Auteur Topic: Vreemde storing.  (gelezen 4023 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Vreemde storing.
« Gepost op: 22 september 2008, 21:50:06 »
IK heb sinds vanavond een vreemde storing op verschillende frequenties. Meeste storing zit tussen de 140 en 155 mhz, het heeft iets weg van sstv. Ik dacht namelijk aan een zendamateur hier in de buurt met wat vermogen  :?  Helaas is mijn handscanner weg ter reparatie dus ik kan het signaal niet uitpeilen. Zouden mijn mede brabanders eens tussen die frequenties willen luisteren misschien. Het komt zeer zeker niet bij mij vandaan, heb namelijk niets veranderd en eerst had ik die storing niet. Bekende frequentie waar ik het ook op ontvang is de 154.1125. Als iemand ook zoiets ontvangt hoor ik het graag  ;)

Offline Scanfreak

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 201
Re: Vreemde storing.
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2008, 20:16:14 »
Bij mij blijft 154.1125 ook sinds een tijdje hangen. Signaal is hier niet echt sterk.
Groeten Paul

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: Vreemde storing.
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2008, 22:58:20 »
Oke dus ik ben niet de enige die er last van heeft. Ik heb ook echt geen idee waar dit vandaan komt. Maar als jij er ook last van hebt denk ik niet dat het een zendamateur betreft  :P  Maar mochten er meer mensen zijn die er last van hebben of iets op is gevallen horen we het graag  ;) Hoop dat de storing er nog steeds is als ik mijn Yupiteru terug heb dan gaan we het eens uitzoeken. Misschien dat mensen uit de omgeving Eindhoven hier eens naar kunnen luisteren, dat is precies aan de andere kant van mij  :)

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: Vreemde storing.
« Reactie #3 Gepost op: 23 september 2008, 23:26:55 »
Citaat van: "maikelv"
IK heb sinds vanavond een vreemde storing op verschillende frequenties. Meeste storing zit tussen de 140 en 155 mhz, het heeft iets weg van sstv. Ik dacht namelijk aan een zendamateur hier in de buurt met wat vermogen  :?  Helaas is mijn handscanner weg ter reparatie dus ik kan het signaal niet uitpeilen. Zouden mijn mede brabanders eens tussen die frequenties willen luisteren misschien. Het komt zeer zeker niet bij mij vandaan, heb namelijk niets veranderd en eerst had ik die storing niet. Bekende frequentie waar ik het ook op ontvang is de 154.1125. Als iemand ook zoiets ontvangt hoor ik het graag  ;)

Hier een andere ervaring:

De storing die jij beschrijft heb/had ik ook, bleek afkomstig te zijn van mijn draadloze netwerk. Voeding eraf, storing weg.

Groeten,
Peter
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R850/Commtel COM205
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: Vreemde storing.
« Reactie #4 Gepost op: 24 september 2008, 16:56:17 »
Dat zou kunnen wat jij zegt, ik werk namelijk draadloos. Alleen blijft het dan vreemd dat ik hier nooit eerder last van heb gehad  :?  We gaan het gewoon eens proberen, wie weet helpt het  ;)

Offline counterstrike

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1849
Re: Vreemde storing.
« Reactie #5 Gepost op: 24 september 2008, 18:26:27 »
Ben benieuwd of dat het is.

Groeten,
Peter
VHF/UHF
Whistler TRX-1 / AOR AR DV-10 / Uniden UBC3600XLT /Uniden UBC125 / Icom R7000 /Icom R850/Commtel COM205
Discone (zelfbouw), VHF/UHF air (zelfbouw), Burdewick VTA-1

HF:
AOR AR3030
BOSS SDR 4.2
MLA-30+ loop antenne

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Vreemde storing.
« Reactie #6 Gepost op: 30 september 2008, 22:02:11 »
Citaat van: "counterstrike"
Ben benieuwd of dat het is.

Groeten,
Peter

Ik ook , en als dat geen verschil zal maken,
het kan bijvoorbeeld ook bij een buurman vandaan komen , ik heb zelfs wel eens zoiets meegemaakt , dat ging toen ook om een wifi verbinding. je hebt tegenwoordig die nieuwe draadloze routers met extra power en zendvermogen , dus dat kan ook storing  veroorzaken.
Het klinkt gek , maar ik heb vaak ook wel eens extra storing met stormig weer , maar ik denk dat iedereen hier wel eens last van heeft.

Anyway , we gaan het horen van je ...

Succes ,

Mvg , Ben-scan

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: Vreemde storing.
« Reactie #7 Gepost op: 9 oktober 2008, 21:24:02 »
Zo ben er achter gekomen waar de storing vandaan komt. Het komt van mijn Utp kabel die vanaf het stopcontact naar mijn router loopt  ;)  Heb het deels op kunnen lossen door deze kabel wat korter te maken, maar blijf helaas toch wat lichte storing houden. Ach daar moeten we maar mee leren leven  ;)  Maar het was niet afkomstig van de draadloze router gelukkig  :)  Dank jullie allen voor het meedenken.

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: Vreemde storing.
« Reactie #8 Gepost op: 10 oktober 2008, 14:57:36 »
Dan zou ik eens proberen om er zon ferriet rondje om te doen
dat ondstoord meestal wel
ik had het zo met mijn monitor daar zon ferriet rondje er om en voor bij is de extra ruis op de banden

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: Vreemde storing.
« Reactie #9 Gepost op: 10 oktober 2008, 16:21:36 »
Ja dat is een heel goed idee. Zal eens kijken waar ik zo`n ferriet kern kan kopen. En moet dit dan om heel de kabel of is een klein stukje ferriet genoeg ?

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: Vreemde storing.
« Reactie #10 Gepost op: 10 oktober 2008, 17:20:34 »
Citaat van: "maikelv"
Ja dat is een heel goed idee. Zal eens kijken waar ik zo`n ferriet kern kan kopen. En moet dit dan om heel de kabel of is een klein stukje ferriet genoeg ?

hier is een zon firret busje genoeg
heb ik dan wel de kabel doorgedaan in een lus
en zo weer op de monitor aangesloten en dat scheelt veel
probeer het ook eens rond je internet aansluiting
sommige willen ook nog wel eens wat hinder geven