Auteur Topic: Batterijen  (gelezen 13449 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Janos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 926
Re: Batterijen
« Reactie #30 Gepost op: 13 juni 2008, 06:28:28 »
Het is misschien wel een idee om zo'n onderhoudsvrije loodaccu te gebruiken maar volgens mij zijn er toch wel een paar nadelen. Wij gebruiken ze heel veel in de beveiligingstechniek als noodaccu en een 12V-7Ah is toch behoorlijk van gewicht. Je zegt dat je spanningsregelaars gebruikt, ik neem aan om er verschillende spanningen uit te kunnen halen, maar ik hoop niet dat je een spanningsregelaar (ik bedoel dus een IC-tje met drie pootjes) gewoon rechtstreeks achter de accu hangt. Deze dingen willen nog wel eens de geest geven en ik denk dat je camera of scanner dan ook als verwarming gebruikt kan worden. In het verleden hebben wij wel eens een kleine auto gestart op zo'n accu. Overigens hebben wij die accu's van 12 Volt
van 1,2 tot 24 Ah. Deze laatste is leuk achter in je auto als hulpvoeding maar een beetje erg zwaar om mee te nemen op een wandeling. Ik hou het toch nog maar bij mijn alkaline batterijen.
UBC3500XLT, UBC220xlt, COM213 met discr. uitg., COM202 met discr. uitg. , RTL-SDR stick, 3x JPole 144-300-430 MHz, 7 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz  all Home made. Sab Titan 1 HD TV sat ontv., 1 m Tratec schotelant., univ. LNB