Auteur Topic: Scannergebruik luchthavens Verenigd Koninkrijk  (gelezen 3854 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 470
  • Rotterdam
Scannergebruik luchthavens Verenigd Koninkrijk
« Gepost op: 15 juni 2021, 19:49:31 »
Zoals velen weten beperkt de Britse wet het toegestane gebruik van scanners tot het luisteren naar omroepen, PMR, amateurradio, etc. Legaal meeluisteren met de meeste interessante gebruikers is er niet bij, tenzij je hun toestemming hebt. Of men daadwerkelijk handhaaft is natuurlijk de vraag, maar over het algemeen waag ik het er persoonlijk niet op. Nu kwam ik een interessante post tegen in dit topic op RadioReference:

Citaat
[. . .] You can listen to aviation at some airports within the UK as long as you are in their visitors area made for viewing and listening. One such example is Manchester airport which had a notice giving you permission, listed frequencies in use and had a shop for you to buy the monitoring equipment. [. . .]

Ik denk dat de schrijver doelt op het speciale park bij Manchester Airport. Geen idee welke luchthavens verder een soortgelijke regeling kennen, maar ik vond het in ieder geval een interessant stukje informatie om hier te delen voor wie van plan is naar of via het VK te reizen zodra dat weer kan. Wie weet, voor vertrek wat onderzoek doen of een mailtje naar de luchthaven kan een korte layover of dagje vliegtuigspotten daar een stukje leuker maken  ;)
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))