Auteur Topic: Scanner online zetten  (gelezen 12090 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Scanner online zetten
« Gepost op: 13 maart 2009, 19:39:10 »
Ergens hier op het forum heeft een soort van gebruiksaanwijzing gestaan hoe je een scanner online zet m.b.v. Windows Media Encoder. Ik kan het alleen niet meer vinden  :? .
Zou iemand mij (en eventuele andere mede-forummers) nog eens stap voor stap uit kunnen leggen hoe je je scanneronline zet?
Mijn dank is in ieder geval verpletterend...  :)
Met vriendelijke groet,
Arlé


exLid057

  • Gast
Re: Scanner online zetten
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2009, 22:14:49 »
Citaat van: "Arle"
Ergens hier op het forum heeft een soort van gebruiksaanwijzing gestaan hoe je een scanner online zet m.b.v. Windows Media Encoder. Ik kan het alleen niet meer vinden  :? .
Zou iemand mij (en eventuele andere mede-forummers) nog eens stap voor stap uit kunnen leggen hoe je je scanneronline zet?
Mijn dank is in ieder geval verpletterend...  :)

http://112-west-veluwe-vallei.nl/software/encoder.html

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Scanner online zetten
« Reactie #2 Gepost op: 14 maart 2009, 14:11:01 »
Thanks!!
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Scanner online zetten
« Reactie #3 Gepost op: 29 juni 2009, 16:31:46 »
Weer eens opgepakt. Volgens mij zou het te horen moeten zijn op ....  Kan iemand het eens proberen?
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Re: Scanner online zetten
« Reactie #4 Gepost op: 29 juni 2009, 16:33:17 »
Ik heb 'm bijgezet, laat de bijzonderheden aan je weten.
Luisterspulletjes :)

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Re: Scanner online zetten
« Reactie #5 Gepost op: 29 juni 2009, 16:34:00 »
Hij doet het. Alleen hoor ik slechts 1 speaker ipv 2 en zit er een flinke ruis op de spraak.
Luisterspulletjes :)

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Scanner online zetten
« Reactie #6 Gepost op: 29 juni 2009, 16:35:53 »
Citaat van: "Henri le Beau"
Hij doet het. Alleen hoor ik slechts 1 speaker ipv 2 en zit er een flinke ruis op de spraak.

Dat kan kloppen, dat van de ruis. Ik heb er van alles ingezet om e.e.a. te proberen. Dat van die 2 speakers... er zit een stereo-audiokabel tussen de 780 en de PC, dus moet ik even verder zoeken...

*Edit: Kan dat aan de uitgang liggen van de UBC780? Ik krijg hem hier ook maar mono en ik kan in WME niets bijzonders vinden. Sterker nog, die geeft aan dat er 2 channels uitgaan...
Met vriendelijke groet,
Arlé


exLid057

  • Gast
Re: Scanner online zetten
« Reactie #7 Gepost op: 29 juni 2009, 19:08:20 »
Citaat van: "Arle"
Citaat van: "Henri le Beau"
Hij doet het. Alleen hoor ik slechts 1 speaker ipv 2 en zit er een flinke ruis op de spraak.

Dat kan kloppen, dat van de ruis. Ik heb er van alles ingezet om e.e.a. te proberen. Dat van die 2 speakers... er zit een stereo-audiokabel tussen de 780 en de PC, dus moet ik even verder zoeken...

*Edit: Kan dat aan de uitgang liggen van de UBC780? Ik krijg hem hier ook maar mono en ik kan in WME niets bijzonders vinden. Sterker nog, die geeft aan dat er 2 channels uitgaan...

Je moet ff een stereo kabeltje er aan maken, dan horen ze het allemaal over twee luidsprekers, heb ik ook aan deze kant en je hoef daar niks extra's voor in te stellen.

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1801
    • aw foto
Re: Scanner online zetten
« Reactie #8 Gepost op: 29 juni 2009, 20:34:54 »
komt hier goed door , ene station beter dan de andere. Kun je ongeveer zeggen wat er meedraait aan frequenties..
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Scanner online zetten
« Reactie #9 Gepost op: 29 juni 2009, 22:03:02 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat van: "Arle"
*Edit: Kan dat aan de uitgang liggen van de UBC780? Ik krijg hem hier ook maar mono en ik kan in WME niets bijzonders vinden. Sterker nog, die geeft aan dat er 2 channels uitgaan...

Je moet ff een stereo kabeltje er aan maken, dan horen ze het allemaal over twee luidsprekers, heb ik ook aan deze kant en je hoef daar niks extra's voor in te stellen.

Die zit er dus tussen... Misschien een instelling van de geluidskaart?
Ik heb net m'n 3500 er aan gehangen en die geeft wel stereo geluid, zowel hier als via internet. Alleen daar kan ik Deltalinqs (smartnet) niet op zetten. Maar het ligt dus aan de 780...

Citaat van: "Alwin"
komt hier goed door , ene station beter dan de andere. Kun je ongeveer zeggen wat er meedraait aan frequenties..

Alle marifoonkanalen, bedrijfsfrequenties (BP-raffinaderij en Q8-raffinaderij), Havendienstfrequenties, (mil)luchtvaart, Deltalinqs. Van alles wat dus.

Het volume is wel goed?
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline BerendBotje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • https://www.qrz.com/db/PC4K
Re: Scanner online zetten
« Reactie #10 Gepost op: 29 juni 2009, 22:29:35 »
Citaat van: "Arle"
Die zit er dus tussen... Misschien een instelling van de geluidskaart?
Ik heb net m'n 3500 er aan gehangen en die geeft wel stereo geluid, zowel hier als via internet. Alleen daar kan ik Deltalinqs (smartnet) niet op zetten. Maar het ligt dus aan de 780...

Met mijn 3500 hoor ik ook links en rechts geluid als er stereo oortjes op aangesloten zijn van bijvoorbeeld een mp3 speler. Denk eerder dat je aan de kant van de 780 een mono jack moet gebruiken en aan de andere kant een stereo jack met links en rechts dit mono signaal.
IC7300 - FT818ND - MD380 - 3500XLT

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Scanner online zetten
« Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2009, 23:07:02 »
Citaat van: "BerendBotje"
Citaat van: "Arle"
Die zit er dus tussen... Misschien een instelling van de geluidskaart?
Ik heb net m'n 3500 er aan gehangen en die geeft wel stereo geluid, zowel hier als via internet. Alleen daar kan ik Deltalinqs (smartnet) niet op zetten. Maar het ligt dus aan de 780...

Met mijn 3500 hoor ik ook links en rechts geluid als er stereo oortjes op aangesloten zijn van bijvoorbeeld een mp3 speler. Denk eerder dat je aan de kant van de 780 een mono jack moet gebruiken en aan de andere kant een stereo jack met links en rechts dit mono signaal.

Hmm... Dan heb ik dus net de verkeerde kabeltjes gekocht... Maar weer verder zoeken dan...  :?:)
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Scanner online zetten
« Reactie #12 Gepost op: 30 juni 2009, 02:16:42 »
Citaat van: "BerendBotje"
Denk eerder dat je aan de kant van de 780 een mono jack moet gebruiken en aan de andere kant een stereo jack met links en rechts dit mono signaal.

Yep :)

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Scanner online zetten
« Reactie #13 Gepost op: 7 juli 2009, 05:43:32 »
Ander probleem: bijna overal kan ik inloggen via Windows Media Player op m'n eigen scanner, maar er is 1 PC die aangeeft geen verbinding te kunnen maken met de server.
Terwijl op die zelfde PC wel via http://www.liveatc.net is mee te luisteren.
Zijn er meer mensen die niet kunnen mee luisteren en heeft iemand een idee waarom het niet zou kunnen?
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline tinuske

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 172
Re: Scanner online zetten
« Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2011, 21:04:54 »
wie heeft voor mij een uitleg hoe ik windows media encoder moet instellen om mijn scanner online te zetten?
heb de link geprobeerd die boven genoemd wordt, maar deze werkt niet meer.
ik zou graag mijn scanner regelmatig online zetten

Grt Tinuske
vanuit een warme luchtballon zie je meer

commtel213  commtel205