Auteur Topic: usb ondersteuning toekomstige pagers  (gelezen 6689 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

keffie91

  • Gast
usb ondersteuning toekomstige pagers
« Gepost op: 25 oktober 2008, 16:18:30 »
Hallo, Ik open dit topic omdat een discussie wil starten over de ondersteuning van usb bij toekomstige pagers. Ik heb eerder dit topic geopend: viewtopic.php?f=24&t=14248&hilit=keffie91

Ik heb een stelling bedacht: Vind je dat fabrikanten van pagers in de toekomst usb ondersteuning in hun pagers moeten bouwen, zodat ook mensen die geen pc met windows xp meer hebben hun pager via de computer kunnen programmeren.

Graag hoor ik jullie reactie

groet keffie91

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: usb ondersteuning toekomstige pagers
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2008, 17:08:55 »
Citaat van: "keffie91"
Hallo, Ik open dit topic omdat een discussie wil starten over de ondersteuning van usb bij toekomstige pagers. Ik heb eerder dit topic geopend: viewtopic.php?f=24&t=14248&hilit=keffie91

Ik heb een stelling bedacht: Vind je dat fabrikanten van pagers in de toekomst usb ondersteuning in hun pagers moeten bouwen, zodat ook mensen die geen pc met windows xp meer hebben hun pager via de computer kunnen programmeren.

Mag ik vragen hoe jij erbij komt dat er geen USB-programmers zouden bestaan?

Groeten, Peter.

keffie91

  • Gast
Re: usb ondersteuning toekomstige pagers
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2008, 17:18:08 »
Nou mijn pager, de jupiter pro ondersteund geen usb. Ik heb versie 8.6, maar die chip heeft geen usb ondersteuning. Ik heb geprobeerd hem onder vista aan de praat te krijgen, maar dat is niet gelukt. en ik heb het gevraagd aan de man achter pagersoftware.tk hij vertelde mij dat de jupiter pro geen ondersteuning bied. Weet jij dan een pager die wel usb ondersteuning heeft?

Op mijn pager zit wel een usb poort, zelfs een kabel voor gekocht, maar de chip in de pager ondersteund geen usb.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: usb ondersteuning toekomstige pagers
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2008, 17:32:55 »
Citaat van: "keffie91"
Nou mijn pager, de jupiter pro ondersteund geen usb. Ik heb versie 8.6, maar die chip heeft geen usb ondersteuning. Ik heb geprobeerd hem onder vista aan de praat te krijgen, maar dat is niet gelukt. en ik heb het gevraagd aan de man achter pagersoftware.tk hij vertelde mij dat de jupiter pro geen ondersteuning bied. Weet jij dan een pager die wel usb ondersteuning heeft?

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee waar je het over hebt, een pager programmeer je mbv een programmer en dat ding dient USB te ondersteunen, niet de pager zelf...

Groeten, Peter.

keffie91

  • Gast
Re: usb ondersteuning toekomstige pagers
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2008, 18:46:31 »
Ik heb hier het citaat van de reactie op mail die ik gestuuurd heb naar pagersoftware.tk

Hallo,

De platte programmer is voorzien van een USB poort voor de voeding. Dus ondanks dat de software het niet ondersteund is er voor de Jupiter ook geen hardware die het ondersteund. Voor de Galaxy is er wel een programmeer unit op USB tegenwoordig maar die kost + 100euro dus dat zal een van de redenen zijn dat het voor hobbyisten nog niet te krijgen is.

 
Meer info info@p2000shop.nl

Rob

ben je nu overtuigd dat een jupiter pro niet te programmeren is via usb?

groet keffie91

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: usb ondersteuning toekomstige pagers
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2008, 18:52:47 »
Citaat van: "keffie91"
ben je nu overtuigd dat een jupiter pro niet te programmeren is via usb?

Neen, maar laat je daar vooral niet door tegenhouden :)

Groeten, Peter.

PD1EU

  • Gast
Re: usb ondersteuning toekomstige pagers
« Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2008, 19:23:10 »
Keffie blaft wel erg hard !
Pas maar op Peter ! ( LOL )

Ed.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: usb ondersteuning toekomstige pagers
« Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2008, 20:27:23 »
Citaat van: "keffie91"
Ik heb hier het citaat van de reactie op mail die ik gestuuurd heb naar pagersoftware.tk

Hallo,

De platte programmer is voorzien van een USB poort voor de voeding. Dus ondanks dat de software het niet ondersteund is er voor de Jupiter ook geen hardware die het ondersteund. Voor de Galaxy is er wel een programmeer unit op USB tegenwoordig maar die kost + 100euro dus dat zal een van de redenen zijn dat het voor hobbyisten nog niet te krijgen is.

 
Meer info info@p2000shop.nl

Rob

ben je nu overtuigd dat een jupiter pro niet te programmeren is via usb?

groet keffie91

Peter heeft gelijk je moet eerst een programmer hebben welke USB ondersteunt en daarna een stuk pc software welke de USB aanstuurt. Het staat dus helemaal los van de pager, de Galaxy draait prima onder Vista op USB het kan dus wel.

keffie91

  • Gast
Re: usb ondersteuning toekomstige pagers
« Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2008, 22:06:58 »
Met de software van de galaxy kan je volgens mij ook de jupiter programmeren, want de password is hetzelfde. Dus als ik dan een programmer voor usb koop dan kan ik daar mijn pager gewoon mee via usb programmeren?

groet keffie91

Leen Ansems

  • Gast
Re: usb ondersteuning toekomstige pagers
« Reactie #9 Gepost op: 25 oktober 2008, 22:12:18 »
Citaat van: "pd1eu"
Keffie blaft wel erg hard !
Pas maar op Peter ! ( LOL )

Ed.

Het is maar een klein keffertje.  :P Tja, 99,9% van alle problemen kunnen we naar tevredenheid oplossen. Een pager waar een bitje bij omgevallen is kan door herprogrammeren weer in orde gebracht worden. Bij een gebruiker waar een bitje bij omgevallen is staan we helaas nog steeds machteloos.

keffie91

  • Gast
Re: usb ondersteuning toekomstige pagers
« Reactie #10 Gepost op: 25 oktober 2008, 22:14:19 »
Wat is jullie probleem? ik probeerde peter alleen maar uit te leggen dat mij vertelt is dat de v 8.6 chip van de jupiter pro geen usb ondersteund.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: usb ondersteuning toekomstige pagers
« Reactie #11 Gepost op: 25 oktober 2008, 22:19:31 »
Citaat van: "keffie91"
Met de software van de galaxy kan je volgens mij ook de jupiter programmeren, want de password is hetzelfde. Dus als ik dan een programmer voor usb koop dan kan ik daar mijn pager gewoon mee via usb programmeren?

Sorry maar die logica ("want...") begrijp ik niet helemaal. In mijn auto zitten toevallig een aantal VW-onderdelen. Dat maakt het echter nog geen Volkswagen, want er staat toch echt "Seat" op. De Galaxy en Jupiter (en Mercurius) hebben in de basis dezelfde software. Een van de grootste verschillen is echter dat de Galaxy op een hogere spanning werkt en de instellingen hiervoor (batterij niveaus) moeten dus ook in de software verschillen alsmede de uiteindelijke TBL die in de pager geschoten wordt. Dat het wachtwoord hetzelfde is doet niet terzake. De kleur van de displayverlichting is ook hetzelfde.

Groeten, Peter.

keffie91

  • Gast
Re: usb ondersteuning toekomstige pagers
« Reactie #12 Gepost op: 25 oktober 2008, 22:22:11 »
Ok daar ben ik net ook achter gekomen. Maar als ik nu een usb programmer koop denk je dat het dan wel gaat lukken?

Leen Ansems

  • Gast
Re: usb ondersteuning toekomstige pagers
« Reactie #13 Gepost op: 25 oktober 2008, 22:32:34 »
Citaat van: "keffie91"
Wat is jullie probleem? ik probeerde peter alleen maar uit te leggen dat mij vertelt is dat de v 8.6 chip van de jupiter pro geen usb ondersteund.

1) Ga nu eerst de antwoorden die gegeven zijn om je probleem duidelijk te verklaren nog eens doorlezen. Je snapt het nog steeds niet. Het wel of niet kunnen programmeren via een USB poort is niet van een type pager afhankelijk. Als er ooit een programmer met besturing over de USB aansluiting uit zou komen en de programmeersoftware zou hiermee samenwerken, dan kan zelfs de oudste pager nog geprogrammeerd worden. Bijna iedereen programmeert de V8.6 met de hand en heeft helemaal geen programmer nodig. Zou die wel bestaan dan vinden de hobbyisten hem te duur. Je kan ook nooit software van het ene type pager voor een ander model of versie gebruiken.
2) Je hoeft Peter niks uit te leggen. Als er iemand op dit forum weet hoe het allemaal wel werkt, is hij het wel.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: usb ondersteuning toekomstige pagers
« Reactie #14 Gepost op: 25 oktober 2008, 22:33:59 »
Citaat van: "Leen Ansems"
2) Je hoeft Peter niks uit te leggen. Als er iemand op dit forum weet hoe het allemaal wel werkt, is hij het wel.

Nouja dat had nu ook weer niet gehoeven  :oops:

Groeten, Peter.