Auteur Topic: Landelijke database ric codes  (gelezen 4741 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Landelijke database ric codes
« Gepost op: 19 oktober 2003, 22:00:53 »
Is het misschien een optie om een landelijke database te maken waar een ieder de door hem/haar ontvangen ric codes te plaatsen.
Johan van de Wiel heeft al zoiets, maar voor callmax bestaat zoiets nog niet (dacht ik). Er zijn nog een hoop hulpdiensten die via callmax alarmeringen doen. Dit aangevuld met de P2000 codes van Johan zou een aanvulling kunnen zijn.

Ik volg nu al een tijdje de berichten in het scanner forum en in de Nieuwsgroepen, waarbij het opvalt dat er maar een paar mensen hard bezig zijn programmatuur te ontwikkelen waarmee de alarmeringen van diverse hulpdiensten zijn te ontvangen.

Mogelijk zijn er meer mensen die met het zelfde stoeien en ook een programma inelkaar hebben gedraaid.

Ik ben zelf een gebruiker, en niet in staat tot maken van programma's, maar daarbij ben ik wel bereid om alles uit te proberen, ten goede van ons allen.

Misschien is het zelfs mogelijk om een programma te maken waarbij je via het internet de nieuwe codes kan binnen halen (dagelijkse update), zoiets zou nog mooier zijn.

Het is zomaar een idee, en wie weet komt er iets moois van.

En tot die tijd gebruik ik gewoon PDW (Peter Hunt).

Alle aanvullingen zijn welkom, graag jullie reactie.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7560
  • PE1RFR
Re: Landelijke database ric codes
« Reactie #1 Gepost op: 20 oktober 2003, 10:08:37 »
Citaat van: "vuurvreter63"
Is het misschien een optie om een landelijke database te maken waar een ieder de door hem/haar ontvangen ric codes te plaatsen.
Johan van de Wiel heeft al zoiets, maar voor callmax bestaat zoiets nog niet (dacht ik). Er zijn nog een hoop hulpdiensten die via callmax alarmeringen doen. Dit aangevuld met de P2000 codes van Johan zou een aanvulling kunnen zijn.

Jacob v/d Wiel welteverstaan...

Ik zou een klein beetje heel erg voorzichtig zijn met het aanlegen en openbaar stellen van dergelijke databases. Voordat je het weet moet je hem verwijderen, het is min of meer "gevoelige informatie". Voor P2000 zal wel wel meevallen denk ik omdat het puur hulpdiensten zijn, maar Callmax is en blijft een commercieel netwerk, met commerciele belangen. Zal niet de eerste keer zijn dat Callmax moeilijk gaat doen als er iets op het Internet staat waarvan zij vinden dat het er niet hoort te staan.

Mijn advies, hoe vervelend het misschien ook klinkt: niet doen!

Groeten, Peter.