Auteur Topic: Programmeerproblemen Infostream X3  (gelezen 8311 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Programmeerproblemen Infostream X3
« Gepost op: 4 oktober 2012, 21:42:28 »
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een progger tot mijn beschikking voor de X3'tjes, inclusief de software, maar ik krijg het spul niet aan de loop...

Alles geïnstalleerd, (CPS, Converter en scripting), progger aan laptop, pager in progger, op read drukken, even wachten en vervolgens de melding: Connection failed... (COM poort had ik al ingesteld)

Ik kan nergens vinden waar ik het moet zoeken nu nog, dus ik drop de vraag hier maar.
Is er iemand die me wat tips kan geven waar het aan kan liggen?

Laptop is een WinXP bakje, progger is USB  (weet niet eens of er wel serieële proggers zijn voor de X3)

Ik kan nog even kijken of ik de progger op een Win7 laptop aan de loop krijg, maar ik hoop eigenlijk dat iemand van jullie me kan helpen.

Alvast bedankt!

Groeten :D

PS: Ik zou het op prijs stellen als iedereen die enkel de X3 wil afkraken zonder constructieve/inhoudelijke reactie zich stil wil houden!
Wie ik?

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 561
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Programmeerproblemen Infostream X3
« Reactie #1 Gepost op: 5 oktober 2012, 07:54:08 »
Het zou gewoon in 1 keer moeten werken.
Wanneer je de pager aanzet, buiten de programmeer-slede, gaat deze dan wel gewoon aan?
Een veel voorkomend probleem is n.l. dat de lithiumcel die in de pager zit om het geheugen vast te houden leeg is.
Deze cel is simpel te vervangen en is niet kostbaar.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Programmeerproblemen Infostream X3
« Reactie #2 Gepost op: 5 oktober 2012, 07:55:12 »
Alles geïnstalleerd, (CPS, Converter en scripting), progger aan laptop, pager in progger, op read drukken, even wachten en vervolgens de melding: Connection failed... (COM poort had ik al ingesteld)

Ik kan nergens vinden waar ik het moet zoeken nu nog, dus ik drop de vraag hier maar.
Is er iemand die me wat tips kan geven waar het aan kan liggen?

Laptop is een WinXP bakje, progger is USB  (weet niet eens of er wel serieële proggers zijn voor de X3)

Ik kan nog even kijken of ik de progger op een Win7 laptop aan de loop krijg, maar ik hoop eigenlijk dat iemand van jullie me kan helpen.

Weet je zeker dat de com-poort juist is geselecteerd? Je zou even kunnen kijken bij apparaatbeheer wat er gebeurt, en wat erbij komt of eraf gaat, bij het stukje com-poorten. Daar daar is dan de correcte com-poort te vinden waarop de Infostreamsoftware zou werken.
Ik heb het geheel werkend op Vista, XP en zelfs W98. Ik kan me nog wel herinneren dat het wel veel gekl**t is geweest om het werkend te krijgen.
Maar tot op de dag van vandaag maak heb ik nog steeds naar volle tevredenheid een X3 aan de riem hangen. De Galaxy is alleen ten behoeve van de uitruk.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Programmeerproblemen Infostream X3
« Reactie #3 Gepost op: 5 oktober 2012, 07:57:42 »
Een veel voorkomend probleem is n.l. dat de lithiumcel die in de pager zit om het geheugen vast te houden leeg is.
Deze cel is simpel te vervangen en is niet kostbaar.

Dit is heel simpel te checken door de pager in de cradle te doen en kijken of deze aan springt. Springt de pager niet aan dan is de cel leeg.
Hier is wel een oplossing voor zonder deze te vervangen.

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: Programmeerproblemen Infostream X3
« Reactie #4 Gepost op: 5 oktober 2012, 17:03:18 »
Beide heren dank voor jullie reactie,

De progger staat keurig in mijn apparaatbeheerlijst, niks aan t voetje, maar pager blijft uit als ie in de progger zit. Nou moet ik zeggen dat alle pagers die ik hier heb (en dat zijn er meer dan 3) hetzelfde reageren... niet....

Daaf, je zei dat je veel hebt lopen "violen" om het werkend te krijgen, wat waren bij jou de meest voorkomende problemen?
Wie ik?

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: Programmeerproblemen Infostream X3
« Reactie #5 Gepost op: 5 oktober 2012, 17:16:02 »
Hold the phone..... Ik had er net 1 die zich keurig "meldde" dus wellicht is het inderdaad de cel, maaaarrrrr..... dat verklaart mij niet waarom een hagelnieuwe pager niet wil werken, noch een pager die ik zelf in gebruik had...

Iemand een idee?
Wie ik?

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: Programmeerproblemen Infostream X3
« Reactie #6 Gepost op: 5 oktober 2012, 17:23:19 »
1 uit een partij van 14.... da's een twijfelachtige score...
Wie ik?

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Programmeerproblemen Infostream X3
« Reactie #7 Gepost op: 5 oktober 2012, 17:25:15 »
Hold the phone..... Ik had er net 1 die zich keurig "meldde" dus wellicht is het inderdaad de cel, maaaarrrrr..... dat verklaart mij niet waarom een hagelnieuwe pager niet wil werken, noch een pager die ik zelf in gebruik had...

Voorkomend bij de Infostream pagers is dat als die een lange tijd niet gebruikt worden, hagelnieuw of niet, de back-up cel ervan leegloopt. De Infostreams hebben vrij snel plaats gemaakt voor de galaxy pagers waardoor nieuwe pagers nooit aan een eigenaar zijn toegekomen.
Je schrijft dat de pager uit blijft als je hem in de cradle doet, correct? dan heb je daar je probleem. De pager moet aan springen (zelfde als je een andere batterij erin doet).

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: Programmeerproblemen Infostream X3
« Reactie #8 Gepost op: 5 oktober 2012, 17:37:27 »
Hah! ben ik lekker mee :) 15 "dooie" X3's....

Heb er net 1 uit elkaar geknutseld, even kijken of ik ze netjes open kan maken, en wat de spanning in de cel is.

Maar Daaf, als ik je dus goed begrijp, MOETEN ze aanspringen?
Wie ik?

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: Programmeerproblemen Infostream X3
« Reactie #9 Gepost op: 5 oktober 2012, 18:17:56 »
En ik besef dat ik veel vraag op het moment, maar nou we het er toch over hebben......

Daaf jij zei een tijd geleden fijn gebruik te maken van je woordfilter, maar die instellingen kan ik nergens vinden... euh.. help???
Wie ik?

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 561
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Programmeerproblemen Infostream X3
« Reactie #10 Gepost op: 5 oktober 2012, 21:06:03 »
waarom een hagelnieuwe pager niet wil werken, noch een pager die ik zelf in gebruik had...

Die bestaan al een paar jaar niet meer, wanneer de "nieuwe" pager 6 maanden stil ligt, zonder batterij, dan kan de lithiumcel al leeg zijn !

Offline GerP

  • DJI PI Zuid-Oost
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 234
Re: Programmeerproblemen Infostream X3
« Reactie #11 Gepost op: 5 oktober 2012, 21:28:05 »
Daaf jij zei een tijd geleden fijn gebruik te maken van je woordfilter, maar die instellingen kan ik nergens vinden... euh.. help???

Even uit het hoofd,

Woordfilter werkt alleen met capcodes gekoppelt aan de inbox. Dus niet de als ze aan een folder zijn gekoppelt!
Woordfilter kun je alleen op de pager instellen, Ga naar op de pager naar INBOX, en vervolgens naar rechts en druk op de groene toets.
Vervolgens kies je in het menu ALARMTOON en ga weer naar rechts, Als je een vinkje plaatst bij OP ALLES, krijg je op alles alarm.
Haal je het vinkje weg dan geeft de pager alleen alarm op de ingevoerde woorden.
Woorden invullen kun je in het menu OP WOORDEN, als je weer naar rechts gaat, kun je bij NIEUWE ongeveer 30 woorden invullen!

Hopenlijk heb je iets aan deze uitleg.

Mvg. Ger
Groeten van Ger

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: Programmeerproblemen Infostream X3
« Reactie #12 Gepost op: 5 oktober 2012, 21:37:04 »
GerP, Bedankt!!

Ik zal het eerdaags proberen, zou voor mij wel een leuke uitkomst zijn dat ik aan de toon kan horen of er brand is of een ongeval.
Ik ben en blijf een hobbyist, mijn "pro" pager laat ik onaangeroerd verder, die gaat wel af als het MOET :)
Wie ik?

Offline brandweergek

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 73
    • http://www.112Groningen.nl
Re: Programmeerproblemen Infostream X3
« Reactie #13 Gepost op: 7 oktober 2012, 16:12:39 »
Nog even het laatste nieuws:

Ben inmiddels zover dat ik bij 1 pager er een nieuwe programmering in krijg, het fijnslijpen komt later wel.
De geopende pager heeft nog 0.9 Volt in de cel zitten, dat lijkt me nogal mager, dus kan verklaren dat er 14 pagers niet reageren.

Maar nu ben ik wel heel nieuwschierig welke truc er gebruikt kan worden zonder de cellen te vervangen...

Heb al gesproken met een beheerder, en hij vertelde mij dat ook bij de oudere galaxy's hetzelfde probleem bestaat, maar dat deze om de zoveel jaar standaard vervangen worden in zijn gebied.

ik zal proberen jullie op de hoogte te houden!

Groeten :D
Wie ik?

Offline Jordy

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 28
Re: Programmeerproblemen Infostream X3
« Reactie #14 Gepost op: 7 oktober 2012, 17:03:55 »
neem gewoon contact op met het bedrijf waar je hem van heb gekocht hun weten het vast wel ;)