Auteur Topic: Groepsoproep (Galaxy v9.0)  (gelezen 1990 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

mikertje

  • Gast
Groepsoproep (Galaxy v9.0)
« Gepost op: 24 september 2008, 17:43:17 »
Hallo mensen,

Volgens mij heb ik de vraag al een keertje gesteld in een ander onderwerp maar kon het even niet meer vinden.
Wat is het nut van groepsoproepen en wat zijn het precies? Wat gebeurt er bij een groepsoproep?

Ik heb een Galaxy v9.0.

Mike.

Jules

  • Gast
Re: Groepsoproep (Galaxy v9.0)
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2008, 19:09:52 »
Met een groepsoproep kan een centralist een alarmering in een keer naar meerdere capcodes versturen. Het GMS systeem selecteert de betreffende capcodes. In je pager komt de alarmering ook maar één keer binnen, ook als je meerdere capcodes die eruit zijn gegaan in je pager geprogrammeerd hebt zitten. Deze komen dan allemaal achter de alarmering te staan. Echter alleen de codes die je geprogrammeerd hebt. Alarmeert de centralist bijvoorbeeld het piket, de blusgroepen 1 en 2 en het commando, maar jij hebt alleen het commando en het piket in je pager, dan komen die achter de alarmering. De voordelen zijn natuurlijk ontzettend groot; de centralist hoeft niet de alarmering per capcode te versturen, het scheelt tijd én veel geheugen in je pager.

Groeten Jules.

mikertje

  • Gast
Re: Groepsoproep (Galaxy v9.0)
« Reactie #2 Gepost op: 24 september 2008, 23:45:23 »
Hoi Jules,

Bedankt voor je reactie en ik lijk misschien dom maar begrijp het nog niet helemaal. Ik woon in Woerden en meestal worden er de volgende onderdelen gealarmeerd bij een alarm:

- Postcommando
- Blusgroep 1
- Blusgroep 2
- Blusgroep 3

Nu heb ik alleen het postcommando erin staan want die krijgt altijd alle alarmeringen door, dus hoef ik maar 1 code in mijn pager te zetten.
Maar wat heeft de functie "Group" in mijn pager dan nog voor extra waarde om die aan te zetten bij een capcode?

M.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Groepsoproep (Galaxy v9.0)
« Reactie #3 Gepost op: 25 september 2008, 15:48:45 »
Nee, niet nodig daar de BRUL al reeds langere tijd ook de gealarmeerde eenheden in de melding zet.