werkt, maar let erop dat read-only via het anonymous account gaat en read/write door het account wat je kunt aanpassen via het menu.

Zeker omdat een relatief nieuw model is, verbaast het me dat de scanner via FTP communiceert. Gezien de gevaren van dit protocol had ik SFTP (secure FTP) verwacht.

Niet echt veilig inderdaad, daarom benader ik de SDS200E ook over VPN. SFTP is tricky, het heeft als basis SSH. Dat geeft een aanzienlijke impact op de systeembelasting. FTP-SSL/TLS is net even anders, maar ook 'zwaar' op de maag. Zo'n embedded systeem bevat doorgaans een ASIC of FPGA en die worden meestal niet geoptimaliseerd voor CPU-intensieve applicaties. Ik snap de keuze van Uniden wel. Ze hadden het kunnen oplossen met een (zware) ARM SoC, maar ja, ergens zullen ze op moeten besparen.
Radiozendamateur (PE1MR) & breedbandluisteraar (VLF-EHF)
Navtex | Marifoon | Utility
Satelliet | Packet Radio | APRS | HF Digimodes