Frequenties > Overige
LPD portoknl 01 tm 69
kuls:
Hallo Medeluisteraars hier kom ik weer als beginner , misschien voor sommige een domme, vraag over mijn UBC125xlt die ik voorgeprogrammeerd heb gekocht.
Naar aanleiding van een vorige vraag ben ik de namen van de voorgeprogrammeerde frequenties gaan aanpassen naar de Frequentie Database .
Nu heeft de winkel bv voorgeprogrammeerd LPD Porto knl en wel van 01 t/m 69 in het freq bereik van 433.1000 t/m 434.7750 en PMR kanaa; 1 t/m 08 in het frq bereik van 446.006 t/m 446.0937.
Kan iemand me zeggen of het nut heeft dat ik deze in totaal 74 kanalen bewaar en zo ja wat ik hierop eventueel kan ontvangen
alvast bedankt voor jullie antwoorden en meedenken
www.SemafoonWinkel.nl:
LPD Heeft een zendvermogen van 10 mW.
Het bereik zal ca. 100-250 meter zijn.
Hierop vind je speelgoed portofoons, babyfoons etc.
Wanneer je daar geen behoefte aan hebt, zou ik ze eruit gooien.
Scheelt weer kanalen waarmee je iets anders kunt doen, of sneller scannen.
PMR heeft een bereik van ca. 1-3 km.
Hierop hoor je winkels, verkeersregelaars, kinderen, bedrijven etc.
kuls:
--- Citaat van: www.SemafoonWinkel.nl op 19 januari 2025, 16:35:13 ---LPD Heeft een zendvermogen van 10 mW.
Het bereik zal ca. 100-250 meter zijn.
Hierop vind je speelgoed portofoons, babyfoons etc.
Wanneer je daar geen behoefte aan hebt, zou ik ze eruit gooien.
Scheelt weer kanalen waarmee je iets anders kunt doen, of sneller scannen.
PMR heeft een bereik van ca. 1-3 km.
Hierop hoor je winkels, verkeersregelaars, kinderen, bedrijven etc.
--- Einde van citaat ---
ok dank je wel .
Dan gaan ze eruit
Wieluistertweetmeer:
Persoonlijk vind ik pmr erg leuk om er bij te hebben. Hoor er motorrijscholen, winkels, kinderen en kraanbegeleiders etc. op. Ook op LPD laatste tijd steeds meer activiteit omgeving Gouda Rotterdam. Dit zijn mensen de de apparaten flink opgevoerd hebben, ik hoor ze zeer goed en over grote afstand.
Nick1964:
Hier (omg Den Haag) gebruiken zend amateurs de LPD banden voor lokaal verkeer, wat uiteraard niet mag want als ik ze hier in Leiden kan horen gebruiken ze geen 10 MW... uiteraard gebruiken ze ook hun calls niet... Het is vaak drukker op de LPD als op de 27 MC., een gebruikte de yeasu 991 en die gaat niet veel lager dan 5 watt. Maar probeer niet zonder call op de 2 meter of 70 cm te komen want dan zijn diezelfde heren er als de kippen bij. Piraat, intruder.. noem maar op.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie