Auteur Topic: Ruis bij uniden USC230 + foto opstelling  (gelezen 4176 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Ruis bij uniden USC230 + foto opstelling
« Gepost op: 3 februari 2008, 10:30:56 »
Beste hobbyisten,

Als ik mijn scanner (uniden USC230) bv in de luchtvaartband laat scannen met "service search" dan krijg ik op enkele luchtvaartfrequenties erg veel ruis. De ruis kun je vergelijken wet de squelche helemaal open. Nu, mijn scanner staat erg kort langs mijn monitor van de pc en de coaxkabel loopt langs mijn pc af. Kan dit invloed hebben op deze ruis? Het probleem is echter dat mijn coax uit de muur komt en er geen andere optie is om mijn scanner te verplaatsen. Misschien ligt het aan een instelling (dat je dit lager kunt zetten oid, maar ik vrees van niet).

MVG Jos

Foto opstelling:


Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Ruis bij uniden USC230 + foto opstelling
« Reactie #1 Gepost op: 3 februari 2008, 12:33:37 »
Ja , het kan zeker te maken hebben met de pc , maar dit hoeft niet  , ik denk dat elke scanner wel eens te maken heeft met van die ''dooie  signalen''.
Ik heb hier het zelfde probleem gehad (Alleen ik had ook een beroerde ontvangst) , maar heb inmiddels  andere kabel , en meteen de goeie connectors aangeschaft  , het is de bedoeling dat ik dat zo nog even ga plaatsen , ik heb zelf in ieder geval gekozen voor RG-213 & Aircell  kabel met meteen de juiste connectoren , dit scheelt ook enorm qua storing , en qua signaalverlies.

Mvg , Ben ;)

Offline AK022

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 102
Re: Ruis bij uniden USC230 + foto opstelling
« Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2008, 20:29:12 »
Wellicht zogenaamde birdies? (frequenties waarop je scanner sowieso stoorsignalen ontvangt uit het apparaat zelf). Ik weet dat mijn ubcxlt1 daar ooit ook last van had... die stonden gewoon in de handleiding.

Succes!

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Ruis bij uniden USC230 + foto opstelling
« Reactie #3 Gepost op: 4 februari 2008, 10:07:18 »
nja, als ik scan in de luchtvaardband om de 5 seconden een frequentie die aan het ruisen is. Niet alleen in de air band maar ook in de vhf zoals in de UHF band. Zo snel de handleiding doorgekeken niets gevonden van die frequenties.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Ruis bij uniden USC230 + foto opstelling
« Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2008, 10:31:47 »
Citaat van: "Jos"
nja, als ik scan in de luchtvaardband om de 5 seconden een frequentie die aan het ruisen is. Niet alleen in de air band maar ook in de vhf zoals in de UHF band. Zo snel de handleiding doorgekeken niets gevonden van die frequenties.

Volgens mij is er in de buurt van jouw scanner een of andere storingsbron aanwezig die dat veroorzaakt op jouw scanner. Zet je monitor eens uit? Of loop eens naar buiten? Heb je dan nog steeds last van die storing?

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Ruis bij uniden USC230 + foto opstelling
« Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2008, 10:40:35 »
nee, als ik naar buiten ga geen storing. Met mijn monitorscherm uit juist hetzelfde resultaat. Zal vanavond de (decodeer) pc eens uitschakelen wellicht ligt het hieraan.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Ruis bij uniden USC230 + foto opstelling
« Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2008, 11:41:27 »
Zo heb pc uitgeschakeld. De ruis is dus veel minder. Ik vind het raar omdat de scanner op buitenantenne is aangesloten en toch nog de signalen van de computer ontvangt. Misschien een domme vraag maar kan ik de signalen die de pc uitstraald verminderen op één of andere manier? Als ik de coax iet of wat verleg krijg ik geen beter resultaat als de pc op staat. De mogelijk is er ook niet om mijn scanner te verplaatsen of mijn pc te verplaatsen.

MVG Jos

exLid057

  • Gast
Re: Ruis bij uniden USC230 + foto opstelling
« Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2008, 17:50:20 »
Citaat van: "Jos"
Zo heb pc uitgeschakeld. De ruis is dus veel minder. Ik vind het raar omdat de scanner op buitenantenne is aangesloten en toch nog de signalen van de computer ontvangt. Misschien een domme vraag maar kan ik de signalen die de pc uitstraald verminderen op één of andere manier? Als ik de coax iet of wat verleg krijg ik geen beter resultaat als de pc op staat. De mogelijk is er ook niet om mijn scanner te verplaatsen of mijn pc te verplaatsen.

Zet je voeding van je buro lamp eens een stukje verder weg, of zet deze eens in een ander stopkontakt

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Ruis bij uniden USC230 + foto opstelling
« Reactie #8 Gepost op: 5 februari 2008, 11:21:32 »
Raar maar waar, volgens mij is er toch ergens een stoorzender want de ene dag perfecte ontvangst en de andere dag bijna niets oftewel alles met ruis

mvg jos

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Ruis bij uniden USC230 + foto opstelling
« Reactie #9 Gepost op: 5 februari 2008, 15:38:57 »
Citaat van: "Jos"
Raar maar waar, volgens mij is er toch ergens een stoorzender want de ene dag perfecte ontvangst en de andere dag bijna niets oftewel alles met ruis

Het hoeft niet bij jou thuis te zijn he, kan ook een stoorbron in je nabije omgeving zijn zoals bij de buren.