Frequenties > Overige

469.5000 Vreemd radionet (DTMF Paging?)

(1/2) > >>

Edwin uit 070:
Op dit moment ontvang ik op 469.5000 een radionet dat ik nog niet eerder gehoord heb. Er worden voortdurend DTMF-reeksen verzonden.

Signaalsterkte op mijn lokatie is behoorlijk hard (S7 in zendamateurtermen). Er zit wel wat fading op het signaal en soms zakt de ontvangst naar S4 .

Effe snel een DTMF-decoder op de telefoon gezet en die decodeert reeksen zoals #228# *7# In de chat nog wat voorbeelden.

Iemand dit wel eens gehoord? Enig idee wat dit is.

Bestaan er pagingsystemen die met DTMF-pagers werken? Zou dit iets aan boord van een schip kunnen zijn?

Edgar:
Waar ontvang je dit ergens?

Johan Beck:
Den Haag-Ypenburg

www.SemafoonWinkel.nl:

--- Citaat van: Edwin uit 070 op 12 november 2024, 10:31:34 ---Bestaan er pagingsystemen die met DTMF-pagers werken? Zou dit iets aan boord van een schip kunnen zijn?
--- Einde van citaat ---

Die zijn er naar mijn weten niet (meer). Je had vroeger vnl. de langzame 2 tone en de nieuwere 5 TVO inhouse paging systemen.
DTMF Werd veel gebruikt voor besturingen van apparatuur, en dan aansturing over een telefoonlijn. Had je ook kleine hand-encoders voor, die hield je dan bij de hoorn.
Er zijn nog wel portofoons welke met DTMF kunnen werken (Anytone kan dat nog steeds), daarmee kun je een portofoon selectief oproepen, repeater schakelen etc.
Maar dan zou je m.i. ook spraak moeten horen.
Ik ken er geen toepassingen van in de praktijk.

WH521:
Heb een aantal maanden geleden op 169.0500 TQ 136.5 soort gelijke netje gehoord in Almere-buiten, alleen dan met 5TVO. Elke 5TVO riedel werd bevestigd/beantwoord met een 5TVO riedeltje (zoals dat vroeger ook bij de ambu statussen ging). Gezien de verschillende signaal sterktes leek het op verschillende zenders op verschillende locaties.

Was voornamelijk overdag te horen en heb het inmiddels al een half jaar niet meer gehoord.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie