Auteur Topic: Nare ervaringen met de 3500 XLT  (gelezen 5410 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Nare ervaringen met de 3500 XLT
« Gepost op: 7 februari 2008, 16:22:18 »
Een aantal weken geleden heb ik een Uniden Bearcat 3500 XLT gekocht. Deze scanner heb ik een soorte van cadeau gegeven, waarna ik er weer een voor mezelf heb gekocht.

Toen begon de ellende:

Een exemplaar met een kapotte adapteraansluiting. Het stekkertje van de adapter/oplader "pakte" niet, zat los in de aansluiting. Pas bij heel hard drukken maakte hij contact ergens achterin de aansluiting, maar zat toen enorm klem dat het stekkertje met grote kracht losgetrokken moest worden. Dit had ook weer het gevolg dat de geelkleurige plastic isolatie van het stekkertje beschadigd was.

De scanner en adapter met veel moeite en gezeur omgeruild bij een winkel in Breda. (70 km heen en 70 km terug gereisd met de bus en een uur in de winkel gestaan)

Alles in de winkel bekeken en getest, werkte goed. Thuis weer de programmering van 1500 kanalen met een kabeltje en software erin gezet en toen begon de ellende weer: op nagenoeg de hele VHF band een kakafonie van ERMES en P2000 signalen. Op de rest van de banden een continue uitslag van de s-meter. Ik dacht dat er misschien iets fout was gegaan met het programmeren, bijvoorbeeld dat alle frequenties in WFM stonden geprogrammeerd, maar dit was na meerdere malen controlleren toch NFM.

Vandaag de scanner maar per post retour gestuurd met het verzoek voor restitutie van het aankoopbedrag, nu maar hopen dat ze dit inwilligen.

Een paar weken geleden las ik in een onderwerp op het forum waarin iemand anders ook problemen heeft met de 3500 XLT, namelijk een kapot display.

Gelijk een waarschuwing naar de leden toe, mocht je een 3500 XLT kopen, check deze dan op bovenstaande problemen.

Mijn vertrouwen in Uniden Bearcat is door dit alles bijna tot het nulpunt gedaald...

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Nare ervaringen met de 3500 XLT
« Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2008, 16:47:21 »
Maar heb je gewoon een maandag-morgen-verrot model gekocht en dag gehad en werkte de eerste die je aan iemand kado gegeven hebt wel goed?
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Nare ervaringen met de 3500 XLT
« Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2008, 16:57:30 »
De eerste werkt wel goed.

De twee exemplaren daarna niet.

2 op de 3 verrot is niet echt hoopgevend.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Nare ervaringen met de 3500 XLT
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2008, 00:27:44 »
Met een beetje druk heb ik mijn geld teruggekregen.

Had op 7 februari de scanner retour gestuurd. Op 8 februari is deze aangekomen volgens de track&trace gegevens.

Vervolgens hoor ik een week niks en bel ik zelf maar op 15 februari.

Ze hadden de scanner ontvangen, maar geen tijd om deze na te kijken. De technische dienst had het druk en zal misschien in de week van 18 t/m 24 februari of de week daarop de scanner nakijken, ze vroegen hier om mijn begrip voor deze situatie.

Heb ze toen duidelijk kenbaar gemaakt dat ik daar geen begrip voor kan opbrengen, ten eerste laten ze niks van zich horen en moet de klant zelf bellen om te weten te komen hoe de zaken er voor staan. Als ik niet had gebeld had ik hoogstwaarschijnlijk 3 weken niks vernomen.

Na een beetje doorzeuren dat ik de koop ontbind (afkoelperiode, wet koop op afstand) en niet wil weken wachten op een oordeel van de technische dienst, vroeg hij om een momentje. Enkele minuten later was de scanner opeens nagekeken en kreeg ik mijn geld nog dezelfde dag terug...

Gert Jan

  • Gast
Re: Nare ervaringen met de 3500 XLT
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2008, 12:26:33 »
Wellicht zijn ze ook bij de firma Jacobs aan het bezuinigen, dit soort dingen ben ik niet van ze gewend.
Wel heb ik een aantal malen het vermoeden gehad dat ze reeds geopende dozen met spul erin naar mij hebben verzonden zoals een Scout 40 en een WInradio 1550E (die later ook gewoon stuk bleek te zijn).

exLid057

  • Gast
Re: Nare ervaringen met de 3500 XLT
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2008, 17:09:36 »
Ook aan deze kant jaren klant van Jacobs Breda, snap totaal even niet waar het fout is gegaan.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Nare ervaringen met de 3500 XLT
« Reactie #6 Gepost op: 18 februari 2008, 17:17:39 »
Is niet het eerste "geintje" wat ze me geflikt hebben.

Maandje geleden een Vertex Standard VX-146 portofoon besteld. Stond op de website dat hij nu wordt geleverd met een ander type (NiMh in plaats van NiCd) accu. Op andere websites wordt deze portofoon nu ook geleverd met verbeterde accu en oplader.

Krijg ik dat ding thuisgestuurd, met oude type accu en lader. Portofoon was ook reeds al gebruikt, zaten krassen op, geen folie op het display en de accu zat niet los in de verpakking. (ik weet hoe hij verpakt hoort te zitten, had paar jaar geleden ook al zo'n portofoon gehad)

Even gebeld en om opheldering gevraagd: "hij komt nieuw uit het magazijn, ik heb hem gisteren voor je ingepakt". Op de vraag waarom ik een oud type accu en lader kreeg: "dit is het enige wat wij hebben, sorry"...

Volgens mij willen ze eerst van de oude of teruggebrachte meuk af.

Mocht de portofoon weer terugsturen en kreeg mijn aankoopbedrag terug. Heb in de afgelopen 2 maanden al zo'n 30 euro aan reis en verzendkosten moeten maken die onvergoed bleven.

exLid057

  • Gast
Re: Nare ervaringen met de 3500 XLT
« Reactie #7 Gepost op: 18 februari 2008, 17:22:37 »
Citaat van: "Remon"
Is niet het eerste "geintje" wat ze me geflikt hebben.

Maandje geleden een Vertex Standard VX-146 portofoon besteld. Stond op de website dat hij nu wordt geleverd met een ander type (NiMh in plaats van NiCd) accu. Op andere websites wordt deze portofoon nu ook geleverd met verbeterde accu en oplader.

Krijg ik dat ding thuisgestuurd, met oude type accu en lader. Portofoon was ook reeds al gebruikt, zaten krassen op, geen folie op het display en de accu zat niet los in de verpakking. (ik weet hoe hij verpakt hoort te zitten, had paar jaar geleden ook al zo'n portofoon gehad)

Even gebeld en om opheldering gevraagd: "hij komt nieuw uit het magazijn, ik heb hem gisteren voor je ingepakt". Op de vraag waarom ik een oud type accu en lader kreeg: "dit is het enige wat wij hebben, sorry"...

Volgens mij willen ze eerst van de oude of teruggebrachte meuk af.

Mocht de portofoon weer terugsturen en kreeg mijn aankoopbedrag terug. Heb in de afgelopen 2 maanden al zo'n 30 euro aan reis en verzendkosten moeten maken die onvergoed bleven.

:(

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Nare ervaringen met de 3500 XLT
« Reactie #8 Gepost op: 18 februari 2008, 17:30:31 »
Ja Kees, ik baal ook.

Is niet mijn bedoeling om deze firma in de grond te boren (heb nergens een naam genoemd), maar ze hebben aan mij een klant minder.

Moet een andere hofleverancier zoeken voor huize Remon, maar dat valt niet mee. Elopta in Amsterdam en RCC in Utrecht zijn reteduur. Scanman en andere parallelimporteurs lappen de regels voor internetverkoop aan hun laars, quote van de website van Scanman:

Spijtaankopen (heb er geen zin in of zo) daar hebben we geen boodschap aan, dus je kunt het NIET terugsturen of brengen, maar we proberen wel voor je een oplossing te vinden. (indien mogelijk)

Vaak geven ze garantie tot de deur, enz.

Thiecom zit net wat te ver weg, wat problematisch kan zijn qua communicatie (Duits is niet mijn sterkste taal) en terugsturen, etc. etc. etc.

exLid057

  • Gast
Re: Nare ervaringen met de 3500 XLT
« Reactie #9 Gepost op: 18 februari 2008, 17:33:23 »
Als je wat nodig hebt, wil ik wel de besteling zetten bij Jacobs, dan komt het wel goed  ;)

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Nare ervaringen met de 3500 XLT
« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2008, 17:35:30 »
Omdat je een grote klant bent? Je wilt niet weten voor hoeveel duizenden euro's ik en mijn vader daar hebben besteed de afgelopen jaren. Ik kwam daar na 4 jaar binnenwandelen en ze herkenden me gewoon...

Gert Jan

  • Gast
Re: Nare ervaringen met de 3500 XLT
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2008, 22:39:45 »
Citaat van: "Remon"
Elopta in Amsterdam en RCC in Utrecht zijn reteduur. Scanman en andere parallelimporteurs lappen de regels voor internetverkoop aan hun laars, quote van de website van Scanman:

Spijtaankopen (heb er geen zin in of zo) daar hebben we geen boodschap aan, dus je kunt het NIET terugsturen of brengen, maar we proberen wel voor je een oplossing te vinden. (indien mogelijk)

Vaak geven ze garantie tot de deur, enz.

Staan deze dozenschuivers dan boven de wet?
Ik heb op een website van één van bovenstaande dozenschuivers al zien staan dat verzenden "risico klant" is, hoe klantonvriendelijk wil je zijn?
Ik bestel al jaren nagenoeg al mijn spullen bij Avera, heb ze werkelijk nog NOOIT kunnen betrappen op een foutje, je wordt er vriendelijk te woord gestaan (ik doe alles via mail) en nagenoeg alles is leverbaar of anders bestelbaar.
Ik heb geen aandelen in deze firma maar durf er wel mijn hand voor in het vuur te steken dat het dus ook wel goed kan gaan.