Frequenties > Landelijk

Analoge frequenties Reddingsbrigades

(1/30) > >>

Johan Beck:
Reddingsbrigades Nederland, ook wel bekend als KNBRD, kennen we als luisteraar van hun frequenties in de 164/165 MHz. Maar steeds meer brigades gaan digitaal waardoor het steeds stiller wordt op de analoge frequenties. Om mijn database bij te werken wil ik graag weten welke brigades er geen gebruik meer maken van analoge apparatuur. Ik vond het in ieder geval altijd interessant om naar te luisteren. Helaas zit nu ook hier in Haaglanden alles digitaal. Ben wel benieuwd hoe dat in mijn oude regio is met bijvoorbeeld IJmuiden en Zandvoort.

Mark Schutte:
Zit Haaglanden volledig op C2000 Johan, of gebruiken ze ook nog iets anders?
IJmuiden en Zandvoort heb ik vorig jaar nog wel analoog gehoord. Zit niet echt binnen ontvangstbereik helaas.

Mark Schutte:
Update: weliswaar zwaar in de ruis, maar de CP van IJmuiden gehoord op 164.9900; nog steeds analoog dus

ET:
Een groot deel van de brigades zit nog gewoon op de wel bekende redned kanalen. Er zijn er een paar die volledig op c2000 werken (waaronder dus RB Den Haag), maar daar zitten vrij veel haken en ogen aan waaronder de enorme kosten.
De Brigades die op andere soorten van digitale kommunicatie overstappen (vaak Nexedge) zijn vaak brigades die intensief samenwerken met de KNRM.

Elmar

Johan Beck:

--- Citaat van: Mark Schutte op  8 mei 2018, 13:53:13 ---Update: weliswaar zwaar in de ruis, maar de CP van IJmuiden gehoord op 164.9900; nog steeds analoog dus
--- Einde van citaat ---

Dank je wel Mark.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie