P2000 / C2000 > C2000

Vervanging C2000: werknaam NOOVA

<< < (11/17) > >>

Johan Beck:
Pancras.
Maar ook dat gaat vervangen worden door een ander systeem.

Tom-:

--- Citaat ---De Nederlandse Arbeidsinspectie eist dat de korpsleiding de problemen met het C2000-communicatienetwerk voor 8 juni 2024 oplost. Door storingen en andere problemen kunnen agenten op straat niet op het netwerk vertrouwen. Daardoor kunnen ze niet altijd veilig hun werk doen.
--- Einde van citaat ---

https://www.nu.nl/tech/6279912/politie-krijgt-negen-maanden-om-problemen-met-c2000-netwerk-op-te-lossen.html

Ik neem aan dat er niemand is die gelooft dat over negen maanden de problemen opgelost zijn.

Bernt:

--- Citaat van: Tom- op 14 september 2023, 06:32:48 ---
--- Citaat ---De Nederlandse Arbeidsinspectie eist dat de korpsleiding de problemen met het C2000-communicatienetwerk voor 8 juni 2024 oplost. Door storingen en andere problemen kunnen agenten op straat niet op het netwerk vertrouwen. Daardoor kunnen ze niet altijd veilig hun werk doen.
--- Einde van citaat ---

https://www.nu.nl/tech/6279912/politie-krijgt-negen-maanden-om-problemen-met-c2000-netwerk-op-te-lossen.html

Ik neem aan dat er niemand is die gelooft dat over negen maanden de problemen opgelost zijn.
--- Einde van citaat ---

Laat de agenten eerst maar op cursus omgaan met portofoon gaan, dan is al veel opgelost.

Edwin uit 070:

--- Citaat ---Laat de agenten eerst maar op cursus omgaan met portofoon gaan, dan is al veel opgelost.
--- Einde van citaat ---

Als ik zo'n opmerking lees, dan vraag ik mij altijd af waar zo'n opmerking op gebaseerd is?

Heb jij zelf ervaring met C2000? Ben je zelf agent of doe je iets anders wat met Openbare Orde en Veiligheid te maken heeft? Want met een cursusje doen los je niet de problemen op van een netwerk dat niet altijd overal optimaal werkt. Daarnaast durf ik toch ook wel te zeggen dat het overgrote deel van de agenten (en overige hulpverleners) die met C2000 werken best heel goed weten hoe ze met het systeem om moeten gaan.

Verder wilde ik een heel verhaal tikken over wat er allemaal wel goed is aan C2000 (want het is een ENORME verbetering t.o.v. de oude analoge netwerken) maar dat gaat eigenlijk niemand iets aan  :P

7243:
Nu heb ik niet veel verstand van het c2000 netwerk op zich, maar ik zie wel een vergelijk met hoe dingen tegenwoordig in veel projecten gaan.
Er ligt een eisen pakket, de leverancier / vertegenwoordiger roept vaak al zonder er naar te kijken "geen probleem, gaan we regelen" , de uitvoerende laag doet z'n best maar krijgt het niet voor elkaar en uiteindelijk accepteren we het maar en vervalt de laatste betalingstermijn (die stiekem al bij de eerdere ingebakken zat).

Verder is het natuurlijk de vraag of het überhaupt realistisch is om je veiligheid af te laten hangen van een dergelijk systeem, het vroegere fluitje was niet 100% dekkend, de  analoge portofoon niet, en ook c2000 niet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie