Het Scannerforum
P2000 / C2000 => Overige => Topic gestart door: Medic op 8 maart 2006, 13:56:47
-
0923100 14:53:07 08-03-06 G AMBU A A1 KROONSINGEL MALDEN q20d val uit boom RAV Gelderland-Zuid ( Monitorcode )
0923800 14:53:07 08-03-06 G AMBU A A1 KROONSINGEL MALDEN q20d val uit boom RAV Gelderland-Zuid ( Ambulance 00)
0923993 14:53:07 08-03-06 G AMBU A A1 KROONSINGEL MALDEN q20d val uit boom RAV Gelderland-Zuid ( Trauma Heli LifeLiner 3 Volkel/Nijmegen )
of was dit al bekent bij iemand, dat ze er mee werkte??
MvG
-
die code was al eens gebruikt maar voor zover ik weet allen voor een test.
dit is volgens mij de eerste "echte"melding er op.
-
of was dit al bekent bij iemand, dat ze er mee werkte??
Er is slechts 1 melding over P2000 gegaan, dus dat wil niet meteen zeggen dat ze "ermee werken". We moeten maar even afwachten of er daadwerkelijk een koppeling gemaakt is of dat dit ene bericht even handmatig is doorgezet naar P2000. Dan nog blijft het natuurlijk lastig oordelen of ze het daadwerkelijk gebruiken :)
Groeten, Peter.
-
Uit betrouwbare bron,vanaf vandaag maakt de Lifeliner 3 gebruik van het P2000 systeem. Dit is niet voor een test of tijdelijk,maar voor goed.
-
St. John Ambulance, oke bedankt!
-
Was dat tot voorkort via analoog, en zoja... wie heeft dat voor mij (en misschien voor meerdere) in een wavje staan.
groet
Error
-
Was dat tot voorkort via analoog, en zoja... wie heeft dat voor mij (en misschien voor meerdere) in een wavje staan.
Bedoel je een wav opname met daarin de analoge alarmering van Lifeline 3?
Lifeline 3 staat al langere tijd op Volkel en werd sindsdien telefonische gealarmeerd. Toen de standplaats van Lifeline 3 nog op het UMC St Radboud was ging de alarmering nog via het CPA 7 kanaal. Als je die alarmeringscode één maal gehoord had, herkende je hem daarna direct. Misschien dat iemand daar nog een wav opname van heeft.
Bubo bubo
-
Uit betrouwbare bron,vanaf vandaag maakt de Lifeliner 3 gebruik van het P2000 systeem. Dit is niet voor een test of tijdelijk,maar voor goed.
zojuist was de lifeliner 3 in Renswoude ,dit = niet op PDW verschenen.
heli gaat nu naar Venlo.
dus gebruiken ze p2000 nog niet.
stefan
-
zojuist was de lifeliner 3 in Renswoude ,dit = niet op PDW verschenen.
heli gaat nu naar Venlo.
dus gebruiken ze p2000 nog niet.
Ik begrijp dat jij opnames aan het maken bent? ;)
Groeten, Peter.
-
zojuist was de lifeliner 3 in Renswoude ,dit = niet op PDW verschenen.
heli gaat nu naar Venlo.
dus gebruiken ze p2000 nog niet.
Ik begrijp dat jij opnames aan het maken bent? ;)
Groeten, Peter.
nee peter ,ik luister live mee.
ik maak geen opname's
stefan
-
A1 rijksweg malden q20d Nijmegen
Deze melding is nu een kleine 2 minuten oud.
Iemand enig idee of deze melding real is?
Groet:
Lauran
-
A1 rijksweg malden q20d Nijmegen
Deze melding is nu een kleine 2 minuten oud.
Iemand enig idee of deze melding real is?
Groet:
Lauran
Ik denk dat dit een test is , ik heb de LL3 nog niet horen vliegen vanavond.
groeten uit Elst van Stefan
-
Nee das niet zo gek dat je em niet vliegend heb gehoord.
Dat doen ze nog niet, dus dit zou hoogstens kunnen bevestigen dat de code vor het busje het zelfde is als dat van de heli.
-
Nee das niet zo gek dat je em niet vliegend heb gehoord. Dat doen ze nog niet, dus dit zou hoogstens kunnen bevestigen dat de code vor het busje het zelfde is als dat van de heli.
Ik neem aan dat ze in een busje geen kaartvaknummers nodig hebben, maar zich gewoon laten leiden door het navigatiesysteem. Bovendien waren beide meldingen (die we tot dusver hebben gezien) in Malden, beiden met het kaartvaknummer q20d. Een beetje erg toevallig, ik gok dat er gewoon een centralist in Malden woont en dat het louter spelerij is...
Groeten, Peter.
-
Binnenkort eens een bloemetje, met kaartje Opschieten erbij sturen naar vak Q20D in Malden :)
Groet:
Lauran
-
reele melding gezien van LL3 naar terschuur
stefan
-
Stefan,
Ik begrijp dat jij ook mee geluisterd hebt?
De melding opzich leek me al real. Maar omdat het de eerste van vandaag was heb ik toch m'n twijfels.
Als jij mee geluisterd hebt dan hebben we bij deze bevestiging.
Groet:
Lauran
-
Stefan,
Ik begrijp dat jij ook mee geluisterd hebt?
De melding opzich leek me al real. Maar omdat het de eerste van vandaag was heb ik toch m'n twijfels.
Als jij mee geluisterd hebt dan hebben we bij deze bevestiging.
Groet:
Lauran
100 % zeker dat de LL3 op de a1 bij Stoe is geweest.
Heli is vertrokken van Volkel , aangemeld bij Dutch-mill naar Stroe
Van ongeval vertrokken naar UMC met patient aan boort.
dus ingemeld bij Soesterberg en geland op UMC
15 min, later weer vertrokken en wat later geland op Volkel ( 17.15 uur )
prima te volgen op de luchtvaar kanalen :)
stefan
-
prima te volgen op de luchtvaar kanalen
133.425 Vokel Tower
132.350 Dutch Mil Info
-
prima te volgen op de luchtvaart kanalen
133.425 Vokel Tower
132.350 Dutch Mil Info
had ik er beter bij kunnen vermelden , bedankt Johan .
en ook nog 129.92 Soesterberg tower
stefan
-
A1 rijksweg malden q20d Nijmegen
Deze melding is nu een kleine 2 minuten oud.
Iemand enig idee of deze melding real is?
Groet:
Lauran
Ik denk dat dit een test is , ik heb de LL3 nog niet horen vliegen vanavond.
groeten uit Elst van Stefan
zojuist opgestegen van Volkel voor een test vlucht de PH -ELP
stefan
-
14:42:47 16-03-06
A1 A1 L TERSCHUUR P16B CPA ARNHEM
AMBU A 0923800CPA GELDERLAND-ZUID (MONITORCODE GHOR)
HELI A 0923993 RAV GELDERLAND-ZUID ( TRAUMA HELI LIFELINER 3
VOLKEL/NIJMEGEN)
Ik kreeg alleen op mijn pager (jupiter Pro V6.8) de melding via de 0923100 (Monitorcode CPA RAV-zuid) terwijl ik ook de LL3 op mijn pager heb staan maar die niets aan gaf, het lijkt mij niet dat het aan de pager ligt want heb hem pas 2 weken...
Weet iemand hoe dat zit??
Snap er namelijk niets van :?:oops:
mvg,
Joey
-
Als je een monitorcode en 1 of meerdere andere capcodes er in hebt staan zal de pager bij een melding bijna altijd de monitorcode weergeven en de andere niet. Bij versie 7.1 die er aan komt heb je dat probleem niet meer. Je ziet dan het 1 maal het bericht en daarbij de opsomming van de cabcodes (benamingen) die jij ook in je pager hebt staan. Dus is er een groot incident en jij hebt de groepen in je pager staan, dan zie je gelijk wie er allemaal gealarmeerd is.
mvg,
Leen
-
Leen Ansems Bedankt voor de info snapte er al niets van!
mvg
Joey
-
Ik neem aan dat de PH-ELP (Life Liner 3) nu echt over is geschakeld op het P2000 pagingsysteem, omdat het MMT vanmiddag is gealarmeerd voor het bovengenoemde incident te Terschuur?
Met vriendelijke groet,
Nick van de Kerkhof
http://members.chello.nl/r.cuypers1/index.htm (http://members.chello.nl/r.cuypers1/index.htm)
-
0923993 07:31:07 16-03-06 ALPHA Goede morgen dit is een proefalarm MMT
Deze melding verscheen vanmorgen vroeg ook op p2000.
Bubo bubo
-
Hoi Brandweer Eersel,
Ja dat heb je goed aangenomen! haha...
Volgens St. John Ambulance is PH-ELP (LL3) overgaan op 8 maart.
-
En dan sinds 8 maart 3 inzetten; waarvan er 2 nog erg dubieus zijn?
Dat lijkt me een beetje strekt.
-
Hoezo zijn ze dubieus dan?
mvg Joey
-
En dan sinds 8 maart 3 inzetten; waarvan er 2 nog erg dubieus zijn? Dat lijkt me een beetje strekt.
Het lijkt me ook allemaal een beetje sterk. Iedereen staart zich blind op het al dan niet "reeel" zijn van de meldingen, terwijl een melding natuurlijk ook eenmalig daadwerkelijk kan worden doorgezet naar P2000.
1 melding zegt niets. Gewoon even afwachten wat er de komende tijd op die code gebeurt. Dan weet je pas echt of die code gekoppeld staat (gebruikt worden is weer wat anders), want als je ziet hoe vaak de code van de LL2 eruit gaat dan zou je bijna denken dat het MMT Nijmegen meer geld kost dan dat ze levens redden...
Groeten, Peter.
-
Over die 2 inzetten in Malden was nogal wat twijfel in hoeverre die serieus waren. Maar al zou je die meetellen, dan vind ik nog in 8 dagen 3 inzetten weinig, maar dat kan aan mij liggen.
-
Ik denk als de 3 meldingen vanaf 8 maart een test zou zijn geweest dan zou dat er toch wel bij hebben gestaan of zie ik dat verkeerd Hunter?
mvg Joey
-
Ik denk als de 3 meldingen vanaf 8 maart een test zou zijn geweest dan zou dat er toch wel bij hebben gestaan of zie ik dat verkeerd Hunter?
Waarom zou dat erbij moeten staan? Als beide partijen (of in elk geval de ontvanger) weten dat het een test is, wat is dan de toegevoegde waarde van "test"? Zeker als de LL3 stiekum toch nog geen pager heeft, dan kunnen ze berichten versturen op die capcode wat ze willen, alles is dan automatisch een test, ze zullen immers nooit aankomen bij de ontvanger...
Ik snap sowieso alle heisa rondom de LL3 niet. Je ziet de berichten vanzelf verschijnen en als de code daadwerkelijk gekoppeld staat (nogmaals: het "gebruik" ervan is een ander verhaal) dan merk je dat snel genoeg omdat er dan veel meer berichten verzonden zullen worden en je het al helemaal zeker weet als je alarmeringen van verschillende regio's aan elkaar kunt koppelen. Bijvoorbeeld een beknelling in Arnhem en vervolgens een inzet voor de LL3 op diezelfde lokatie.
Dat lijkt me vele malen betrouwbaarder dan oeverloos discussieren over het al dan niet reeel zijn van meldingen. Sorry dat ik het zo zeg, maar dit genereert meer dataverkeer op het scannerforum dan dat het bruikbare conclusies oplevert. Iedereen denkt wel wat anders, daarom gebruik ik altijd maar het magische woord afwachten...
Groeten, Peter.
-
Peter,
Ik begrijp je volledig, maar ik vroeg het hier net maar even omdat in 'mijn gebied' de Life Liner 3 in de meeste gevallen uitrukt en ik dus wel benieuwd was naar wanneer deze nou echt via het P2000 pagingsysteem gealarmeerd zou gaan worden.
Maar zoals jijzelf al zegt, we kunnen beter maar gewoon afwachten ;)
Groeten Nick
-
Hunter en Brandweer Eersel,
We wachten af met zijn alle!
mvg Joey
-
Ik begrijp je volledig, maar ik vroeg het hier net maar even omdat in 'mijn gebied' de Life Liner 3 in de meeste gevallen uitrukt en ik dus wel benieuwd was naar wanneer deze nou echt via het P2000 pagingsysteem gealarmeerd zou gaan worden.
Duidelijk, dat had ik ook toen er sprake van was toen de LL2 op P2000 zou komen. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de LL1 want die kan hier soms ook komen. Door maar te blijven vragen gaat het echt niet sneller, de koppeling wordt op tijdstip-X gemaakt en de pager wordt op tijdstip-Y in gebruik genomen. Natuurlijk altijd leuk om het vooraf te weten, maar deze discussie lijkt al enige dagen op een welles-nietes spelletje, waarbij de meelezende centralisten van de GMKGLZ waarschijnlijk de lachende derde zullen zijn, want dat er meegelezen wordt daar hoef je echt niet over te twijfelen ;)
Mooi voorbeeld, de capcodes van de GHOR Flevoland zijn volgens mij al een half jaar bekend. De code van de OvD-G komt soms ineens tevoorschijn bij bepaalde incidenten, het gaat dan om daadwerkelijke inzetten, maar de daadwerkelijke alarmering verloopt nog steeds via het netwerk van Callmax. Daar is de code meerdere malen per dag te zien, op P2000 misschien 1x per week. Dus in dit geval zeggen die reeele meldingen op P2000 helemaal niets. Geen sprake van een volledige koppeling en al helemaal niet van het gebruik van P2000 :)
Groeten, Peter.
-
Hunter,
Ik ben net nieuw wat dit betreft allemaal heb net 2 weken een pager (jupiter Pro) dus je kan me van alles wijs maken... ;):)
mvg Joey
-
Ik ben net nieuw wat dit betreft allemaal heb net 2 weken een pager (jupiter Pro) dus je kan me van alles wijs maken... ;):)
Aha okee. Nou LES-1 : Geloof niet alles wat er verzonden wordt ;)
Groeten, Peter.
-
Hunter (peter),
Zou het onthouden zal er vast wat aan hebben HAHAHA.....
Ik probeer via hier wat info af te halen en zo mezelf een beetje bij te spijkeren over de C2000 en P2000.
mvg Joey
-
Vraagje, bij ons in het oosten zie je vaak inzet van een duitse heli. Staat dan met grote letters ADAC op. Die zit zeker niet op p2000 of wel. Ik neem aan dat die heli uit duitsland komt?
-
Over het algemeen zal het Christoph Europa 2 zijn die daar komt.
Deze heli is gestationeerd in Rheine (D).
-
Rheine ligt inderdaad dicht bij de grens en is het snelst hier in de omgeving.
-
Ik had nog een vraagje over deze melding/test:
14:42:47 16-03-06
A1 A1 L TERSCHUUR P16B CPA ARNHEM
AMBU A 0923800CPA GELDERLAND-ZUID (MONITORCODE GHOR)
HELI A 0923993 RAV GELDERLAND-ZUID ( TRAUMA HELI LIFELINER 3
VOLKEL/NIJMEGEN)
Weet iemand waarom ze CPA Arnhem dr bij gebruiken/betrekken?? :oops:
Deze werken toch nog niet met P2000? :?
mvg Joey
-
A1 A1 L TERSCHUUR P16B CPA ARNHEM
AMBU A 0923800CPA GELDERLAND-ZUID (MONITORCODE GHOR)
HELI A 0923993 RAV GELDERLAND-ZUID ( TRAUMA HELI LIFELINER 3
VOLKEL/NIJMEGEN)
Weet iemand waarom ze CPA Arnhem dr bij gebruiken/betrekken?? :oops:
Deze werken toch nog niet met P2000? :?
Dan weten ze dat de aanvraag is gedaan door de CPA Arnhem.
Groeten, Peter.
-
Oke Peter bedank nogmaals!
Groeten, Joey