Auteur Topic: ik zoek hulp bij het zoeken van een juiste scanner voor mij!  (gelezen 2079 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline MarkRasing

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 128
ik zoek hulp bij het zoeken van een juiste scanner voor mij!
« Gepost op: 27 februari 2008, 10:23:55 »
hoi ik ben helemaal nieuw met scanner's dus ik dacht wie weet helpt dit forum.
ik zoek een hand-scanner waarmee ik scheepvaart en ook nog luchtvaart mee kan ontvangen of is dat te veel?
en hij moet onder de 200 euro zijn.

en omdat mijn ouders een plezierjacht hebben met een VHF antenne van 3 meter zou het handig zijn als ik die kon gebruiken maar ik zou niet weten hoe! hebben jullie een oplossing? ;)
 
en weten jullie een winkel in gelderland zuid-holland brabant of utrecht en geen internet winkel want mijn vader wil nooit via internet bestellen. :x
Mark

USC-230

Offline Meeluisteraar

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 329
Re: ik zoek hulp bij het zoeken van een juiste scanner voor mij!
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2008, 01:33:51 »
Kijk maar eens hier: http://www.radio-abe.nl/index.php?optio ... 2&Itemid=1 De marifoonkanalen kan elke scanner ontvangen, voor de luchtvaart heb je een scanner nodig die het frequentiegebied van 108-138 MHz kan ontvangen. Om de scanner aan te kunnen sluiten op de antenne van jullie zeiljacht zijn verloopstekkers te koop. Overleg even met de verkoper van die winkel, die kan je verder helpen.
UBC SDS200E + Diamond X-50, UBC 125XLT + Diamond MR77, Icom R7000 + Kathrein 5/8 VHF, UBC SDS100E.

Offline MarkRasing

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 128
Re: ik zoek hulp bij het zoeken van een juiste scanner voor mij!
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2008, 13:12:02 »
heel erg bedankt nou kan ik verder
Mark

USC-230

Offline EHAM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 87
    • http://www.aviaspotters.nl
Re: ik zoek hulp bij het zoeken van een juiste scanner voor mij!
« Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2008, 09:34:39 »
Luchtvaart gaat nog wel verder dan 138. Tot 145 (dacht ik) zat de air to air band en van 225-400 zit de UHF band. Zowel air to air als UHF is enkel voor militair.
Yupiteru MVT-7100