Auteur Topic: Astrid in belgisch limburg  (gelezen 4236 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Astrid in belgisch limburg
« Gepost op: 24 juni 2005, 02:11:16 »
In limburg is het ASTRID netwerk sinds begin juni ook actief.
16 van de 18 politie zone's van limburg zijn begin juni overgestapt op ASTRID.
Je hoort nog wel communicatie op de oude frequenties van dolci 169.2000 en dingo 169.0600 maar stukken minder ,en een ervaren luisteraar van deze frequenties zou ook meteen opvallen als men communicatie hoort dat de roepnummers veranderd zijn!

Heb in lanaken gezien dat met de cleartone mobilofoon en een modern op een dikke gsm lijkende portofoon gebruikt ,denk een nieuw model van motorola.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Astrid in belgisch limburg
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2005, 08:59:18 »
Ik dacht eens in vakblad Verbinding gelezen te hebben dat ze in Belgie voornamelijk met Nokia (Op een Nokia netwerk?) werken, dit is tegenstelling tot Nederland waar ze voornamelijk met Motorola werken. (Op een Motorola netwerk?)

Dit schijnt ook direct het probleem te zijn waarom het zo lastig is om het Belgische ASTRID met het Nederlandse C2000 te koppelen in geval van samenwerking van bijvoorbeeld de Belgische en Nederlandse politie.

Evos

  • Gast
Re: Astrid in belgisch limburg
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2005, 11:56:44 »
Citaat van: "Remon"
Ik dacht eens in vakblad Verbinding gelezen te hebben dat ze in Belgie voornamelijk met Nokia (Op een Nokia netwerk?) werken, dit is tegenstelling tot Nederland waar ze voornamelijk met Motorola werken. (Op een Motorola netwerk?)

Dit snap ik niet helemaal
volgens mij gaan de belgen meer gebruik maken van de nokia porto (voor een c-2000 netwerk) en de motorola van nederland zit dus op een zelfde netwerk.

Ik ben geen expert maar zover ik weet kunnen in principe alle op c2000 gebasseerde netwerken onderling verbonden worden.
hoe en met welke encryptie is mij nog een raadsel (maar dat terzijde).