Auteur Topic: vliegbasis deelen  (gelezen 4031 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline johan vermeer

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 98
vliegbasis deelen
« Gepost op: 4 juni 2010, 15:49:49 »
weet iemand of deelen weer in gebruikt is, of in gebruik gaat worden?
ik rij er elke dag langs als ik naar apeldoorn ga ,en verleden week zijn er allemaal nieuwe borden geplaats met vlb. deelen ,terwijl er eerder altijd borden stonden met mlt.deelen ,
verder zijn  er ook allemaal camera's geplaats.
gaat er toevallig iets van soesterberg naar deelen?

mvgr,johan

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21722
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: vliegbasis deelen
« Reactie #1 Gepost op: 4 juni 2010, 15:51:48 »
Al het vliegend materieel staat van Soesterberg staat nu op Gilze. Wellicht dat er iets van de brandweer of LB naar toe is gegaan. Het veld wordt in ieder geval nog steeds gebruikt.

Offline Lord Flashheart

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: vliegbasis deelen
« Reactie #2 Gepost op: 4 juni 2010, 18:55:07 »
Appart: term vliegbasis wordt pas gebruikt als er vliegende Squadron's zijn gebaseerd.

DHC is er regelmatig, en ik heb me ook laten vertellen dat Deelen in de toekomst gebruikt zal gaan worden door 336Sqn (thuisbasis blijft Eindhoven)
Even afwachten dus maar er lijkt inderdaad meer leven in de Brouwerij, check maar ook bij de baankoppen. Schijnbaar is er ook weer landingsbaan verlichting.

Offline Scanfreak

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 201
Re: vliegbasis deelen
« Reactie #3 Gepost op: 4 juni 2010, 22:40:32 »
Volgens mij is er op Deelen altijd een kleine vaste staf geweest. Daarnaast werd er in ieder geval door de brandweer van Soesterberg (en mogelijk ook de LB) tijdens de openstellingsuren van Deelen gependeld tussen de twee bases.

Sinds de sluiting van Soesterberg heeft Deelen een eigen brandweer eenheid van een man of tien die organiek onder Gilze valt.
Groeten Paul

Offline Belenos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 176
Re: vliegbasis deelen
« Reactie #4 Gepost op: 5 juni 2010, 11:06:52 »
Deelen wordt inderdaad weer aangekleed, zo wordt de landingsbaan voorzien van asfalt en worden er slopes aangelegd.
Zo kan o.a. DHC meer gebruik maken van dit veld.