Auteur Topic: shipplotter en icom pcr1500  (gelezen 3707 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

michiel

  • Gast
shipplotter en icom pcr1500
« Gepost op: 24 juli 2008, 11:21:09 »
als beginnende luisteramateur heb ik een vraag:
met mijn pcr 1500 lukt het mij maar niet om met de pcr1500 shipplotter te laten draaien. met de help "connection a receiver" zou ik bij signaal een mooie groene rechthoekige signalen moeten zien, deze hebben bij mij een curve, de blauwe lijn doet niets. heb de audio instellingen al gecheckt, geluid via usb audio codec laten lopen. volgens de site zou de software zonder disciminator aanpassing van de scanner moeten kunnen draaien. wie kan mij helpen?

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4918
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: shipplotter en icom pcr1500
« Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2008, 19:06:06 »
Citaat van: "michiel"
als beginnende luisteramateur heb ik een vraag:
met mijn pcr 1500 lukt het mij maar niet om met de pcr1500 shipplotter te laten draaien. met de help "connection a receiver" zou ik bij signaal een mooie groene rechthoekige signalen moeten zien, deze hebben bij mij een curve, de blauwe lijn doet niets. heb de audio instellingen al gecheckt, geluid via usb audio codec laten lopen. volgens de site zou de software zonder disciminator aanpassing van de scanner moeten kunnen draaien. wie kan mij helpen?

Heb je wel de Packet-uitgang gebruikt?

michiel

  • Gast
Re: shipplotter en icom pcr1500
« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2008, 20:00:46 »
yep, maar er gebeurt niets welke geluidskaart ik ook probeer (usb of eigen) die blauwe lijn komt maar niet in beweging en geen mooie groene rechthoekige signalen. nog andere ideeen? lijkt me mooi programma maar het lijkt dat ik die trail van 21 dagen hard nodig heb. :(

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4918
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: shipplotter en icom pcr1500
« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2008, 20:13:13 »
Citaat van: "michiel"
yep, maar er gebeurt niets welke geluidskaart ik ook probeer (usb of eigen) die blauwe lijn komt maar niet in beweging en geen mooie groene rechthoekige signalen. nog andere ideeen? lijkt me mooi programma maar het lijkt dat ik die trail van 21 dagen hard nodig heb. :(

De line-in of microfooningang wel geselecteerd voor opname? Volume Control - Options - Properties - Adjust volume for recording, dan juiste ingang aanvinken.

michiel

  • Gast
Re: shipplotter en icom pcr1500
« Reactie #4 Gepost op: 25 juli 2008, 20:50:36 »
ook gedaan, via line en micr geprobeerd maar allebei niets. nog 16 dagen trail,..pfffffffff

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4918
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: shipplotter en icom pcr1500
« Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2008, 20:52:05 »
Citaat van: "michiel"
ook gedaan, via line en micr geprobeerd maar allebei niets. nog 16 dagen trail,..pfffffffff

Waar woon je?

michiel

  • Gast
Re: shipplotter en icom pcr1500
« Reactie #6 Gepost op: 25 juli 2008, 21:24:48 »
den helder 400m van de zee, je zou denken dat er genoeg te ontvangen valt. ik zie wel dat er signaal is maar er wordt niets mee gedaan lijkt wel.

michiel

  • Gast
Re: shipplotter en icom pcr1500
« Reactie #7 Gepost op: 26 juli 2008, 09:11:26 »
het is me eindelijk gelukt!!!!!! na het, slaan op het toetsenbord, shipplotter vervloekt te hebben naar de hel en opnieuw installeren van mijn geluidskaart, lopen de bootjes nu mooi binnen (wat een mooi programma). bedankt voor de hulp
groeten

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4918
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: shipplotter en icom pcr1500
« Reactie #8 Gepost op: 26 juli 2008, 09:16:01 »
Citaat van: "michiel"
het is me eindelijk gelukt!!!!!! na het, slaan op het toetsenbord, shipplotter vervloekt te hebben naar de hel en opnieuw installeren van mijn geluidskaart, lopen de bootjes nu mooi binnen (wat een mooi programma). bedankt voor de hulp

Mooi zo! Veel plezier ermee.