Auteur Topic: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel  (gelezen 37497 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel
« Reactie #30 Gepost op: 19 februari 2005, 20:49:36 »
Citaat van: "tommie"
Jammer dat ik niet via de scanner mee kan luisteren of het digitale inderdaad sneller is dan het analoge, ik woon namelijk in Zeeuws Vlaanderen. Het analoge signaal komt niet tot mijn scannertje.

Zeker weten dat dat sneller is. Op het moment dat het bericht op P2000 verschijnt wordt het analoge bericht "ingesproken", waarna het meerdere malen (via elke zender apart) wordt uitgezonden. Zo kan het voorkomen dat P2000 ongeveer een minuut sneller is, nou dat scheelt toch wel :)

Groeten, Peter.

hvzeeland

  • Gast
Re: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel
« Reactie #31 Gepost op: 19 februari 2005, 21:17:18 »
En dat is dus ook het geval  8)

tommie

  • Gast
Re: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel
« Reactie #32 Gepost op: 19 februari 2005, 21:55:42 »
Hoi,
 de alarmeringsfrequentie staat in mijn scanner, maar het signaal wordt te ver af uitgezonden. Ik krijg het hier niet binnen, vandaar dat ik het analoge deel niet kan ontvangen. Maar ik geloof jullie op jullie woord hoor, het zal wel sneller zijn.


Tommie

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2875
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel
« Reactie #33 Gepost op: 19 februari 2005, 22:31:06 »
Fijn dat jullie het willen opnemen voor R19 Roland, ik had hen al kenbaar gemaakt dat wij daar te weinig tijd voor te hebben . . . . .  :wink:

Ronald & Michel
VRZ
Groeten van Michel

hvzeeland

  • Gast
Re: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel
« Reactie #34 Gepost op: 20 februari 2005, 10:30:26 »
Hej Michel (en Ronald),
Achja, iemand moet het doen  :wink:

Groetjes!

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel
« Reactie #35 Gepost op: 21 februari 2005, 16:49:22 »
Citaat van: "hunter"
Zeker weten dat dat sneller is. Op het moment dat het bericht op P2000 verschijnt wordt het analoge bericht "ingesproken", waarna het meerdere malen (via elke zender apart) wordt uitgezonden. Zo kan het voorkomen dat P2000 ongeveer een minuut sneller is, nou dat scheelt toch wel :)

P2000 bewijst nog duidelijker zijn tijdswinst bij meerdere alarmeringen tegelijk. Zojuist werd er gealarmeerd via de zenders van Schouwen-Duiveland / Tholen en terwijl deze alarmering halverwege was verscheen er op P2000 al een nieuwe alarmering voor een ambu die voorwaardescheppend richting Goes moest gaan. Ruim 1 minuut later begon pas de analoge alarmeringscyclus via de zenders van Walcheren/Beveland en deze was 2 minuten na het P2000 bericht afgerond.

Tel uit je winst  :D

Groeten, Peter.

BMW

  • Gast
Re: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel
« Reactie #36 Gepost op: 21 februari 2005, 19:52:53 »
Hee raar.. zojuist een melding van een A1 naar Buitenhove Middelburg en er is geen bericht verschenen op de pager  :?

Kev.

  • Gast
Re: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel
« Reactie #37 Gepost op: 21 februari 2005, 19:55:15 »
Citaat van: "BMW"
Hee raar.. zojuist een melding van een A1 naar Buitenhove Middelburg en er is geen bericht verschenen op de pager  :?

Dat is niet raar...P2000 is even out of order!!!

Greetzzz,
Kev.

Offline rik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 364
Re: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel
« Reactie #38 Gepost op: 21 februari 2005, 20:09:28 »
P2000 heeft er uit gelegen voor onderhoud!

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel
« Reactie #39 Gepost op: 21 februari 2005, 20:17:14 »
Citaat van: "rik"
P2000 heeft er uit gelegen voor onderhoud!

21:14 => P2000 back on-air.

Groeten, Peter.

Offline Bleij

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 2875
  • Bleij met de UBCD 3600
    • Zeeuwse scannerfrequenties e.o.
Re: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel
« Reactie #40 Gepost op: 22 februari 2005, 11:47:33 »
Wat zullen ze Bleij zijn in de gemeente Terneuzen en Borsele, daar gingen nogal eens wat minuten verloren bij de alarmering van de korpsen bij een tunnelincident waarbij de brandweer moest uitrukken. Met het tegelijk alarmeren van de juiste capcodes ben je inderdaad af van het om beurten 5TVO codes uitsturen via de verschillende F2 zenders zoals dit nog heel eventjes zal duren.

De aanhouder (P2000) wint!  :D
Groeten van Michel

Offline Marco Marijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 126
Re: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel
« Reactie #41 Gepost op: 25 februari 2005, 13:08:39 »
Wat mij soms opvalt is dat er bij een analoge alarmering gevraagd wordt telefonisch contact op te nemen met de CPA, terwijl er digitaal bijv. dit verzonden wordt:

1320127 14:03:33 25-02-05 GROUP B OOSTERSCHELDE Z 'S-GRAVENPOLDERSEWEG 114 GS CAG CPA Zeeland Ambulance 27 ( Middelburg )

1320001 14:03:33 25-02-05 GROUP B OOSTERSCHELDE Z 'S-GRAVENPOLDERSEWEG 114 GS CAG CPA Zeeland Testcode

Ik vraag me af op die digitale melding dan juist is. Je weet het niet, ze zijn ook nog aan het testen cq opleiden.

Groetjes Marco
Groeten,
Marco Marijs.

Offline ScanMe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 422
Re: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel
« Reactie #42 Gepost op: 25 februari 2005, 13:22:05 »
Citaat van: "Marco Marijs"
Wat mij soms opvalt is dat er bij een analoge alarmering gevraagd wordt telefonisch contact op te nemen met de CPA, terwijl er digitaal bijv. dit verzonden wordt:

1320127 14:03:33 25-02-05 GROUP B OOSTERSCHELDE Z 'S-GRAVENPOLDERSEWEG 114 GS CAG CPA Zeeland Ambulance 27 (Middelburg)

Ik vraag me af op die digitale melding dan juist is. Je weet het niet, ze zijn ook nog aan het testen cq opleiden.

Waarschijnlijk moeten ze dan telefonisch contact met de CPA opnemen voor een B-(besteld)Vervoer.

Joris  8)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel
« Reactie #43 Gepost op: 25 februari 2005, 15:44:21 »
Citaat van: "ScanMe"
Waarschijnlijk moeten ze dan telefonisch contact met de CPA opnemen voor een B-(besteld)Vervoer.

Helemaal juist! De CPA maakt een incident (rit) aan en ivm daarmee moeten ze eerst de CPA even bellen. Aangezien de P2000 berichten er bij hun vooralsnog 1 op 1 uit gaan krijg je dus de melding te zien zoals GMS hem voorschoteld. Als ze P2000 daadwerkelijk zouden gebruiken dan zou de centralist er vast wel "Even de CPA bellen" van maken, of een soortgelijke tekst achter de melding plakken...

Groeten, Peter.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Zeeland alarmeert op dit moment dubbel
« Reactie #44 Gepost op: 25 februari 2005, 20:51:43 »
Waarschijnlijk gaat dat standaard worden. Ze weten dat ze weg moeten en waarheen, ondertussen kan de pleeg telefonisch (of via C2000 natuurlijk) contact opnemen en krijgt men de ritgegevens en de persoonsgegevens, indien bekend.
Met vriendelijke groet,
Arlé