Auteur Topic: migratie spraaknetwerk c2000  (gelezen 35637 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline ACE

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 644
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #90 Gepost op: 28 juli 2020, 09:07:19 »
Zo te zien is dit gewoon backup systeem

ik lees het anders, er staat:

"idee om C2000 via tetra uit te faseren en 4G-portofonie te introduceren"

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 859
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #91 Gepost op: 28 juli 2020, 09:09:26 »
Zou daar niet afhankelijk van willen zijn!  Blijft via 4 of 5G als dat plat ligt heb je niks. En overal 100% dekking kan je ook vergeten.

Dat is een argument wat 5 jaar geleden nog stand kon houden. Tegenwoordig kom ik eigenlijk nooit meer in de problemen met bereik en dekking.

Wel toegegeven dat ik al een paar jaar gebruik maak van multi carrier simkaarten.

Waar C2000 geen binnendekking heeft gaat 4G vaak nog wel werken.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #92 Gepost op: 28 juli 2020, 09:30:19 »
En waarschijnlijk een opstap naar de missiekritische communicatie die door 5G ondersteund gaat worden - uRLLC.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #93 Gepost op: 28 juli 2020, 09:51:04 »
Het lijkt mij, dat de overheid de infrastructuur toch in eigen hand wil en moet houden en niet afhankelijk kan en mag zijn van bedrijven.
C2000 zal dus moeten blijven, desnoods als backup, wanneer de bedrijven het laten afweten, of wanneer het gaat op de staatsveiligheid.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #94 Gepost op: 28 juli 2020, 09:57:57 »
112-verkeer loopt ook gewoon over openbare infrastructuur.

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 859
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #95 Gepost op: 28 juli 2020, 10:01:02 »
Waarom zelf een netwerk met alle ellende in de lucht houden als er bedrijven zijn die daar bewezen goed in zijn?

Valt het netwerk een keer uit, dat zal je voor lief moeten nemen. Dat doet het nu ook en zelfs in de analoge tijd kwam dat voor.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #96 Gepost op: 28 juli 2020, 11:41:09 »
Mijn mening (als die er toe doet): men laat voor veel geld een Tetra netwerk bouwen door Motorola. Na meer dan 15 jaar is dit netwerk op en men laat deze vernieuwen voor de goedkoopste optie (Hytera). Goedkoop is duurkoop en dat merken ze ook. Nu gooien ze de handdoek in de ring en besluiten ze al na een paar maanden dat ze over moeten op een PTT systeem over 4G. Alsof dit het heilige graal is wat geen (opstart)problemen zou kennen. Het verbaasd mij niets als ze weer een paar miljard verbrassen voordat er überhaupt iets goed functioneert.

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1851
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #97 Gepost op: 28 juli 2020, 12:41:29 »
Volgens mij is dit nog steeds een backup systeem... Er worden al PTT apps gebruikt als backup. Nu willen ze zelfs iets.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #98 Gepost op: 28 juli 2020, 14:13:49 »
men laat voor veel geld een Tetra netwerk bouwen door Motorola. Na meer dan 15 jaar is dit netwerk op en men laat deze vernieuwen voor de goedkoopste optie (Hytera).

Het netwerk is gebouwd door KH en KPN met een gemeenschappelijke b.v.
Het erge vind ik, dat er geen gebruik is gemaakt van de ervaring en kennis van de vorige makers/installateurs, waardoor ze nu opnieuw het wiel moeten uitvinden  :'(

Offline WH521

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 721
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #99 Gepost op: 28 juli 2020, 16:47:16 »
Volgens mij is dit nog steeds een backup systeem... Er worden al PTT apps gebruikt als backup. Nu willen ze zelfs iets.

Dat zijn ook de geluiden die ik opvang. Nu is het iedere regio/meldkamer voor zichzelf.. met het LMO word het landelijk gelijk getrokken.

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 859
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #100 Gepost op: 28 juli 2020, 17:03:52 »
Kan ze wel een heel goed netwerk aanbieden met hytera pnc380's denk alleen dat ze allergisch reageren op die naam...

Offline rik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 364
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #101 Gepost op: 28 juli 2020, 19:55:24 »
Heb ik vorige week ook niet iets gelezen over Almere? Waar ze testen hadden gedaan met 4G. Waren daar zo onder de indruk dat ze over gingen. Toen eenmaal over werkte de dekking niet goed en weer terug naar af.

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 859
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #102 Gepost op: 28 juli 2020, 20:24:41 »
Klopt, die testen met priocom. En hun prioriteit simkaarten.

Een afbeelding zegt soms meer dan 1000 woorden, allebei T-Mobile....

Offline rik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 364
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #103 Gepost op: 28 juli 2020, 20:55:17 »
Heb wel eens met die dingen van icom gewerkt.  Heel vaak geen dekking en de meeste weten niet hoe ze ermee om moeten gaan. Hoorde er laatst eentje praten in zo een ding die bleef piepen en gewoon door praten. En dat was niet een keer, maar meer. Zeker in de winter langs de kust slechte dekking. Ook bos gebieden merk ik grijze plekken.

Offline Shipplotter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 233
  • Luisteramateur havengebied Rotterdam
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #104 Gepost op: 29 juli 2020, 10:40:01 »
Bijzondere stap richting het 4G netwerk. Natuurlijk kan het niet uitblijven zoals René schrijft dat dit mogelijk een opstap is naar een toekomstig 5G netwerk. Dit soort netwerken worden al gebruikt in Azië.
Neemt niet weg dat een netwerk via 4G een fluitje en een cent is en er zo gebruik van gemaakt kan worden. Maar dan de randapparatuur die men in het veld moet gebruiken. Dat gaat een groter probleem worden in hulpverlenend Nederland. De eisen die daar aan worden gesteld zijn soms niet mals. Als ik kijk in mijn eigen omgeving werken wij allemaal met intrinsieke veilige randapparatuur. En dan heb ik het nog niet over de kosten die gemoeid zijn met de ontwikkeling en aanschaf door de Veiligheidsregio's. Mijn gevoel zegt , ja 5G in de toekomst en ja 4G maar dan op beperkte schaal. Bijvoorbeeld de politie kan daar beter mee overweg dan de brandweer. Brandweer heeft bijvoorbeeld soms temaken met ATEX zones en een bijzonder vuile werk omgeving. En hierop moet je dus de randapparatuur op afstemmen.
Duur kostenplaatje en toekomst muziek.
Luisteren met AOR DV1,ICOM R8600,SDRPLAY DX, AOR5700D en AIR!Quiter / Conmar SLR350N. Op dak X50N, D130, CX4, D777,WelBrook1530N en 1090Mhz antenne.

SWL 4968 & NL38482