Auteur Topic: 27mc bak versterken met een Lineair  (gelezen 19532 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: 27mc bak versterken met een Lineair
« Reactie #15 Gepost op: 9 augustus 2007, 11:32:37 »
Hey , als ik je een tip mag geven , neem een Alan Midland 48 Plus Multi , dat zijn echt mooie dingetjes en oerdegelijk ,  als je zo'n bakkie voor in de auto hebt in combinatie met een little will , en een klein lineairtje voor de afstanden knal je der overal uit !
Kijk maar is.

Ja , mensen ik weet het liniairs zijn dan misschien wel verboden , maar ik heb nog nooit een mobiel station zonder liniair gezien , de meeste mobiele stations gebruiken een watje of 90 t/m 150 , als jij een liniairtje van 35 Watt neemt  voor de afstanden , wordt het toppie man ! gewoon doen joh.

Mvg , Ben

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: 27mc bak versterken met een Lineair
« Reactie #16 Gepost op: 9 augustus 2007, 14:25:17 »
Let wel op, de meeste moderne auto's zitten bomvol electronica. Deze electronica kan je ontregelen met een hoog zendvermogen!

Offline Charles

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
Re: 27mc bak versterken met een Lineair
« Reactie #17 Gepost op: 10 augustus 2007, 02:01:27 »
Rijd Opel :):) moet goed zijn. Heb vandaag op de terug weg nog even lopen tokkelen met een of andere mede boer uit Haaksbergen. Ging wel goed mag niet klagen.
Yaesu FT-11R, Yaesu FT-70D, UBC 3500XLT, Icom IC-R6

Offline Charles

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
Re: 27mc bak versterken met een Lineair
« Reactie #18 Gepost op: 10 augustus 2007, 02:03:50 »
Ik heb er ook een draaiknop opzitten met RFgain.. Wat is dat? Die had ik niet zitten op mijn oude bak (een danita 240)
Yaesu FT-11R, Yaesu FT-70D, UBC 3500XLT, Icom IC-R6

Offline MTH

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Re: 27mc bak versterken met een Lineair
« Reactie #19 Gepost op: 10 augustus 2007, 08:00:36 »
Citaat van: "Charles"
Ik heb er ook een draaiknop opzitten met RFgain.. Wat is dat? Die had ik niet zitten op mijn oude bak (een danita 240)

Wanneer je last hebt van harde signalen die de ontvanger oversturen kan je met behulp van de RFgain de ontvangst-gevoeligheid laten afnemen door deze knop links-om te draaien.
Normaal gesproken moet deze helemaal rechts-om staan anders ben je niet in staat om zwakke signalen te ontvangen.

Nogmaals, een versterker ( lineair ) is niet noodzakelijk wanneer je een goede antenne gebruikt !

Sucses !

Gert Jan

  • Gast
Re: 27mc bak versterken met een Lineair
« Reactie #20 Gepost op: 10 augustus 2007, 10:29:39 »
Citaat van: "Ben-scan"
Hey , als ik je een tip mag geven , neem een Alan Midland 48 Plus Multi , dat zijn echt mooie dingetjes en oerdegelijk ,  als je zo'n bakkie voor in de auto hebt in combinatie met een little will , en een klein lineairtje voor de afstanden knal je der overal uit !
Kijk maar is.

Ja , mensen ik weet het liniairs zijn dan misschien wel verboden , maar ik heb nog nooit een mobiel station zonder liniair gezien , de meeste mobiele stations gebruiken een watje of 90 t/m 150 , als jij een liniairtje van 35 Watt neemt  voor de afstanden , wordt het toppie man ! gewoon doen joh.

Mvg , Ben

Dit zijn dus de mensen die de ether verzieken, toppie man!

Offline Charles

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
Re: 27mc bak versterken met een Lineair
« Reactie #21 Gepost op: 10 augustus 2007, 17:31:09 »
Citaat van: "MTH"
Citaat van: "Charles"
Ik heb er ook een draaiknop opzitten met RFgain.. Wat is dat? Die had ik niet zitten op mijn oude bak (een danita 240)

Wanneer je last hebt van harde signalen die de ontvanger oversturen kan je met behulp van de RFgain de ontvangst-gevoeligheid laten afnemen door deze knop links-om te draaien.
Normaal gesproken moet deze helemaal rechts-om staan anders ben je niet in staat om zwakke signalen te ontvangen.

Nogmaals, een versterker ( lineair ) is niet noodzakelijk wanneer je een goede antenne gebruikt !

Sucses !

Bedankt voor je duidelijke antwoord, ik zal eendezer dagen een forotje plaatsen van mijn antenne. Misschien dat jullie me er iets meer over kunnen vertellen.
Yaesu FT-11R, Yaesu FT-70D, UBC 3500XLT, Icom IC-R6

Offline Charles

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
Re: 27mc bak versterken met een Lineair
« Reactie #22 Gepost op: 12 augustus 2007, 20:17:21 »
Heb een bakkie in mijn wagen gezet hier een paar pikkies :)







Inbouw van de zender zelf is goed gelukt :)
Merk op hoe pro ik de antenne op het dak wegewerkt heb :)
Kwaliteit van de foto's is niet pro omdat ze met de telefoon gemaakt zijn.. Heb er ook nog wat gemaakt met de andere cam maar die moet ik dan eerst op de pc zetten en daar heb ik nu nog geen zin in.
Yaesu FT-11R, Yaesu FT-70D, UBC 3500XLT, Icom IC-R6

Offline tjebbe

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 9
Re: 27mc bak versterken met een Lineair
« Reactie #23 Gepost op: 18 augustus 2007, 16:09:01 »
zit er netjes uit
Realistic pro 2006        ( net begonnen met de hobby )