Auteur Topic: Zello kanalen  (gelezen 801 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline jweijland@gmail.com

• Nieuw Lid
  • *
Re: Zello kanalen
« Reactie #15 Gepost op: 1 februari 2025, 07:30:06 »
Dingen van horen zeggen kloppen vaak niet. Er is inderdaad een zello kanaal en ja, daar moet je worden toegelaten omdat er in het verleden door niet zulke fijne amateurs kanalen worden gekaapt en overgenomen met het doel hun eigen servers te promoten.

Dat willen we voorkomen.

Toegang loopt niet over het forum. We vragen beleefd of mensen voor dat ze zich willen inmelden op het kanaal om even een berichtje te sturenvia de website. Dat is alles. Is niet verplicht maar zo weten we in ieder geval met wie we te maken hebben.

En we hebben wel degelijk de mogelijkheid om te controleren of pietje en klaasje dezelfde personen zijn als ze kanalen aanvragen. Misshien niet voor de volle 100% en als je denkt dat die database op straat komt heb je het mis, want voor die tijd heb ik hem al van de website gehaald.

Offline Nick1964

• Geregistreerd luisteramateur bij de VRZA, W.A.C en de Papa Whiskey Club.
  • Gevorderd Lid
  • Radioactief sinds 1974 ;)
« Reactie #16 Gepost op: 1 februari 2025, 15:56:46 »
Het ging er om dat Pietje via jullie achter kanalen kan komen, en elders, bijvoorbeeld hier, als Klaasje een post doet. Niet op dezelfde dag natuurlijk...
Scanners: 2X AOR AR-DV1,Uniden UBC-125XLT, 2 X SDS100E, Alinco DJ-X100E
Antennes: Moonraker Discone, Diamond VX30, 2X Diamond X-50N
Versterkers: JIM 75 en 100,Moonraker MPR-2000. Noolec LaNA.
Porto's. Anysecu N61 Pro,Estalky E610, Inrico S-200.

Met mijn dyslexie heb ik soms wat hulp nodig

Offline Pieter61

• Gevorderd Lid
« Reactie #17 Gepost op: 1 februari 2025, 19:00:05 »
Misschien is het verstandiger om een discussie over een forum op dat forum zelf te voeren.
Of ga je opmerkingen over je splinternieuwe Volkswagen ook bespreken met de verkoper bij de Toyota dealer?  :-\
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBCD160DN | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535 | RSP-2 & RSP-1B | HF-150 | Air!Squitter ADS-B en Flarm
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | 12mtr LW | Mini-Whipe | Active Diapason | Active Flarm | MLA-30 loop | K180WLA loop | Air Omni UHF/VHF Base Antenna

Offline Nick1964

• Gevorderd Lid
« Reactie #18 Gepost op: 1 februari 2025, 21:18:11 »
Of ga je opmerkingen over je splinternieuwe Volkswagen ook bespreken met de verkoper bij de Toyota dealer?  :-\

Ja waarom niet ? ;D maar je hebt gelijk hoor.

Offline commtel215

• Beginnend Lid
  • **
  • TOT GISTEREN
« Reactie #19 Gepost op: 2 februari 2025, 15:59:07 »
Misschien is het verstandiger om een discussie over een forum op dat forum zelf te voeren.

Ik stelde gewoon een vraag .
Ubc 180. Ubc .Kenwood R 1000 .Bravo 802.Flexbox. Ubc xl 50
( Commtel 112 voor PDW). UBC 355 Xlt
UBC XLT 125 , zello op aparte telefoon,
INRICO S200 POC RADIO ,ABBREE GP-8900 PLUS Global

Offline vdKaa

• Gevorderd Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2 februari 2025, 17:57:16 »
Je kan bij ZelloSheet nu op het aanvraagformulier bij het onderdeel bericht aangeven voor welk land je Zello kanalen wil ontvangen. Bij Nederlandse kanalen kan je het ook nog per provincie aangeven.

Je zou dus geen buitenlandse Zello kanalen meer hoeven te ontvangen als je daar niet in geïnteresseerd bent.
TRX-1e, UBC125XLT, UBCD160DN, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, Inrico S200

Offline Nick1964

• Gevorderd Lid
« Reactie #21 Gepost op: 3 februari 2025, 21:45:16 »
Maar ontvang je ook zello kanalen die nog niet algemeen bekend zijn, zoals marifoon kanalen ? Als ik bij de semafoonwinkel een zello apparaat koop dan staan er zeker 100 Zello kanalen in.
Hier in de regio waren er zeker 5 actief op marifoon gebied, nu geen 1 meer,maar de namen dwarrelen nog steeds rond. Bij broadkastify staat er nog 1, Katwijk, die zit ook op zello maar je hoort er alleen storing.

Trouwens een tipje: als je via broadcastify zoekt kom je een hele rits kanalen wereldwijd tegen waarvan de Zello kanalen (als ze die hebben) bijna altijd dezelfde naam hebben.

Offline vdKaa

• Gevorderd Lid
« Reactie #22 Gepost op: 4 februari 2025, 09:05:12 »
Geen idee. Als het goed is krijg je, als je de nummers van eerdere aanvraagformulieren vermeldt, iedere aanvraag andere kanalen. De eerste 5 resultaten op Maritiem kon ik al maar het is natuurlijk flauw als ik ze dat kwalijk neem. Zij weten bv. niet welke kanalen ik van Werner (www.semafoonwinkel.nl) of via het Scannerforum heb gekregen.

Persoonlijk vind ik het een leuk initiatief maar zie wel een paar uitdagingen. Als je alleen Nederlandse of Nederlandstalige kanalen wil dan ben je waarschijnlijk snel klaar. Vrij veel Nederlandse kanalen hebben we hier waarschijnlijk ook al in de Zello rubrieken gedeeld. Daarnaast ben ik benieuwd hoe lang het duurt voor het veld met nummers van eerdere aanvragen vol is. Als je daar na een jaar zo’n 24 nummers (elk bestaand uit minstens 6 cijfers) moet invullen dan is de lol er voor de aanvragers en moderators er denk ik snel af. Die nummers zijn alleen wel belangrijk omdat je anders al eerder gekregen kanalen kan krijgen.

Vooralsnog geef ik ze het voordeel van de twijfel en zie ik e.e.a. als aanloopproblemen. Het kost geen geld dus is het ook niet erg als ik kanalen krijg die al breed bekend zijn of er procedures uitgeprobeerd en geëvalueerd worden.
TRX-1e, UBC125XLT, UBCD160DN, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, Inrico S200