Auteur Topic: test codes  (gelezen 6035 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

dennis 21

  • Gast
test codes
« Gepost op: 10 december 2003, 20:23:36 »
hallo,
is er iemand die weet waar je de codes kunt nakijken ik kreeg vandaag test berichten van de 1004692 en vroeg mij af waar dat vandaan kwam..
tevens heb ik ook de vraag wie mij kan vertellen door wie code 2029568 gebruikt wordt want de ene keer is dat volgens mij heerlen en de andere keer amsterdam... wie o wie kan mij helpen.
alvast bedankt
grtn dennis

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: test codes
« Reactie #1 Gepost op: 11 december 2003, 00:05:18 »
2029568 is een groepscode. De daadwerkelijke capcodes van de (blus)groepen of persoonlijk capcodes (pagers) krijgen een "opdracht"  om tijdelijk naar de capcode 2029568 te kijken.
Op deze code wordt dan het daadwerkelijke bericht verzonden.

Vrij simpel uitgelegd, maar ik hoop dat je het begrijpt.

MVG,
Arlé
Met vriendelijke groet,
Arlé


dennis 21

  • Gast
Re: test codes
« Reactie #2 Gepost op: 11 december 2003, 02:32:55 »
en hoe kom ik aan al die capcodes dan??? kan ik die ergens op het net vinden of downloaden? In ieder geval bedankt voor de reactie.

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 466
Re: test codes
« Reactie #3 Gepost op: 11 december 2003, 11:28:41 »
Citaat van: "dennis 21"
en hoe kom ik aan al die capcodes dan??? kan ik die ergens op het net vinden of downloaden? In ieder geval bedankt voor de reactie.

Kijk even op: http://www.xs4all.nl/~vdwieljj/5tvo/

Daar staan de capcodes

Kev.

  • Gast
Re: test codes
« Reactie #4 Gepost op: 11 december 2003, 11:33:41 »
Of download PDW 1.2 daar zit standaard de filterlijst in  :D

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7560
  • PE1RFR
Re: test codes
« Reactie #5 Gepost op: 11 december 2003, 13:14:06 »
Citaat van: "dennis 21"
is er iemand die weet waar je de codes kunt nakijken ik kreeg vandaag test berichten van de 1004692 en vroeg mij af waar dat vandaan kwam..

Codes (of reeksen) kun je nakijken (voor zover bekend uiteraard) op de site van Jacob v/d Wiel, zoals genoemd door Dennis 21.

De reeks 10046** is toebedeeld aan regionale personen cq voertuigen van de Zuid-Limburg, zoals de HOvD, ROvD, AGS etc..

Citaat van: "dennis 21"
tevens heb ik ook de vraag wie mij kan vertellen door wie code 2029568 gebruikt wordt want de ene keer is dat volgens mij heerlen en de andere keer amsterdam...

Zoals Arlé al opmerkte is dat een groepscode.
Een van de grote krachten van een FLEX semafoonnetwerk dat zijn de groepsoproepen. In plaats van een bericht 100x te verzenden, krijgen alle pagers (lees: alle pagercodes) een kort attentiesignaaltje dat ze in een bepaald frame naar een bepaalde groepscode moeten luisteren. Vervolgens wordt dat bericht 1x verzonden en keren de betreffende semafoons weer terug in de normale situatie. Ofterwel, luisteren weer naar hun 'eigen' code.

Er zijn 16 groepscodes binnen FLEX, de reeks 2029568-2029583 is hier namelijk voor gereserveerd. Standaard zie je 2029568, pas als er 2 groepsoproepen tegelijk worden verzonden dan komt 2029569 in beeld, enzovoort...

Die codes zijn ook niet programmeerbaar in een semafoon. Het netwerk wijst die codes zelf toe indien nodig.

Groeten, Peter.

dennis 21

  • Gast
Re: test codes
« Reactie #6 Gepost op: 11 december 2003, 19:24:18 »
dus ik zou eigenlijk p2000 en de semafoon,callmax tegelijk moeten laten draaien :?:  dan moet ik dus de complete melding krijgen  :!: of zie ik dat verkeerd..?  het wordt wel leuker maar niet makkelijker.. :wink:
in ieder geval bedankt voor de reactie en ik gaat eens op die site snuffelen. :)

grtn dennis

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7560
  • PE1RFR
Re: test codes
« Reactie #7 Gepost op: 11 december 2003, 20:14:36 »
Citaat van: "dennis 21"
dus ik zou eigenlijk p2000 en de semafoon,callmax tegelijk moeten laten draaien :?:  dan moet ik dus de complete melding krijgen  :!: of zie ik dat verkeerd..?

Uhm, ik geloof niet dat ik het over Callmax heb gehad, P2000 en Callmax zijn natuurlijk 2 totaal verschillende en onafhankelijke netwerken.

Groeten, Peter.