Auteur Topic: Hoe instellen van de Caps  (gelezen 8854 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Jan Douwe Gorter

  • Gast
Re: Hoe instellen van de Caps
« Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2005, 18:48:29 »
Citaat van: "xblackburnx"
ik zelf wil alle meldingen van sneek wel weten, maar inderdaad dat is persoonlijk.

je kan ook de 3 blus groepen van sneek er in zeten plus de duikers van
sneek
Heb ik er ook in , en dan heb je er maar 4 nodig
En ik heb nog niks gemist tot nu toe

Jan Douwe

xblackburnx

  • Gast
Re: Hoe instellen van de Caps
« Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2005, 18:57:08 »
Hey Jan Douwe

Kan je eens op een rijtje zitten welke codes jij er in hebt zitten, en welke code wat is?

Ik sta trouwens ook wel bij meldingen van brandweer Sneek, meestal met Marc. Weet dus wel wie je bent  :)

Rutger

Jan Douwe Gorter

  • Gast
Re: Hoe instellen van de Caps
« Reactie #17 Gepost op: 13 maart 2005, 19:31:35 »
Citaat van: "xblackburnx"
Hey Jan Douwe

Kan je eens op een rijtje zitten welke codes jij er in hebt zitten, en welke code wat is?

Ik sta trouwens ook wel bij meldingen van brandweer Sneek, meestal met Marc. Weet dus wel wie je bent  :)

Rutger

welke code wat wat is is mij nog niet bekend er komen nog steed capcodes bij
komt met de tijd wel , hoop binnen kort een lijsje te bemachtigen via via
wat wat is

ik heb nu alles van Sneek er in om alles even te testen en te proberen.
dus even geduld als alles bekend is
maar ga eerst maar voor de OVD zuid west friesland
dan pak je al heel wat

xblackburnx

  • Gast
Re: Hoe instellen van de Caps
« Reactie #18 Gepost op: 14 maart 2005, 10:27:32 »
ik ben benieuwd, als je je lijstje hebt, zou je me dan daarover willen inseinen?

169.650

  • Gast
Re: Hoe instellen van de Caps
« Reactie #19 Gepost op: 14 maart 2005, 13:53:41 »
Oke, jij wilt gewoon even een idee over wat anderen zoal in hun Bravo hebben staan. Op dit moment programmeer ik het ding wel 2x per dag met de nieuwste cap-code-inzichten, want zo gaat dat, maar dit is wat er nu in zit:

Ik heb nu OVD ZWF, Commandant Sneek en Duikmeester Sneek als Persoonlijke codes geprogrammeerd. Deze komen dus op volgorde van alarmering binnen onder "Personal", met een langere tril of piep, zodat je ze direct herkent zonder rare melodietjes te hoeven aanhoren.

Dan heb ik een klein aantal OVD-codes in de buurt onder maildrop staan, zodat je ziet welke daarvan gealarmeerd worden.  Noord Friesland en de eilanden geloof ik  wel - die zie ik wel via PDW of PD5HW. En dan nog de bruggen Sneek en de VC Sneek als maildrop, die zullen alleen werken als er geen lagere code (OVD of commandant) wordt mee-gealarmeerd in de groepsoproep (Bravo pakt volgens mij alleen de laagste cap - bruggen zouden bijvoorbeeld op zichzelf gealarmeerd kunnen worden bij een inkomende ambulance van buitenaf). Omdat het maildrops zijn, kun je ze snel aan en uit zetten, onafhankelijk van de persoonlijke codes die je wel wilt blijven horen (brandweer Sneek in dit geval).

En dan heb ik  nog 3x Ambu Sneek, 1x Ambu Koudum en 2x Ambu Lemmer  als maildrop, ook zodat je ze individueel aan of uit kunt zetten en sowieso de laatse vijf ritten per ambulance kunt teruglezen. Voor het geval je er eentje voorbij hoort komen, of wilt zien of een verkeersongeval waar brandweer op rijdt, ook door een ambu wordt bezocht. En je wordt dan niet gek-gepiept met B-ritten.

Die ambu's doen het nog wel niet, maar alvast aan het idee wennen daar 5 cap's aan kwijt te zijn. Juist voor die ambu's lijkt me de Bravo erg handig, vanwege dat in en uitschakelen en de tekstlabels, zodat je kunt zien welke er rijdt.

En mocht ik dan nog meer brandweercodes willen horen, dan programmeer ik de Mercurius er ook nog wel bij - de Noordoostpolder bijvoorbeeld, zodat je ook gealarmeerd wordt als er bij Emeloord bussen op weg naar Drachten in de sloot komen, bijvoorbeeld...

xblackburnx

  • Gast
Re: Hoe instellen van de Caps
« Reactie #20 Gepost op: 14 maart 2005, 14:46:33 »
toppie (Y) dit is duidelijk ;) bedankt.. dus ook een sneker?

xblackburnx

  • Gast
Re: Hoe instellen van de Caps
« Reactie #21 Gepost op: 14 maart 2005, 19:39:34 »
Heb eens een lijstje gemaakt van wat mijn plan is om in de pieper te zetten...


PERSONAL:
0303060 - OVD Zuid West Friesland
0303721 - Brandweer Sneek (Commadanant)
0303741 - Brandweer Sneek (Duikmeester)
0303747 - Brandweer Sneek (Vrijwilligers VC – Sneek) PRIORITEIT AANVINKEN!!

MAILDROPS:
0320136 Sneek Ambulance 021-36
0320137 Sneek Ambulance 021-37
0320138 Sneek Ambulance 021-38
0320139 Koudum Ambulance 021-39
0320144 Lemmer Ambulance 021-44
0320145 Lemmer Ambulance 021-45

0303690 - OVD Smallingerland
0303065 - OVD Heerenveen/Skarsterlân
0303063 - OVD Midden Friesland
0303066 - OVD Lemsterland
0303061 - OVD Noord Oost Friesland  

De VC op prioriteit.. Als ik savonds slaap wil ik niet dat ik wakker wordt van elke melding(al helamaal niet mijn vader dan is het oorlog in huis), dus zal ik de pieper op de stille stand zetten. Maar voor een grote brand wil ik er wel voor uitgepiept worden. VC begreep ik wordt geallameerd bij een grote brand of bij groot schalige dingen... Klopt het nu dus ook als de pieper op de stlle stand staat, en de VC wordt gepiept, dat hij de stille stand negeert en de VC zal laten piepen?

Groet Rutger

169.650

  • Gast
Re: Hoe instellen van de Caps
« Reactie #22 Gepost op: 14 maart 2005, 19:47:57 »
Alleen als de VC gepiept wordt en de OVD wordt tegelijk in een groepsoproep meegepiept (om te informeren dat de VC er uit gaat) pakt de Bravo waarschijnlijk alleen de eerste (laagste) code, namelijk die van de OVD... Volgens mij zagen we dit bij de brand in Leeuwarden van vorige week...

xblackburnx

  • Gast
Re: Hoe instellen van de Caps
« Reactie #23 Gepost op: 14 maart 2005, 19:53:53 »
Dus zal de pieper savonds als de VC gepiept wordt en de OVD zijn mond houden..? Ook al is hij als prioriteit aangevinkt?

169.650

  • Gast
Re: Hoe instellen van de Caps
« Reactie #24 Gepost op: 14 maart 2005, 19:55:11 »
Of... Misschien pakt hij wel de eerste capcode die in de pieper staat. Dit heb ik nog niet uitgetest - ik heb tot nu toe alleen maar "oplopend" geprogrammeerd. In dat geval zou je door de VC bovenaan te zetten, geholpen zijn. Feit is in elk geval dat je, zelfs als er meerdere van de codes in jouw pieper tegelijk worden aangeroepen, de verzonden melding maar bij 1 van de capcodes terugziet (ik meen met een H bovenin de statusregel, ten teken van een groepsoproep).

Misschien is het zelfs zo dat "Personal" prioriteit heeft boven "Maildrop". Ik weet het (nog) niet. Dit zou je dus mooi eens op een maandag kunnen testen, met de codes in het proefalarm van Sneek.

xblackburnx

  • Gast
Re: Hoe instellen van de Caps
« Reactie #25 Gepost op: 14 maart 2005, 19:58:09 »
Als het goed is komt hij deze of volgende week aan. Ik zal inderdaad de VC op 1 zetten en prior aanvinken. Ben benieuwd hoe dan verloopt.?

169.650

  • Gast
Re: Hoe instellen van de Caps
« Reactie #26 Gepost op: 14 maart 2005, 20:01:56 »
En waarschijnlijk zul je die codes nog heel vaak door elkaar gaan gooien :-) Wat op het ene moment handig lijkt, blijkt het in de praktijk helemaal niet... maar het is inderdaad wel leuk om er alvast wat oevr na te denken. Je kunt zelfs de file al klaarzetten met de software en hem opslaan (*.gdp). Als je dan je Bravo krijgt volgende week, zet je hem er in 1 keer in.

xblackburnx

  • Gast
Re: Hoe instellen van de Caps
« Reactie #27 Gepost op: 14 maart 2005, 20:04:01 »
Jep, was ik ook van plan :D Ik hoop dat de ambus ook snel overschakelen. Ik heb alleen geen idee hoelang dit nog zal gaan duren en of ze de inhoud van het ritje erin zetten zoals bijv. zeeland :D maar we shall see

Jan Douwe Gorter

  • Gast
Re: Hoe instellen van de Caps
« Reactie #28 Gepost op: 14 maart 2005, 20:18:52 »
Citaat van: "xblackburnx"
Jep, was ik ook van plan :D Ik hoop dat de ambus ook snel overschakelen. Ik heb alleen geen idee hoelang dit nog zal gaan duren en of ze de inhoud van het ritje erin zetten zoals bijv. zeeland :D maar we shall see

even een tip als er een grote brand is in Sneek dan wordt de VC leeuwarden gealarmeerd of Drachten.

Gehoord uit betrouwbare brond dat de capcodes van de OVD zwf en de
comandand Sneek nog niet vast staan
ik hoop binnen kort een mail te ontvangen
met de Capcodes met wat wat is

zodra die binnen is
komt die wel op het forum

jan douwe

xblackburnx

  • Gast
Re: Hoe instellen van de Caps
« Reactie #29 Gepost op: 14 maart 2005, 20:22:45 »
bedankt, als je de vc van lwd en drachten ook weet, hoor ik het graag. Over die anderen ook ;)

rutger