Frequenties > Overige

LPD portoknl 01 tm 69

<< < (2/5) > >>

Hunter:

--- Citaat van: Nick1964 op 19 januari 2025, 22:17:08 ---Hier (omg Den Haag)  gebruiken zend amateurs de LPD banden voor lokaal verkeer, wat uiteraard niet mag want als ik ze hier in Leiden kan horen gebruiken ze geen 10 MW...
--- Einde van citaat ---

Je hebt nogal een mening over zaken merk ik. Maar wat is hier jouw onderbouwing 'dat het niet mag' ?

Discriminator:

--- Citaat van: Nick1964 op 19 januari 2025, 22:17:08 ---als ik ze hier in Leiden kan horen gebruiken ze geen 10 MW
--- Einde van citaat ---

Dat lijkt me ook wat veel vermogen.

BobHGL:
Dan hoor je ze niet want je trommelvliezen worden eruitgeblazen.

Nick1964:

--- Citaat van: Hunter op 20 januari 2025, 09:10:19 ---
--- Citaat van: Nick1964 op 19 januari 2025, 22:17:08 ---Hier (omg Den Haag)  gebruiken zend amateurs de LPD banden voor lokaal verkeer, wat uiteraard niet mag want als ik ze hier in Leiden kan horen gebruiken ze geen 10 MW...
--- Einde van citaat ---

Je hebt nogal een mening over zaken merk ik. Maar wat is hier jouw onderbouwing 'dat het niet mag' ?
--- Einde van citaat ---

Het vermogen,amateurs mogen best op de lpd banden zitten,maar niet met 5 watt,of veel en veel meer. Die moeten zich net zo goed aan de regels houden.

QUOTE agentschap telecom: Tenslotte, het gebruik van amateurapparatuur is niet alleen aan de orde op deze SRD frequenties. Ook op andere vergunningsvrije frequenties zoals 27 megahertz of PMR446 frequenties worden zendamateurs waargenomen, mogelijk gebruik makend van hun amateur apparatuur. Dit is dus niet toegestaan, iedere vorm van vergunningsvrij frequentiegebruik vereist specifieke zendapparatuur. Houd hier rekening mee, een zendamateur houdt zich aan de afspraken.

Tom-:
Zendamateurs hebben een primaire status op 430-436 MHz. Max 400 Watt voor F amateurs. Die 5 Watt is dus niet zo'n probleem.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie