Frequenties > Overige

F1 frequenties

<< < (2/3) > >>

Bratra:
Hier een mooi verhaal over het onderling afluisteren tussen de teams. Ze hebben daar zelfs personeel voor in dienst.

https://nl.motorsport.com/f1/news/spionage-en-afluisteren-f1-met-teamradio/4678558/

Ik kom niet zo vaak op circuits m.b.t. F1 maar volgens mij gebruiken ze idd Tetra.

xfiles69:
dus niet op een 3600xlt te horen, is een andere scanner die dit wel kan?

Bratra:
Alles is encrypted dus je verstaat het niet.

Reckless:

--- Citaat van: Bratra op  4 december 2020, 15:52:22 ---Alles is encrypted dus je verstaat het niet.
--- Einde van citaat ---

Hoe kunnen andere teams dan meeluisteren?

Bratra:
Via een livestream van de FOM. Die geven alles door aan de teams die vervolgens gaan kijken welke info relevant is. Dat is best lastig want er is best veel communicatie. Via het internationale televisie signaal is dan weer een heel klein gedeelte van die livestream te horen. Dat horen wij weer op tv met op- en aanmerkingen van o.a. Olav Mol.

Begin deze eeuw heb ik het radioverkeer nog wel eens proberen te volgen toen het nog vrij te ontvangen was. Niet te doen als je alles probeerde te volgen. Ook de communicatie van de pitwall naar de garagebox ging toen via de ether. Dat gaat nu via een intercomverbinding. Ferrari was toen zijn tijd ver vooruit met een digitaal signaal.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie