Frequenties > Overige

Antenne register vraag

<< < (2/3) > >>

Henk024:

--- Citaat van: Henk024 op 17 juni 2024, 13:07:26 ---
--- Citaat van: ph5c op 15 juni 2024, 15:07:35 ---In het antenne register staan bij veel opstellingen de frequentie die er gebruikt wordt.
Hoe actueel is deze informatie?
En klopt deze informatie met de werkelijkheid?
--- Einde van citaat ---

Hoi Hunter en lezer,

In het antenneregister staat het maximaal toegestane vermogen voor die inrichting.

Groet, Henk
--- Einde van citaat ---

Hierbij een link voor uitpluizers.
https://www.antennebureau.nl/plaatsing-antennes/locaties-antennes-in-nederland#:~:text=In%20het%20Antenneregister%20kunt%20u,dan%2010%20decibelwatt%20(dBW).

En een stukje realiteit.
Bij zendamateur zijn de vermogens vaak verschillend door alle variabelen.
Een kennis van mij heeft een radiostation waarbij in het antenneregister het maximale vermogen voor zijn inrichting staat opgegeven. Hij is geenzins verplicht om wijzigingen in het antenneregister op te geven indien hij minder vermogen aanlegt.

Discriminator:

--- Citaat van: Henk024 op 18 juni 2024, 12:53:32 ---Een kennis van mij heeft een radiostation waarbij in het antenneregister het maximale vermogen voor zijn inrichting staat opgegeven.
--- Einde van citaat ---

Bij zendamateurs wordt in het Antenneregister geen (maximaal) vermogen vermeld.

Henk Voortwijs:
Ooit was er ook ergens een website waarop alle C2000 masten stonden, bestaat die nog?

Mark Schutte:
Wat dacht je van c2000masten.nl  :)

Henk024:

--- Citaat van: Mark Schutte op 18 juni 2024, 20:17:41 ---Wat dacht je van c2000masten.nl  :)
--- Einde van citaat ---

Heel scherp.
Ik was nieuwsgierig of dat de hier zichtbare P2000 mast ook vermeld zou staan. Dat valt ook onder de C2000 communicatie kapstok.
En die staat er inderdaad niet in.
Plots was de mast er wat zelfs stof deed opwaaien omdat ook een vergunning daarvoor bij de gemeente niet te vinden was.

Je zou jezelf kunnen afvragen wat het doel van het antenneregister nog zou kunnen zijn. ;-)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie