Frequenties > Overige

145.0 MHz

(1/3) > >>

The07855:
Hallo, Weet iemand wat er word uitgezonden op 145.0? Ik hoor alleen een soort gebrom en soms een pieptoon.

Alwin:

--- Citaat van: "The07855" ---Hallo, Weet iemand wat er word uitgezonden op 145.0? Ik hoor alleen een soort gebrom en soms een pieptoon.
--- Einde van citaat ---

Dat is de ingang van 145.6000 2M REPEATER Eibergen

The07855:
Een repeater is een apparaat dat dingen herhaalt als ik het goed heb.. maar waarom zend die dan piepjes uit?

Alwin:
Luister zondag morgen maar eens, dan hoor je nog veel meer piepjes. :wink:

Hunter:

--- Citaat van: "The07855" ---Een repeater is een apparaat dat dingen herhaalt als ik het goed heb.. maar waarom zend die dan piepjes uit?
--- Einde van citaat ---

Een repeater is hetzelfde als wat we uit de analoge tijd van de politie kenden, een steunzender. Zo'n zender heeft een ingangsfrequentie waarop hij ontvangt (de zendamateurs zenden op deze frequentie) en een uitgangsfrequentie (bij amateurrepeaters in de 145 MHz is dat altijd 0,6MHz hoger, 145.6000 dus).Op deze uitgang wordt simpelweg exact hetzelfde uitgezonden als wat de repeater op de ingang ontvangt. Als er geen repeater is die dat gekraak, gepiep en gebrom hoort, dan zal het ook niet "gerepeat" worden :)

Blijkbaar zit er iemand te testen op een frequentie waar dat eigenlijk niet de bedoeling is. Kan altijd een keer gebeuren, maar als het lang aanhoudt dan is het wel vreemd.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie