Auteur Topic: portofoon voor verkeersregelaar  (gelezen 18257 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline beheerdiensten

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: portofoon voor verkeersregelaar
« Reactie #15 Gepost op: 5 mei 2012, 11:13:10 »
een leerzaam weekje verder, zeker na alle reacties van hier, waarvoor mijn hartelijke dank.

inmiddels ben ik de trotse bezitter van een motorola gp680 uit duitsland via ebay, moet hem dus alleen even laten programmeren door de jongens van de club, dus kabeltje vinden en software en ik kan op pad.

een gevolg van dit forum is wel dat ik er heel scherp op ben geworden of het een echte motorola is of een fake uit china, ik herken ze nu via de vele afbeeldingen die er rondzwerven op internet.

nogmaals hartelijk dank, ik blijf deze site zeker volgen !!

Leen Ansems

  • Gast
Re: portofoon voor verkeersregelaar
« Reactie #16 Gepost op: 5 mei 2012, 16:19:39 »
Nee, die herken je als leek absoluut niet. Ik als vakman heb dat met moeite gevonden. Het was geen fake uit China, maar echt Motorolamateriaal: gehackte printplaat waarop onderdelen voor de GP380 ontbreken, een nieuwe voorkant met gebruikte printen erin en een achterkant ook weer van een ander toestel. Een bij elkaar geraapt spul. Ik heb intussen een aardige waslijst van dingen die ontbreken en wat niet goed werkt. En zo wordt iemand in de maling genomen. Denk niet dat het in het buitenland alleen gebeurd.

Offline beheerdiensten

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 5
Re: portofoon voor verkeersregelaar
« Reactie #17 Gepost op: 8 mei 2012, 22:09:51 »
gelukt, een gp680 is het uiteindelijk geworden, netjes op alle frequenties ingeregeld en wel

nu nog op zoek naar een bluetooth aansluiting en ik kan los?

Leen Ansems

  • Gast
Re: portofoon voor verkeersregelaar
« Reactie #18 Gepost op: 9 mei 2012, 05:56:57 »
gelukt, een gp680 is het uiteindelijk geworden, netjes op alle frequenties ingeregeld en wel

nu nog op zoek naar een bluetooth aansluiting en ik kan los?

Bluetooth kan werken, maar het probleem is dat je een verbinding moet opbouwen om te kunnen luisteren en te spreken. Alle beschikbare headsetjes werken niet echt lekker met stemgeluid op de portofoon. Er wordt door fabrikanten opgegeven dat er een bepaalde standby tijd is voor je de toestellen moet opladen. Dat is dat het headsetje werkt als GSM-oortje. Dan slaapt hij en is in actie bij zelf bellen en een gesprek aannemen. Bij een portofoon moet je altijd de lijn open houden. De meeste accu`s in die dingen houden dat amper 1-2 uur vol. Ik heb er die volgens de fabrikant 6 uur spreektijd hebben, maar in de praktijk is dat minder. Ga je voor zeker, kies dan een microfoon met krulsnoer en een oortje daarin geplugd. Het syteem bluetooth werkt dus wel, alleen de accu`s hebben te weinig uithoudingsvermogen en de microfoontjes in die headsetjes zijn niet echt gemaakt om daar een portofoon mee aan te sturen. Headset en portofoon kunnen hoogstens 10 meter van elkaar zijn. Bij veel mensen met zoiets uitgerust zitten ook de radiosignalen daarvan elkaar nog in de weg.

Offline gerrit de Bruin

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 216
Re: portofoon voor verkeersregelaar
« Reactie #19 Gepost op: 10 mei 2012, 17:51:01 »
Beste beheerdiensten,

Informeer maar eens bij deltron in Hoogeveen, die hebben wel goeie bluetooth setjes voor je portofoon.
Mogelijk wel iets kostbaarder maar dan heb je ook iets goeds in handen i.p.v de chinese merken.
Het accu probleem herkennen ze daar helemaal niet.


Gerrit
Wǒ, wǒ míngbáile, wǒ tīngjiàn chénmò

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: portofoon voor verkeersregelaar
« Reactie #20 Gepost op: 10 mei 2012, 18:05:07 »
eb ik al es naar geïnformeerd, kost rond de 150,-.
Zie de link http://www.hofcon.nl/index.php/Bluetooth-adapters/BTA-MOT2/flypage.tpl.html

Offline Hent

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 14
Re: portofoon voor verkeersregelaar
« Reactie #21 Gepost op: 1 oktober 2012, 04:18:13 »
Heb hier nog wel een Kenwood TK 3140 UHF liggen,moet wel ff opnieuw geprogrammeerd worden

Offline benvherwaarde@gmail.com

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: portofoon voor verkeersregelaar
« Reactie #22 Gepost op: 10 oktober 2020, 10:38:54 »
hallo zo ben ik ook waarschijnlijk de boot in gegaan ik heb me namelijk de YAESU dual band FT-65 in mn maag laten douwen.(helaas)
ik ben al weken bezig deze af te stemmen op portofoonfrequentie van mn opdrachtgever maar het enige wat ik ontvang is bv duitse radiozenders  hoe kom ik achter de frequentie als de opdracht gever alleen weet dat hij 4 portofoons heeft, hij geen frequentie geld er voor betaald, wie kan en wil helpen
mocht dit niet lukken gaat hij in de verkoop met alles er bij
reactie graag op mn email adres benvherwaarde@ gmail.com sorry 60 jaar en digibeet.

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: portofoon voor verkeersregelaar
« Reactie #23 Gepost op: 10 oktober 2020, 10:53:49 »
hallo zo ben ik ook waarschijnlijk de boot in gegaan ik heb me namelijk de YAESU dual band FT-65 in mn maag laten douwen.(helaas)
ik ben al weken bezig deze af te stemmen op portofoonfrequentie van mn opdrachtgever maar het enige wat ik ontvang is bv duitse radiozenders  hoe kom ik achter de frequentie als de opdracht gever alleen weet dat hij 4 portofoons heeft, hij geen frequentie geld er voor betaald, wie kan en wil helpen
mocht dit niet lukken gaat hij in de verkoop met alles er bij
reactie graag op mn email adres benvherwaarde@ gmail.com sorry 60 jaar en digibeet.

Verkoop het maar. Zonder vergunning is gebruik niet toegestaan.

Waarschijnlijk (en hopelijk) gebruikt hij PMR. Maar als hij en jij het niet weet, dan weet ik het ook niet.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: portofoon voor verkeersregelaar
« Reactie #24 Gepost op: 10 oktober 2020, 11:04:25 »
reactie graag op mn email adres benvherwaarde@ gmail.com sorry 60 jaar en digibeet.

Hier vragen stellen is hier antwoord krijgen, zo heeft een ander er misschien ook nog iets aan.

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 859
Re: portofoon voor verkeersregelaar
« Reactie #25 Gepost op: 11 oktober 2020, 14:56:50 »
Misschien even de naam van de opdrachtgever vermelden?

Dan heb je meer kans op een nuttig antwoord.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 442
Re: portofoon voor verkeersregelaar
« Reactie #26 Gepost op: 14 oktober 2020, 12:47:46 »
Vreemd dat de opdrachtgever niet weet op welke frequentie(s) hij zit. Dat hij maar 4 portofoons heeft geeft al wel een idee over de grote van zijn bedrijf. Iemand al eens bedacht om m.b.v. een scanner te kijken op welke frequentie die porto’s werken? Lijkt me geen al te lastig karwei.
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Re: portofoon voor verkeersregelaar
« Reactie #27 Gepost op: 14 oktober 2020, 14:52:42 »
Vreemd dat de opdrachtgever niet weet op welke frequentie(s) hij zit. Dat hij maar 4 portofoons heeft geeft al wel een idee over de grote van zijn bedrijf. Iemand al eens bedacht om m.b.v. een scanner te kijken op welke frequentie die porto’s werken? Lijkt me geen al te lastig karwei.

Of met een frequentie counter......
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline Bertk

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: portofoon voor verkeersregelaar
« Reactie #28 Gepost op: 14 oktober 2020, 17:25:53 »
Vreemd dat de opdrachtgever niet weet op welke frequentie(s) hij zit. Dat hij maar 4 portofoons heeft geeft al wel een idee over de grote van zijn bedrijf. Iemand al eens bedacht om m.b.v. een scanner te kijken op welke frequentie die porto’s werken? Lijkt me geen al te lastig karwei.

Zo vreemd is dat niet. Bij de meeste bedrijven word dit uitbesteed en krijgt men vaak alleen de factuur onder ogen.

Bij één van mijn vorige werkgevers (ook VKR) wilden een ander VKR bedrijf waar wij regelmatig voor werkten hun systeem op de onze koppelen. Wij hadden UHF.... en zij ook maar wisten niet exact welke frequentie. Ze hebben ervoor gezorgd dat ik een portofoon kreeg en ik kon beginnen..... helaas was het een VHF portofoon.

Dus zo zie je maar weer, het is niet geheel vreemd. Voor de meesten geld, als het maar werkt!