Auteur Topic: Mijn Yupiteru 7100 voorzien van keylock/verlichting mod  (gelezen 2248 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Mijn Yupiteru 7100 voorzien van keylock/verlichting mod
« Gepost op: 25 maart 2008, 00:00:22 »
Gisteren mijn Yupiteru 7100 afgeregeld op de juiste frequentie, vandaag de 7100 weer opengelegd.

Dit maal voor een modificatie waarmee je de verlichting aan of uit kan schakelen met de keylock (toetsenblokkering) schakelaar die ik nooit heb gebruikt.

De functie van de toetsenblokkering komt hiermee te vervallen. De oude vertrouwde (moment)schakelaar voor de verlichting blijft ook bruikbaar.

Stappenplan:
- Haal de batterijen uit de scanner.
- Draai de 4 schroefjes aan de zijkant in het achterpaneel los met een PH0 kruiskop.
- Vanaf bovenaf de voorkant voorzichtig (doe je dit te ruig, dan heb je kans dat de pootjes van een printconnector ombuigen) lostrekken. De onderkant kan blijven haken, zet dan even je vinger achter een of beide nokjes in het batterijvak tot de gehele voorkant loskomt.
- Kras de printbanen zoals aangegeven op onderstaande foto door bij de kruisjes, gebruik hiervoor een schroevendraaier of een stanley/breekmesje. Meet met een universeelmeter of de printbanen ook echt daadwerkelijk zijn onderbroken.
- Verbind de rode punten zoals aangegeven op onderstaande foto door met een draadje.
- Verbind de roze punten zoals aangegeven op onderstaande foto door met een draadje.
- Let op: Zorg dat het draadje niet voor de V (of is het een omgedraaide A?) op de printplaat komt te hangen, bij het sluiten van de scanner komt hier een printplaat langs die het draadje kan beschadigen of afbreken!
- Zet je scanner weer in elkaar, vergeet de eventueel losgekomen lint om de batterijen mee los te trekken niet.


Met dank aan Gert Jan voor de foto!

Let op: je verliest wel je programmering bij het openen van de scanner.

Het resultaat na de modificatie:


Offline JeroenvSchaik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Mijn Yupiteru 7100 voorzien van keylock/verlichting mod
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2008, 19:19:57 »
ok dan beter :)
Cool hoor.

Ik heb er 1 staan van onze gert-jan die dit al had.
Is wel praktisch

Gert Jan

  • Gast
Re: Mijn Yupiteru 7100 voorzien van keylock/verlichting mod
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2008, 19:21:20 »
Citaat van: "Superted"
ok dan beter :)
Cool hoor.

Ik heb er 1 staan van onze gert-jan die dit al had.
Is wel praktisch

Ja klopt, volgens mij heeft Rene die erin gemaakt.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Mijn Yupiteru 7100 voorzien van keylock/verlichting mod
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2008, 20:23:48 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Ja klopt, volgens mij heeft Rene die erin gemaakt.

Yep.

Gert Jan

  • Gast
Re: Mijn Yupiteru 7100 voorzien van keylock/verlichting mod
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2008, 20:29:13 »
Citaat van: "Discriminator"
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Ja klopt, volgens mij heeft Rene die erin gemaakt.

Yep.

Volgens mij heb je er zelfs twee gedaan voor mij, ik heb door de jaren heen aardig wat yups versleten ;)
Ik heb er inmiddels zelf drie gedaan, en dat ging zonder brand :P