Auteur Topic: 0101607  (gelezen 2625 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline rik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 364
0101607
« Gepost op: 8 juli 2005, 22:07:58 »
Zijn er meer die deze cap in de pager hebben?
In de jup komt hij 2 keer binnen terwijl op pdw maar een keer is verzonden hoe kan dit?

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: 0101607
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2005, 22:26:48 »
Citaat van: "rik"
Zijn er meer die deze cap in de pager hebben?
In de jup komt hij 2 keer binnen terwijl op pdw maar een keer is verzonden hoe kan dit?

Een van de fouten die nog steeds in het netwerk zit (WAKKER WORDEN ISC) is dat het netwerk sommige berichten soms spontaan dubbel uitspuugt. Dit bericht is dan slechts lokaal 2x te zien, niet landelijk. Landelijk wordt het 1x uitgezonden, een van de 15 clusters herhaalt dat bericht nogmaals. Stel dat een van de buur-clusters dat bericht dubbel uitzendt dan zou het best kunnen dat PDW hem niet ontvangt en de pager wel. Bovendien kun je deze dubbel uitgezonden berichten blokkeren in PDW, wellicht staat die optie aan? (Block duplicate messages).

Groeten, Peter.

Offline rik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 364
Re: 0101607
« Reactie #2 Gepost op: 8 juli 2005, 22:48:30 »
Hoi peter,
het rare in de jup is ook dat hij voor het bericht voor de positie waar hij binnenkomt een raar ruitachtig blokje weer geeft. waar is dat dan van?

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 376
Re: 0101607
« Reactie #3 Gepost op: 9 juli 2005, 08:52:07 »
Citaat van: "rik"
Hoi peter,
het rare in de jup is ook dat hij voor het bericht voor de positie waar hij binnenkomt een raar ruitachtig blokje weer geeft. waar is dat dan van?

Hey Rik,

dat is volgens mij omdat hij het bericht niet goed heeft ontvangen, dus dat er mogelijk een foutje in zit. Wanneer had je dit? Ik heb hem namelijk nog niet 2x ontvangen. Waarschijnlijk dus een cluster geweest die dichter bij jou dan bij mij was.

Groetjes,

Bart

PS. kom je vandaag nog naar het Raadhuisplein in Hoofddorp? Open dag brandweer!
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: 0101607
« Reactie #4 Gepost op: 9 juli 2005, 11:43:40 »
Citaat van: "Bart"
dat is volgens mij omdat hij het bericht niet goed heeft ontvangen, dus dat er mogelijk een foutje in zit.

Juist, dat heb ik in het verleden ook weleens gehad met die dubbele "spookberichten". Het 2e bericht had een minder goed signaal (verder cluster) en daardoor vielen er kennelijk een paar bitjes om. De tekst klopte niet helemaal en er stond ook zo'n blokje voor.

Groeten, Peter.