Auteur Topic: maildrops ??  (gelezen 2454 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

diego1974

  • Gast
maildrops ??
« Gepost op: 8 oktober 2008, 10:45:46 »
hoj ,
weet iemand hoe ik maildrops op mijn bravo 800 moet programeren ? met of zonder pc ?
en die personals , zijn dat berichten van callmax , moet ik dan een abonement hebben zelf ofzo ??
er zitten veel mogelijkheden op de bravo , maar hier kom ik niet uit , lijkt me wel geinig die maildrops...

bedantk alvast allen !!!

diego   :?

Leen Ansems

  • Gast
Re: maildrops ??
« Reactie #1 Gepost op: 8 oktober 2008, 13:49:10 »
Citaat van: "diego1974"
hoj ,
weet iemand hoe ik maildrops op mijn bravo 800 moet programeren ? met of zonder pc ?
en die personals , zijn dat berichten van callmax , moet ik dan een abonement hebben zelf ofzo ??
er zitten veel mogelijkheden op de bravo , maar hier kom ik niet uit , lijkt me wel geinig die maildrops...

bedantk alvast allen !!!

diego   :?

Inderdaad moet je via de PC instellen of het bericht op een bepaalde capcode personal is of als maildrop opgeslagen moet worden. Bij personal komt het bericht gelijk in het scherm te staan en bij maildrop gaat het naar een geheugenplaats en lees je het bericht als het jouw uitkomt. Zie dat maar als een briefje in een envelop. Het ontvangen van P2000 berichten is gratis. Je pager moet dan wel flexberichten kunnen ontvangen. De BRAVO 800 is er n.l. ook in versies voor andere netwerken. Het is niet de beste pager, maar je kan er wel ervaring mee opdoen. Vindt je het leuk, dan kan je altijd nog een beter toestel kopen.

Offline SemafoonWinkel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 223
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: maildrops ??
« Reactie #2 Gepost op: 8 oktober 2008, 16:52:23 »
Citaat
weet iemand hoe ik maildrops op mijn bravo 800 moet programeren ? met of zonder pc ?
en die personals , zijn dat berichten van callmax , moet ik dan een abonement hebben zelf ofzo ??
er zitten veel mogelijkheden op de bravo , maar hier kom ik niet uit , lijkt me wel geinig die maildrops...

Bravo800 is altijd via de PC te programmeren.
Alleen latere Flex versies (vanaf ProOne) zijn handprogrammeerbaar.
(Voor pocsag komt er wel een handprogrammeerbare versie, maar daar zal in NL weinig behoefte aan zijn. Meest recente voor Pocsag is de blauwe Atex en de Multi-language -NL/D/Fr/E- versie).

Ik denk dat Diego doelt op de nieuwsdiensten waarop jezelf kon abonneren vroeger (Callmax).
Denk aan sportuitslagen, nieuws, beurs, weer etc. Vlg. mij zijn hiervoor de maildrops bedacht.
Ik heb dit vaak in Amerika gezien, personal voor je eigen berichten etc.
In NL wordt deze functie niet aktief ondersteund.

diego1974

  • Gast
Re: maildrops ??
« Reactie #3 Gepost op: 8 oktober 2008, 20:04:28 »
heej jongens , bedankt voor de antwoorden , top ,
ben weer een stuk verder .
ik heb een bravo 802A , vind hem lang zo slecht nog niet hoor ,haha...
ma
als ik het goed begrijp moet je voor kpn 3 , en callmax , of ermes , een ander soort pager hebben ...

thanx

diego

diego1974

  • Gast
Re: maildrops ??
« Reactie #4 Gepost op: 8 oktober 2008, 20:26:19 »
oh nog even iets ,
als ik het goed begrijp is de BRAVO802A dus handprogrameerbaar , niet met computer dus

thanx jongens ,

top

..

diego   :)

Offline SemafoonWinkel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 223
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: maildrops ??
« Reactie #5 Gepost op: 8 oktober 2008, 20:36:39 »
Citaat
ik heb een bravo 802A , vind hem lang zo slecht nog niet hoor ,haha...

Is ook niet slecht. Maar de tijd heeft niet stil gestaan, en er zijn inmiddels betere ontwikkelt.

Citaat
als ik het goed begrijp moet je voor kpn 3 , en callmax , of ermes , een ander soort pager hebben ...

Ja, andere frequentie's en ander netwerk protocol.
Voor ieder netwerk in de diverse landen zijn er specifieke semafoons op de markt.
Waar het om gaat, is dat je dan wel moet weten welke codes je erin wil zetten.
Je kunt met een pager geen wildcards programmeren, hij reageert alleen op de specifiek ingeprogrammeerde codes.
Er zijn semafoons die 6, 8, 32 of zelfs 128 codes kunnen bevatten.
Die codes vindt je doorgaans niet op internet, maar alleen bij mensen die continu op deze netwerken meekijken. Denk aan luisteramateurs, fanatieke hobbyisten en alle andere mensen die radiosignalen en antennes in hun bloed hebben  ;)

diego1974

  • Gast
Re: maildrops ??
« Reactie #6 Gepost op: 8 oktober 2008, 22:00:21 »
thanx man , top  :)