Auteur Topic: Modificaties Ubc 3500 XLT??? Wie doet er mee !  (gelezen 2289 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Modificaties Ubc 3500 XLT??? Wie doet er mee !
« Gepost op: 6 juni 2008, 15:32:56 »
Ik wil bij deze een nieuw topic openen vanwege het volgende:
Ik denk dat er (een heleboel) modificaties mogelijk zijn bij de Ubc-3500 xlt.
Ik heb mijne vandaag al voorzien van een Discriminator uitgang.

Ik weet sowieso dat het mogelijk om het frequentie bereik (iets) te vergroten op een of andere manier , een tijdje terug bij een open dag hoorde ik van een man ook al zo'n dergelijk verhaal dat dit mogelijk zou moeten zijn.

Ik heb alleen geen flauw idee waar ik naar moet zoeken of kijken.
Ik ben eventueel bereid ,om foto's van de printjes te maken , en het een en ander uit te proberen.

Ik hoor het wel als er belangstelling voor is.

Met vriendelijke groeten ,
Ben-Scan ;);)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Modificaties Ubc 3500 XLT??? Wie doet er mee !
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2008, 15:59:47 »
Citaat van: "Ben-scan"
Ik weet sowieso dat het mogelijk om het frequentie bereik (iets) te vergroten op een of andere manier , een tijdje terug bij een open dag hoorde ik van een man ook al zo'n dergelijk verhaal dat dit mogelijk zou moeten zijn.

Je hebt weer van een "mannetje" een "dergelijk" verhaal gehoord. Maar hoe of wat, dat weet je niet.
En de scanner loopt van 25 tot 1300 MHz, wat wil je daar nog aan vergroten? Jammer dat men wilt gaat lopen knoeien in een vrij nieuwe scanner met zat mogelijkheden. Als je zo graag een scanner had willen hebben met een heel groot bereik had dan gekozen voor een AOR8200 of een Icom R-20. Deze lopen van bijna 0 tot ergens in de 2 GHz.

Offline Janos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 926
Re: Modificaties Ubc 3500 XLT??? Wie doet er mee !
« Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2008, 17:42:22 »
Ik heb twee oude scanners die ik kan modificeren met b.v. een discriminator uitgang, maar mijn 3500 waag ik er niet aan. Een klein foutje en......
Een geschikte oude scanner koop je eventueel voor een paar tientjes op internet.
UBC3500XLT, UBC220xlt, COM213 met discr. uitg., COM202 met discr. uitg. , RTL-SDR stick, 3x JPole 144-300-430 MHz, 7 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz  all Home made. Sab Titan 1 HD TV sat ontv., 1 m Tratec schotelant., univ. LNB