Auteur Topic: INFO GEVRAAGD  (gelezen 2165 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

vfrdroopy

  • Gast
INFO GEVRAAGD
« Gepost op: 6 april 2008, 08:40:39 »
Ik heb nu een UBC 3300xlt en wil eigenlijk in de hogere frequenties gaan scannen, dus boven de 1300 megahertz. Maar heb daar nog geen scanner voor. wat stellen jullie voor???

Leen Ansems

  • Gast
Re: INFO GEVRAAGD
« Reactie #1 Gepost op: 6 april 2008, 10:01:04 »
Citaat van: "vfrdroopy"
Ik heb nu een UBC 3300xlt en wil eigenlijk in de hogere frequenties gaan scannen, dus boven de 1300 megahertz. Maar heb daar nog geen scanner voor. wat stellen jullie voor???

Ik ben geen echte scannerluisteraar maar wel zendamateur. Boven de 1300 MHz zit denk ik niet zo bar veel wat de moeite waard is om te beluisteren. Je hebt b.v. GPS rond 1500 MHz , 1800 MHz de GSM en bij 2400 MHz de wireless lan's. Allemaal met aparte technieken en geen spraak. Met verdere invulling van het spectrum ben ik niet bekend en mogelijk kan iemand anders het aanvullen. De ontvanger is meestal een stuk duurder dan de gangbare scanners. Ik adviseer om er goed over na te denken.
Mvg,
Leen

vfrdroopy

  • Gast
Re: INFO GEVRAAGD
« Reactie #2 Gepost op: 6 april 2008, 10:22:48 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "vfrdroopy"
Ik heb nu een UBC 3300xlt en wil eigenlijk in de hogere frequenties gaan scannen, dus boven de 1300 megahertz. Maar heb daar nog geen scanner voor. wat stellen jullie voor???

Ik ben geen echte scannerluisteraar maar wel zendamateur. Boven de 1300 MHz zit denk ik niet zo bar veel wat de moeite waard is om te beluisteren. Je hebt b.v. GPS rond 1500 MHz , 1800 MHz de GSM en bij 2400 MHz de wireless lan's. Allemaal met aparte technieken en geen spraak. Met verdere invulling van het spectrum ben ik niet bekend en mogelijk kan iemand anders het aanvullen. De ontvanger is meestal een stuk duurder dan de gangbare scanners. Ik adviseer om er goed over na te denken.

Bedankt Leen ga wel kijken naar een UBC 9000xlt als basis.

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: INFO GEVRAAGD
« Reactie #3 Gepost op: 7 april 2008, 16:35:26 »
Tja net wat Leen al aangeeft wat wil je luisteren boven de 1300 mhz want erg veel zit daar niet. Dus alleen als je iets specifieks wilt beluisteren is het denk ik handig om een andere ontvanger aan te schaffen  ;)

Offline Oldskool

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 128
Re: INFO GEVRAAGD
« Reactie #4 Gepost op: 7 april 2008, 17:02:43 »
Citaat van: "vfrdroopy"
Bedankt Leen ga wel kijken naar een UBC 9000xlt als basis.

De 9000XLT is een prima basisscanner. Goed bereik zonder onderbrekingen, genoeg opslagruimte en de mogelijkheid om kanalen namen/teksten mee te geven. Heb er zelf ook eentje en hij bevalt uitstekend.
Met vriendelijke groet,
Jan

Scanners: UBC9000XLT, UBC280XLT, Commtel Com216
Antenne\'s: Diamond RH771