Auteur Topic: Jupiter USB progtool en W7  (gelezen 1736 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Jupiter USB progtool en W7
« Gepost op: 4 december 2009, 21:19:51 »
De Jupiter USB progtool werkt ook met W7;
- install icoon met rechter muisknop aanklikken, en compatibiliteitsproblemen selecteren
- instellen dat je het onder Windows XP service pack 2 wil installeren
- doe dit ook met de XP driver
- opnieuw opstarten
- kabel aansluiten en hij werkt

Offline ZwarteZee

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Re: Jupiter USB progtool en W7
« Reactie #1 Gepost op: 28 december 2009, 09:18:54 »
Ik heb het onderstaande geprobeerd, maar het is pas gelukt na een lange worstelwedstrijd.
Ik draai Windows 7 op een HP Elitebook 8530W, en heb o.a. een Jupiter Pro USB programmer en een Haicom HI-204 III USB GPS Receiver. Deze maken beide gebruik van de PL-2303 driver van Prolific.
De GPS ontvanger werkte al op deze laptop, en vervolgens wilde ik op dezelfde USB poort de programmer aansluiten. Windows 7 geeft dan de melding dat de programmer niet wordt herkend en wat je ook probeert, de drivers worden niet geïnstallert.
Uiteindelijk de programmer aangesloten op 1 van de andere USB poorten en voila, de programmer wordt herkend en alles werkt naar behoren.
Als ik nu de GPS ontvanger en de Jupiter programmer van USB poort wissel, dan werkt de GPS wel op de poort van de Jupiter, maar andersom niet.
Wie heeft een idee wat er niet goed gaat en hoe ik dat eventueel op kan lossen? Het werkt nu wel, maar ik wil de USB aansluiting gebruiken die nu niet werkt omdat die het gemakkelijkst te bereiken is.
Een dag geen techniek, is een dag niet geleefd.....

Jupiter Pro V8.6
Nikon D80
18-70mm ED-IF AF-S DX Zoom
70-300mm AF-S VR Zoom
Speedlight SB-600