Frequenties > Radioamateur

amateurs beluisteren

<< < (2/4) > >>

Boss:
Wat zijn de voor en nadelen van deze Uniden UBCD 3600XLT digitale scanner dan? Ik vind het een voordeel wat je zegt dat je heel snel gebruikers kan opsporen. Ik ben ook mobile kraanmachinest en kom op heel veel plaatsen terecht waar ik het leuk zou vinden wat ze allemaal te zeggen hebben 😊. Maar zoals je ook zegt, is het digitaal of analoog dat ze gebruiken. Daarom vond ik het interessant dat ze beide zouden kunnen.
Zendamateurs,pretparken, verkeersregelaars, eigenlijk al wat jij opgesomd hebt vind ik wel interessant om te luisteren. Maar, zoals je ook zei welke is daar het best geschikt voor, moeilijk te vinden. Is deze die ik vernoem dan goed geschikt? En over welke afstand spreken we dan met een standaard antenne?

Tom-:
Met de genoemde scanners mis je wel heel het HF gebeuren. Daar zitten volop amateurbanden die meer gebruikt worden dan de VHF en UHF.

Op http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/ kun je beluisteren van wat er op HF te horen is.

www.SemafoonWinkel.nl:

--- Citaat van: Boss op 30 april 2021, 10:29:29 ---Wat zijn de voor en nadelen van deze Uniden UBCD 3600XLT digitale scanner dan? Ik vind het een voordeel wat je zegt dat je heel snel gebruikers kan opsporen. Ik ben ook mobile kraanmachinest en kom op heel veel plaatsen terecht waar ik het leuk zou vinden wat ze allemaal te zeggen hebben 😊. Maar zoals je ook zegt, is het digitaal of analoog dat ze gebruiken. Daarom vond ik het interessant dat ze beide zouden kunnen.
Zendamateurs,pretparken, verkeersregelaars, eigenlijk al wat jij opgesomd hebt vind ik wel interessant om te luisteren. Maar, zoals je ook zei welke is daar het best geschikt voor, moeilijk te vinden. Is deze die ik vernoem dan goed geschikt? En over welke afstand spreken we dan met een standaard antenne?
--- Einde van citaat ---

UBCD3600XLT Is relatief moeilijk te bedienen, kan DMR/NXDN, geen Tetra. Gebruik de zoekfunctie maar eens. Kijk ook naar de Whistler TRX-1, SDS100E, SDS200E etc.
Forum staat er vol mee, meningen zijn erg verdeeld, DMR, NXDN zijn soms optioneel, programmeersoftware ook. Dus wel wat bijkomende kosten.
Afstand met standaard antenne? Denk aan 1 tot 5 km bij porto => scanner (op 1,5 meter antenne hoogte).
De antenne en zijn hoogte bepalen alles. Liefst buiten op het dak, zo hoog mogelijk.

Boss:
Maar als ik bv deze , Kenwood ProTalk TK-3401D wil afluisteren en die staat op digitaal, dan gaat dit niet met de ubc 125xlt.
De closecall functie waarover je sprak, vind ik wel interessant. Natuurlijk wil ik alles in 1 toestel DMR,NXDN, Tetra, analoog.
Welke toestellen kunt u mij dan aanbevelen? Als die er al zijn tenminste.

Jullie zijn alvast bedankt voor alle antwoorden.

Alwin:

--- Citaat van: Boss op  1 mei 2021, 16:43:08 ---Maar als ik bv deze , Kenwood ProTalk TK-3401D wil afluisteren en die staat op digitaal, dan gaat dit niet met de ubc 125xlt.
De closecall functie waarover je sprak, vind ik wel interessant. Natuurlijk wil ik alles in 1 toestel DMR,NXDN, Tetra, analoog.
Welke toestellen kunt u mij dan aanbevelen? Als die er al zijn tenminste.

Jullie zijn alvast bedankt voor alle antwoorden.
--- Einde van citaat ---

AOR DV1 die pakt alle modes.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie