Auteur Topic: ubc en bctools  (gelezen 2083 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jeep

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 46
ubc en bctools
« Gepost op: 2 december 2009, 18:07:04 »
Ja en dan heb je dus het kabeltje en je hebt de software, maar nu de software laten samenwerken met de scanner, ja that's different coock mrs, McFittish!!!

Ik heb geprobeerd om een groep separaat in de scanner te downloaden, maar gezien de reacties van de software is dat niet mogelijk. Je bent dus genoodzaakt een heel system naar de scanner te sturen.
De meest slimme weg die ik nu heb kunnen ontdekken is om te verwijderen wat je niet nodig denkt te hebben en het overgebleven deel op te slaan als een separate file.
Deze kan je dan opslaan en later hergebruiken.

Nu neem ik maar zo aan, dat ik iets over het hoofd zie, maar daar heb ik dus dit forum voor, nou? :)
Een onbuigzame Fries die niemand laat barsten.

Kraait de haan niet bij het ochtendrood, dan komt er regen of de haan is dood

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: ubc en bctools
« Reactie #1 Gepost op: 3 december 2009, 10:47:40 »
Je kunt ook bij het uploaden een aantal system uitvinken. Maar inderdaad: hele systems is mogelijk, enkele groups niet.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Jeep

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 46
Re: ubc en bctools
« Reactie #2 Gepost op: 3 december 2009, 11:47:55 »
De lijst van jouw site heb ik al en ik red me er wel mee, alleen ik wil nu ook kijken hoe ik zelf die lijsten kan maken.
Een onbuigzame Fries die niemand laat barsten.

Kraait de haan niet bij het ochtendrood, dan komt er regen of de haan is dood

Offline Jeep

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 46
Re: ubc en bctools
« Reactie #3 Gepost op: 7 december 2009, 11:08:13 »
Ik heb nu gevonden, dat je nieuwe frequenties kan toevogen met het + teken en dat je dan de standaard waarden moet wijzigen.
Dit moet wel met enige omwegen, want een frequentie invoeren en dan een decimaal punt of komma geeft soms heel rare resultaten.
Is er iemand die mij kan vertellen of je via de spreadsheet van bijv. Works de frequenties kan invoeren?
Een onbuigzame Fries die niemand laat barsten.

Kraait de haan niet bij het ochtendrood, dan komt er regen of de haan is dood