Auteur Topic: GP340 CPS foutmelding  (gelezen 3718 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline JohnJohn

  • Planner
  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
GP340 CPS foutmelding
« Gepost op: 5 augustus 2016, 08:46:35 »
Hallo geleerden,

Ik heb twee GP340 porto's welke ik hetzelfde geprogrammeerd wil hebben als diegene die ik nu heb.

Ik heb een USB kabel welke op een WinXP machine geprikt zit en ik maak gebruik van software R03.11.16.
Nu het rare, met de Comtool kan ik alle radio's lezen maar zodra ik via CPS de radio's wil lezen krijg ik de volgende foutmelding.

"Couldn't open port. Check whether Device/RIB are powered on or not, and the device to rib, and the rib to pc connection is ok"

De USB kabel heeft de nieuwste drivers en CPS is ingesteld op hetzelfde COM poort als waar de Comtool van leest, ik heb al verschillende COM poorten geprobeerd maar blijf deze foutmelding krijgen.

Hebben jullie nog suggesties?

Groet John

Offline Steef

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: GP340 CPS foutmelding
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2020, 23:17:13 »
Hoi John, ooit reactie op gehad of oplossing gevonden?
Ik heb hetzelfde probleem. Heb verschillende soorten RSS geprobeerd en verschillende PC's en verschillende OS'en, maar helaas.
Ook de melding can not create unknown radio component. Iemand de nieuwste versie RSS beschikbaar dan wel een codeplug die werkt met D03.02.01 EN of R03.09.03
zou het ook kunnen dat dit wellicht een 5tvo uitvoering is ipv PL oid?
Groeten
Steef

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: GP340 CPS foutmelding
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2020, 06:11:57 »
John is in 2017 voor het laatst op het forum geweest.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: GP340 CPS foutmelding
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2020, 08:57:55 »
zou het ook kunnen dat dit wellicht een 5tvo uitvoering is ipv PL oid?

Nee, er is maar één soort GP340.
Het is wel mogelijk, dat de firmware van de portofoon van een latere versie is dan de programmeer software.
Probeer het eens met de nieuwste programmeer software.

Offline Steef

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: GP340 CPS foutmelding
« Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2020, 00:42:20 »
Hi Ron,
Dank voor je tip. Hoe kom ik erachter welke firmware in mijn porto zit? Ik dacht als het me nou wel lukt om een passende codeplug erin te blazen, kan ik daarmee verder. Wat is de nieuwste versie RSS (volgens jou).
Groet,
Steef

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: GP340 CPS foutmelding
« Reactie #5 Gepost op: 23 maart 2020, 08:41:23 »
Hoe kom ik erachter welke firmware in mijn porto zit?

Daar moet ik het antwoord op schuldig blijven, in 2012 heb ik afscheid genomen van Motorola, het is dus een tijd geleden.  :'(

Offline Steef

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: GP340 CPS foutmelding
« Reactie #6 Gepost op: 25 maart 2020, 20:22:35 »
Ok Ron. Ik heb al vanalle versies geprobeerd, maar krijg het met deze 340 niet voor elkaar. Ga nog aan een andere kabel proberen te komen.
Ik heb wel eens gehoord van Wookie als alternatieve programmeersoftware maar ook hiermee lukt het niet.
In het etiket staat Ver.no. R03.02.15. De software versies die ik oa geprobeerd heb zijn hoger.
Jammer...
Groet,
Steef