Auteur Topic: handleiding mts2000  (gelezen 6943 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
handleiding mts2000
« Gepost op: 18 februari 2008, 08:52:31 »
Goedmorgen allemaal,
Dit weekend heb ik een mts2000 flashport porto gehad,maar zonder handleiding.
Is er iemand die dit in bezit heeft,een pdf is ook goed,en als er gescant moet worden, en opgestuurt, dan worden de kosten uiteraard vergoed.
Ik weet alleen nu ,aan/uit,maar verder is het voor mij een raadsel.

Bedankt alvast,  vrg gerrit

Gert Jan

  • Gast
Re: handleiding mts2000
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2008, 12:22:39 »
Hoi Gerrit, er is wel een standaard handleiding maar daar heb je niet zo heel veel aan.
Dat komt omdat je de porto naar eigen wens met de pc kunt programmeren, je kunt bv aan nagenoeg elke toets een functie toewijzen.
Als je door de kanalen wilt bladeren kan dat (meestal) met de kanaalkiesknop bovenop de porto (draaien) en/of de pijltjestoetsen links en rechtsonderaan op het toetsenveld.
Verder kan je gewoon even spelen en proberen, er kan weinig misgaan.
Hopelijk kan je hier voorlopig wat mee.

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: handleiding mts2000
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2008, 10:47:29 »
bedankt Gert Jan Faas ,is nogal laat deze reactie maar,ben niet op mijn eigen adres.
Gert jan,die draaiknop heb ik gevonden,maar deze porto schijnt 255 kanalen te hebben,met de draaiknop gaat die tot 12,hoe kom ik boven de 12,of is dit een instelling die je moet programmeren?

Bedankt alvast.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: handleiding mts2000
« Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2008, 18:16:42 »
Citaat van: "gerrit63"
die draaiknop heb ik gevonden,maar deze porto schijnt 255 kanalen te hebben,met de draaiknop gaat die tot 12,hoe kom ik boven de 12,of is dit een instelling die je moet programmeren?

Deze porto werkt met zones.
In elke zone kunnen dus 12 kanalen en normaal gesproken heb je dan maximaal 12 zones (meer is mogelijk maar niet simpel).
Het totaal zou dan 144 kanalen geven.

Gert Jan

  • Gast
Re: handleiding mts2000
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2008, 23:30:12 »
Citaat van: "gerrit63"
bedankt Gert Jan Faas ,is nogal laat deze reactie maar,ben niet op mijn eigen adres.
Gert jan,die draaiknop heb ik gevonden,maar deze porto schijnt 255 kanalen te hebben,met de draaiknop gaat die tot 12,hoe kom ik boven de 12,of is dit een instelling die je moet programmeren?

Bedankt alvast.

Klopt niet, een MTS2000 kan maximaal 250 kanalen bevatten, ik krijg de indruk dat er bij jouw porto maar 12 kanalen geprogrammeerd zijn of dat er meerdere zones zijn.
Weet je helemaal niet wat er ingeprogrammeerd staat?

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: handleiding mts2000
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2008, 07:11:38 »
het kan ook zo zijn dat er maar 12 geprogrammeerd zijn en dus de rest niet actief staat.
je kan dus de rest gewoon programmeren middels software of niet.dat is maar net hoeveel je er nodig bent.
daar kun je dus alleen achter komen als je de rib-box en software bij hebt, daar verteld een handleiding je ook niks meer over.
en als je dan zoveel kanalen erin hebt zul je idd middels banken van max 16 kanalen per bank kunnen programmeren, de rest kan je met het toetsenbord selecteren en dan weer met de draaiknop van 1 tot 16 draaien.

dus even samengevat

met toetsenbord bank kiezen en draaiknop kanaal 1 tot 16 (porto's zijn altijd 8 of 16 kanalen)
dat moet eerst wel geprogrammeerd zijn,dus zoek een programmeur en je zult zien hoe het in elkaar steekt.

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: handleiding mts2000
« Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2008, 20:23:27 »
Dag allemaal,in de porto zitten een paar freq. weet niet hoeveel?
met de pijltoetsen kom ik tot 12,en dan weer naar 1.
Ik heb de porto nog niet uitgelezen,dat moet ik nog doen,met de "home"toets en dan 1,en dan bv kan 124 intoetsen,dan krijg ik invalid entry,misschien is dit geen freq, aanwezig?

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: handleiding mts2000
« Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2008, 20:27:23 »
nogmaals, als er niks meer in staat kan je er ook niet heen. ik heb gister nog een gp2100 laten programmeren en die had maar 2 kanalen bezet.
dus die kon alleen die 2 kanalen selecteren, terwijl het een 16 kanaals is op 3 banken. nu staan er 12 in en kan hij dus rustig naar die 12 kanalen toe maar de laatste 4 niet.

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: handleiding mts2000
« Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2008, 20:32:04 »
ok Michel-nl ,ik zal eerst eens kijken wat er in staat,en ja ik denk toch dat je gelijk heb Michel-nl .
zal eerst kijken en dan pas weer een reactie geven,maar bedankt allemaal voor het mee denken.

vrg gerrit

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: handleiding mts2000
« Reactie #9 Gepost op: 26 februari 2008, 19:42:01 »
Heren,even een vraag nog.
Hoe is de volgorde voor het aansluiten v.d porto,voor het programmeren.
1-porto verbinden met pc
2-software starten
3-porto aanzetten
4-starten met progr.

is dit de juiste volgorde,ik wil niets beschadigen, of is die anders,ik hoor graag van jullie,bedankt alvast.