Auteur Topic: Boerenprotesten / demonstraties en andere activiteiten op straat  (gelezen 5383 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline nl12296

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Een goedemorgen allemaal.

Omdat het erg stilletjes is op de site omtrent eventuele activiteiten ect dacht ik dat het wellicht eens leuk zou zijn om een draadje te maken omtrent boerenprotesten / demonstraties en andere straat activiteiten. Ik zie wel eens beelden dat men met bv met trekkers ect onderweg zijn, waarbij het mij opvalt dat ik antennes op die trekkers zie. Die zullen dan wel een radio aan boord hebben om met het thuisfront in contact te blijven ect.  Op internet in de database vindt je natuurlijk wel de nodige frequenties van loonbedrijven ect en heb die eens bijgezet. (ben altijd in voor leuke actie berichten) doch op wat neutraal gepraat hoor je eigenlijk niet zo veel erop. Ik ben wel eens aan het jagen op die frequenties met de zogenaamde close call, doch niet echt veel succes erop gehad. Zijn er nog meer mensen die hier mee bezig zijn? Ik vindt close call jagen erg leuk en spannend als ik langs bedrijven en terrein en rij en daarbij een hit krijg. Die sla ik dan op en op einde van de dag kijk ik of deze al voorkomt. Heel soms heb je dan een nieuwe hit te pakken.

Groet Michel.

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: Boerenprotesten / demonstraties en andere activiteiten op straat
« Reactie #1 Gepost op: 8 juli 2020, 10:37:52 »
In de provincie Groningen zou ik scanblog oost Groningen goed in de gaten houden, deze man rijdt veel rond in Noord Nederland en vindt veel frequenties. Met Close Call moet je wel heel veel geluk hebben om wat op te vangen, zoveel communiceren ze niet meer via de mobilofoon.
http://scanoostgroningen.blogspot.com/?m=1
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline nl12296

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 10
Re: Boerenprotesten / demonstraties en andere activiteiten op straat
« Reactie #2 Gepost op: 16 juli 2020, 07:49:54 »
Dat is een mooie tip. Daar kan ik inderdaad leuke frequenties uit halen. Daar ga ik eens mee aan de slag.
Groet Michel.

Offline ACE

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 644
Re: Boerenprotesten / demonstraties en andere activiteiten op straat
« Reactie #3 Gepost op: 16 juli 2020, 08:40:34 »
vaak zijn de antennes die je ziet op landbouwvoertuigen voor RTK, een systeem met UHF zenders om nauwkeurig te kunnen werken.

ik zie en hoor hier op 't platteland niet veel, eigenlijk geen, agrariërs meer met mobilofoon of 27 Mc. vroeger had je hier in de omgeving wel een boeren kanaal op de 27 Mc, kanaal 4.