Auteur Topic: Alleen ruis bij opnames BCTool  (gelezen 2257 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline denven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 111
Alleen ruis bij opnames BCTool
« Gepost op: 4 februari 2013, 23:58:37 »
Hallo,

Om een lang verhaal kort te maken, ik gebruik nu al een tijdje BcTool+ voor mijn Uniden 3500XLT en wou nou eigenlijk ook de recording eens gebruiken.
Bij alles wat hij vind zoals data en spraak, wordt ook wel gerecord, maar als ik dat terug luister , hoor ik alleen maar ruis.

Nu had ik gelezen op een paar websites dat dit aan de snelheid van de COM port kan liggen.
Bij apparaatbeheer kan ik inderdaad waardes veranderen qua  bits per second en data etc etc.. maar ik zou me god niet weten wat.

Iemand een idee hoe het komt met de ruis ? Of wat goeie instellingen moeten zijn voor die poort?

*Geen discriminator*
*Programmeer kabel RS232 , geen USB versie*
Misschien handig om te weten voor je reactie!

Alvast bedankt ;)

EDIT!! :
Kwam er dus NET achter, altijd zo als ik net dingen vraag, dat die recordings starten als er op de scanner iets wordt gevonden.. maar eigenlijk neemt hij hetgene op van de line-in, waar een oudere scanner is op aangesloten met discriminator voor p2000 meldingen.

Is het mogelijk om geluid te ontvangen via de rs232 kabel die de scanner hoort of wat voor mogelijkheden zou ik kunnen doen om geluiden op te nemen van de scanner 3500xlt?

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4895
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Alleen ruis bij opnames BCTool
« Reactie #1 Gepost op: 5 februari 2013, 07:16:13 »
Je moet om geluid op te nemen een kabeltje tussen de computer (line in, microfoon in) en de 3500 (koptelefoon uitgang) aansluiten. Kan niet via de RS232, is daar ook nog eens veel te traag voor.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline denven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 111
Re: Alleen ruis bij opnames BCTool
« Reactie #2 Gepost op: 5 februari 2013, 13:30:42 »
Dus dan zou ik kunnen denken aan een aux kabel?

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2407
  • Apres moi le deluge
Re: Alleen ruis bij opnames BCTool
« Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2013, 14:39:57 »
Gewoon een audiokabeltje met aan weerkanten een plugje voor in a: de audio-uit van je scanner en b: de audio-in van je geluidskaart.
Luisterspulletjes :)