Auteur Topic: Werkend emailadres  (gelezen 22845 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Werkend emailadres
« Gepost op: 7 augustus 2011, 16:15:31 »
Beste leden,

Eerder vandaag heb ik een mailing verzonden naar alle leden met het verzoek het emailadres te controleren :

Geacht lid van het scannerforum,

Regelmatig bereiken mij foutmeldingen omdat sommige emailadressen niet meer blijken te werken.

Het is belangrijk om een werkend emailadres in je profiel te hebben om onderstaande redenen :

  • Ontvangen van notificaties (nieuwe reakties / persoonlijke berichten)
  • Voorgaand punt in principe alleen als deze optie staat aangevinkt, maar ook als beheerders deze optie overrulen (zoals met dit soort belangrijke mededelingen)
  • Algemene bereikbaarheid voor ons als moderatorteam, in voorkomende gevallen
  • Het scheelt ons foutmeldingen, elke notificatie die niet verzonden kan worden komt als 'undelivered' retour

Als dit nog niet genoeg redenen zijn, aangezien niet te verzenden emails als 'undelivered' retour komen, is de inhoud ook door ons te lezen. In geval van een persoonlijk bericht is deze dus ook te lezen door een ander dan de oorspronkelijk geadresseerde.

Daarom, graag jullie aandacht hiervoor.

Namens het moderatorteam,

Hunter (Peter).

Niet geheel zonder reden, want deze mailing heeft inmiddels al 110 undelivered emails opgeleverd, dus minstens 110 personen waarvan het emailadres niet meer werkt. Daarnaast zijn er ongetwijfeld nog adressen die nog wel werken maar weinig/niet meer gebruikt worden.

Dus bij deze ook de mededeling voor die personen die het persoonlijke bericht misschien gemist hebben :)

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: Werkend emailadres
« Reactie #1 Gepost op: 7 augustus 2011, 17:56:43 »
hoe kunnen we aangeven dat je adres wel werkt?
Ik luister mee, zenden doe ik niet

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Werkend emailadres
« Reactie #2 Gepost op: 7 augustus 2011, 18:29:21 »
hoe kunnen we aangeven dat je adres wel werkt?

Dat hoef je niet aan te geven, als het goed is dan kun je het zo laten :) Mocht het veranderd zijn, pas het dan even aan, dat is alles.

Wat me ook opvalt (bij elke mailing cq nieuwsbrief) is dat er bergen leden zijn die mijn tekst integraal geciteerd terugsturen zonder eigen tekst.
Dat gebeurt niet alleen op dit forum maar ook op een ander forum. Ben erg benieuwd wat mensen hiertoe brengt...

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: Werkend emailadres
« Reactie #3 Gepost op: 7 augustus 2011, 21:46:54 »
een grapje op ze tijd kan toch wel
Ik luister mee, zenden doe ik niet

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Werkend emailadres
« Reactie #4 Gepost op: 8 augustus 2011, 08:30:09 »
Wat ik wel weet, is dat sommige software een emai die verzonden is aan (te) veel mensen (te veel "aan" regels) automatisch markeren als spam.
o.a. Thunderbird doet dit, daar dien je voor dit soort dingen een "uitzondering" toe te voegen.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Werkend emailadres
« Reactie #5 Gepost op: 8 augustus 2011, 09:42:00 »
Wat me ook opvalt (bij elke mailing cq nieuwsbrief) is dat er bergen leden zijn die mijn tekst integraal geciteerd terugsturen zonder eigen tekst. Dat gebeurt niet alleen op dit forum maar ook op een ander forum. Ben erg benieuwd wat mensen hiertoe brengt...

Het gehele forumteam bestaat uit mensen met een baan en een gezinsleven. Het forum bijwerken gebeurd in de vrije tijd of tussen het werk door. Op dergelijke mailtjes zitten we niet te wachten en wie daar mee verder wil gaan kan wat mij betreft vanaf nu rekenen op een ban.

Offline treare

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: Werkend emailadres
« Reactie #6 Gepost op: 8 augustus 2011, 10:27:36 »
hi,

Hunter schreef "bergen leden". Een enkele grappenmaker kan ik nog aannemen maar dit ruikt naar iets anders. Zoals bijvoorbeeld een mailclient, een online mailsysteem of iets dergelijks.

Offline bramvnl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 157
Re: Werkend emailadres
« Reactie #7 Gepost op: 8 augustus 2011, 10:35:07 »
hi,

Hunter schreef "bergen leden". Een enkele grappenmaker kan ik nog aannemen maar dit ruikt naar iets anders. Zoals bijvoorbeeld een mailclient, een online mailsysteem of iets dergelijks.

het kan van alles zijn een mail adres die niet meer werkt of dat de mail adres scannerforum als spam ziet en weer terug stuurd
Ik luister mee, zenden doe ik niet

Offline FrankiePlankie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 151
Re: Werkend emailadres
« Reactie #8 Gepost op: 8 augustus 2011, 11:27:09 »
Mijn email adres klopt, maar heb geen mail ontvangen :-\

Leen Ansems

  • Gast
Re: Werkend emailadres
« Reactie #9 Gepost op: 8 augustus 2011, 12:48:23 »
Mijn email adres klopt, maar heb geen mail ontvangen :-\

Staat hij ook niet in je spamfolder? Ik weet niet of iedereen je instellingen kan zien, wij wel i.i.g. wel en we kunnen het eens in de gaten houden of meerdere mensen bij jouw provider hetzelfde  probleem hebben. Nog meer mensen die het bericht van Hunter niet gehad hebben? Als een mailadres onbereikbaar is, krijg je de mail terug met een verhaaltje van de postmaster over het hoe en waarom. Hunter kennende zal hij dit wel niet over het hoofd gezien hebben.

Offline FrankiePlankie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 151
Re: Werkend emailadres
« Reactie #10 Gepost op: 8 augustus 2011, 12:57:31 »
Citaat
Staat hij ook niet in je spamfolder?

Even gekeken (kom er nooit) maar geen berichtje van het Scannerforum.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Werkend emailadres
« Reactie #11 Gepost op: 8 augustus 2011, 21:41:00 »
Wat me ook opvalt (bij elke mailing cq nieuwsbrief) is dat er bergen leden zijn die mijn tekst integraal geciteerd terugsturen zonder eigen tekst. Dat gebeurt niet alleen op dit forum maar ook op een ander forum. Ben erg benieuwd wat mensen hiertoe brengt...

Het gehele forumteam bestaat uit mensen met een baan en een gezinsleven. Het forum bijwerken gebeurd in de vrije tijd of tussen het werk door. Op dergelijke mailtjes zitten we niet te wachten en wie daar mee verder wil gaan kan wat mij betreft vanaf nu rekenen op een ban.

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt Leen :)

Bovendien heb ik waarschijnlijk ontdekt waar het door komt. Onderaan elke notificatie van een persoonlijk bericht staat :

Beantwoord dit persoonlijk bericht hier: http://www.scannerforum.nl/index.php?blablabla

Dat staat er altijd onder, dat is een standaard tekst. Echter, mensen die normaal gesproken nooit persoonlijke berichten ontvangen denken misschien dat ze daarop moeten klikken. In de context van het bericht misschien niet eens zo vreemd ook...

Een beetje een onduidelijke standaard tekst, ik zal eens kijken of we daar iets aan kunnen doen :)

Offline airplanesjon

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
Re: Werkend emailadres
« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2016, 23:08:09 »
Heb al een paar keer geprobeerd mijn emaail te veranderen maar lukt.
Het mail adres wat hier staat is van jaren geleden maar stond hier ineens op.
Is van 10 jaar geleden en weet niet hoe het hier terecht is gekomen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Offline Willibrordus

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 59
Re: Werkend emailadres
« Reactie #13 Gepost op: 16 februari 2016, 07:04:49 »
Ook ik heb geen email ontvangen.
Zelfs niet in de spam map.

Ik heb het email adres gecontroleerd en dat werkt nog steeds.
Met vriendelijke groet
Willy

MVT-7100, Realistic PRO-2035, UBC760XLT, UBC3500XLT

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Werkend emailadres
« Reactie #14 Gepost op: 16 februari 2016, 07:49:13 »
Heb al een paar keer geprobeerd mijn emaail te veranderen maar lukt.

Via Profiel / Accountinstellingen is dat aan te passen.